Вчитель Тарас Кокоша: «Мені до душі працювати, приносити користь людям, навчати дітей жити й творити»
Директор Ічнянської гімназії імені Васильченка Людмила Куцовера вважає, що їхньому освітньому закладу дуже пощастило з учителем трудового навчання та технологій Тарасом Кокошею:
«Тарас Миколайович працює у нас із 1998 року. Має багато відзнак, а цьогоріч він до Дня учителя отримав обласну премію імені Софії Русової. Це дуже творча людина, яка не сидить на місці, а постійно дізнається про нове, застосовує це в роботі. Навіть в умовах дистанційного навчання Тарас Миколайович робить творчі уроки, які цікаві для учнів. Діти дуже люблять його заняття. Дівчатка також із задоволенням долучаються до виготовлення різних «хлопчачих» виробів. Ми дуже цінуємо Тараса Миколайовича як педагога, колегу. І я впевнена, що таких учителів у нашій області одиниці. В його майстерні постійно виставки робіт, виготовлені руками як учнів, так і самого Тараса Миколайовича. Для нас він - майстер на всі руки. До речі, окрім трудового навчання Тарас Миколайович викладає й образотворче мистецтво. А ще він нам завжди допомагає у господарських питаннях, коли щось потрібно в гімназії поремонтувати чи замінити.
У вчителя є досвід роботи, він сповнений енергії і сил. Я впевнена, що Тарас Миколайович отримає ще не одну премію. Упродовж багатьох років його учні - переможці різних, у тому числі й обласних, олімпіад із трудового навчання, і навіть буває, що на рік - їх кілька. Отож Тарас Миколайович проводить колосальну роботу з дітьми».
- Я від самого дитинства хотів робити щось своїми руками, - підкреслює Тарас Кокоша. - Мій батько умів гарно майструвати, мабуть, тому і в мене це виходить. Тато міг зробити вікна, двері, вулики, все, що було потрібно в господарстві. Я також на цьому знаюся. Тобто в житті це знадобилося. Оскільки мені дуже подобається така робота, то й обрав собі відповідну професію. Сам я місцевий, тому вступив на навчання до Прилуцького педучилища імені Франка, тепер це гуманітарно-педагогічний коледж, іменитий заклад, усі його хвалять. Він забезпечує високу підготовку спеціалістів.
Із 19-ти років я розпочав свою трудову діяльність. Спочатку працював у Ічнянській школі №3 й одночасно у Дорогинській школі. А в 1998 році перевівся до гімназії імені Васильченка. З того часу тут і працюю.
Коли програма змінилася й до мене на уроки почали приходити дівчата, було якесь побоювання - як це, дівчата займатимуться «хлопчачими» уроками й виробами. Але дівчатка дуже захопилися і працювали творчо, - розповідає Тарас Миколайович. - Із матеріалом нам допомагають спонсори. І це важливо. Дівчатам я ставлю конкретні завдання, і вони з задоволенням їх виконують.
Наприклад, якщо це стосується учнів п’ятих класів, ми робили підставки, панно. Ще - сувеніри, наприклад, магніт на холодильник. До Нового року традиційно виготовляємо ялинкові прикраси.
У шостому класі трошки складніші завдання. Для учнів я спланував роботу з тонким листовим металом. Ще робимо декоративні тарілочки. Семикласники виготовляють рамку із фанери для фото розміром 10х15 см. Потім її прикрашають, роблять напис. Актуальна й підставка з дерева під окуляри. Усе це може бути гарним подарунком, зробленим власноруч.
Перед повномасштабним вторгненням у межах програми «Спроможна школа» ми отримали верстат по дереву з числовим програмним управлінням. Почали його використовувати. Там досить складні програми, але розбираємося, освоюємо. Учням цікаво працювати з новітніми технологіями. Адже з віртуального проєкту виходить матеріальна річ.
У восьмому класі робимо ключниці, підставку під чашку - матеріал: дерево і мішковина. У дев’ятому класі виготовляємо молоток вагою 100 г. Це комплексна робота. Там багато і ручної роботи, і використовується токарний станок.
А в десятому класі почали робити панно «Героям слава». Це патріотична робота, й учні дуже стараються...
- Нещодавно ви отримали премію імені Софії Русової. Напевно, це не єдина ваша відзнака?
- Так, у мене є і грамоти, й подяки, як-то кажуть, різних щаблів. А отримувати таку визначну премію було надзвичайно приємно. Як і почесно бути серед найкращих педагогів області. Дехто думає, що бути педагогом легко. Прийшов, відчитав уроки - і вільний. Насправді, є ще багато іншої поточної вчительської роботи. Це ведення електронних журналів, складання планів, підготовка до наступних занять, заготовка матеріалів для роботи... А щоби досягти результату та мати відзнаку за свою роботу, треба попрацювати не один рік.
- А ви ніколи не думали змінити фах? Адже руки у вас «золоті»...
- Свого часу в мене була можливість перейти на іншу роботу, адже мої вміння це дозволяли. Та мені подобається працювати з дітьми, хоча, звісно, вони є різні: слухняні й непосидючі, відповідальні та не дуже, старанні, допитливі. Як і їхні батьки. Але важливо знаходити спільну мову з усіма. Думаю, мені це вдається.
- Вашій доньці свого часу подобалося працювати в майстерні?
- Так, Надійка із самого дитинства мені допомагала. Разом ми виготовляли різні вироби. Це також творчість. Хтось пише вірші, а хтось робить такі речі, що залишаються на згадку на все життя. От щойно у п’ятому класі дехто з дітей вже закінчив свою роботу - панно «Дари осені». Діти випилювали фрукти з фанери, наклеювали їх на основу, розфарбовували. Готові роботи заберуть додому, і вони залишаться на довгу пам’ять про мої уроки.
- Пане Тарасе, робота з учнями вас надихає?
- Безперечно. Мені до душі вигадувати, творити, приносити користь людям. Що я і намагаюся робити, присвятивши своє життя педагогічній праці. Не так давно святкував 25-річний ювілей професійної діяльності. Роки летять дуже швидко, але коли педагог на своєму місці, працює з дітьми, вчить їх творити своїми руками красиві та потрібні речі, а також розуміти життя, обрати правильний шлях - це дорогого варте. Адже ми ростимо нове покоління українців, які повинні вміти пристосуватися до життя, знайти себе та- використовувати свої вміння у повсякденному житті.
Джерело: “Трудова Слава”, Людмила Забаровська, Віра Солодка
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.