Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Місто і регіон » «Автополювання» по-чернігівськи

«Автополювання» по-чернігівськи

Їхній улюблений час - із 23-ї вечора до 5-ї ранку, а приладдя - ліхтарик і цеглина. Злодії, котрі останнім часом усе частіше обкрадають чернігівські автівки, не на жарт переполохали з півміста! Розтрощене скло, поцуплені особисті речі, а подекуди й колеса та номерні знаки.



«Ластівка» їде в гараж

- Про хвилю автокрадіжок у місті чув чимало. На Рокоссовського, Льотній... Та сам сполохався, коли запримітив біля своєї (а потім і сусідньої) машини хлопчину з ліхтариком, котрий «оглядав» салон, - каже чернігівець Олександр Попов.



Розбишаку чоловік прогнав, але не заспокоївся. Автівку поставив на платну стоянку, що неподалік. І не прогадав: на ранок у кількох машин у дворі багатоповерхівки були вибиті вікна, з салонів зникли магнітоли та відеореєстратори. У деяких - гроші... І це в одному з найспокійніших мікрорайонів Чернігова!

- Найцікавіше те, що ніхто з мешканців будинку не чув нічого підозрілого. Негідники й сигналізації якось повідмикали! - продовжує пан Олександр. - Одразу ж повідомили у поліцію. Комусь втрачену електроніку повернули, комусь ні, та з заміною скла всі «влетіли» добряче.

Відтоді господар більше не залишає свою «ластівку» під вікнами. Натомість винаймає гараж і думає встановити охоронну систему на авто. Хоч і недешево, проте - надійніше.

Благородні крадії, і де їх шукати

За словами старшого інспектора прес-служби Управління патрульної поліції у місті Чернігові Віталія Копистка, такий випадок - стандартна схема для авто-злодіїв.

- Сканують радіоуправління сигналізації - вже якось навчилися, -а далі... Найчастіше вибивають скло й забирають усе цінне. Рідше - зламують дверний замок і уганяють сам автомобіль, - стверджує поліцейський.

- І що, зазвичай, забирають?

- Усе, що залишають у салонах. Навігатори, автомагнітоли. Якщо «пощастить» - ще й ноутбуки, документи, важливі папери або гроші. Траплялося, навіть риболовецьке знаряддя цупили. А воно ж професійне, вудочки не по сотні гривень, а по кілька тисяч коштують!

- Подейкують, і колеса знімають?

- Куди ж без цього! Ніби буремні 90-ті повернулися! - не без іронії продовжує співрозмовник. - А що, підняти легковика домкратом і скрутити колеса - хвилинна справа. Надто для досвідчених крадіїв. «Благородніші» з них підкладають цеглинки замість коліс, інші ж - просто кидають транспорт на дно.

Дещо інша схема - із викраденням номерних знаків. Віталій Копистко запевняє, що в нашому місті це рідкість, проте поодинокі випадки все ж бувають.

- Зняті номери злодії ховають неподалік машини, а у їх власників вимагають... грошовий викуп. Після отримання коштів повідомляють про місце схованки, - каже поліцейський. - Нещодавно заявили про два такі інциденти водночас. І за кілька годин наші співробітники знайшли номери та повернули власникам.

- А самі автівки часто «уганяють»?

- Останній такий випадок стався три тижні тому, злочинця викрили досить швидко. Та загалом, і в місті, і в області з цим спокійно.

Через те, що злодії «полюють» переважно вночі, спіймати їх «на гарячому» складно. Втім, статистика розкриття таких крадіжок доволі позитивна. Одних патрульні перехоплюють на дорозі, інших - ловлять на продажу тих чи інших речей.

Три поради від поліцейського

Але самі містяни не надто активно звертаються із заявами про автокрадіжки до поліції. Мовляв, не хочуть тяганини з паперами та судами. Це й не дивно, бо крадіжка із автівки хоч і передбачає кримінальну відповідальність, все ж прирівнюється до легкого злочину. Відтак затриманому зазвичай «світить» тільки штраф і домашній арешт.

Правоохоронці впевнені: якби водії давали розбишакам менше приводів, то й крадіжок було б менше.



- Жертвами стають, переважно, не дуже дбайливі господарі, котрі залишають транспорт на парковці без охорони й лінуються забирати з салонів цінні речі та електроніку, - додає речник патрульної поліції в Чернігові Віталій Копистко. - Це одразу перша й друга порада щодо безпеки. Третя - не треба жалкувати грошей на сигналізацію та інші види захисту. Вони того варті.

Якщо прикрість усе ж сталася, інспектор наполягає не гаяти часу й звернутися із заявою до поліції за номером «102». і своє майно буде можливість повернути, і ще не одного автолюбителя від збитків уберегти.

Військова авіація - для надійності

Виникає запитання, який же захист обрати для автомобіля, якщо і замки зламують, і сигналізацію розблоковують?



- Комплексний і якісний, -переконує фахівець із безпеки транспорту, власник магазину автозвуку й автоелектро-ніки Андрій Шарапа. - Ліпше за все встановити «протиугінну» або GSM-сигналізацію, а також обладнати коробку швидкостей механічним замком.

Аби їх зламати, потрібні неабиякі знання і практика, а також спец -альні умови, обладнання та инструмент. Пересічним крадіям це недоступно.

Чим особливий такий комплекс, пояснює детальніше. Протиугінна сигналізація має так званий діалоговий ког. що працює за принципом військової авіації «свій - чужий-. Себто, тримає зв’язок лише з одним пейджером.

- Перехопити й відсканувати такий сигнал майже неможливо! -зазначає пан Андрій. - До того ж, система має важливі додаткові функції - датчики кочення та удару, що передають звістки на персональний пейджер. Перші датчики спрацюють на будь-яке похитування чи рух машини, зняття колеса. Останні - на розбиття скла й удари.

Коштують такі від 3-х, а подекуди й від 7-ми тисяч гривень - залежно від виробника («Pandora», «StarLine»). Загалом, чимало.

GSM-сигналізації (наприклад, «Magnum») не набагато дешевші, та й за принципом роботи схожі на протиугінні. Проте мають перевагу - програмне забезпечення, тож керувати ними можна безпосередньо з додатку на смартфоні! Це дозволяє отримувати і передавати сигнал скрізь, де є стільникове покриття.

- Тож усе, що відбувається з автівкою, можна відслідкувати. А як щодо самої машини?

- Камери спостереження на будинках, супутники... Що завгодно! Та з електроніки найліпше з таким завданням справляються маячки «Skipper», - продовжує спеціаліст. - Є навіть вислів такий: «Якщо угонщик не знайшов skipper - ви знайшли свою машину»!

Працюють ці маячки на власних акумуляторах і встановлюються приховано: в сидіння, під капот. У керуванні такі ж прості, як і GSM-сигналізації.

Рівні захисту: дорого, бюджетно і задарма

- З механіки можна поставити замок на коробку швидкостей («Construct», «Bear-Lock», «Defenlong»), що конструюється в одному екземплярі під конкретний автомобіль. Як цей замок працює? Блокує коробку в певному положенні й не дозволяє перемкнути передачу без спеціального ключа. А так нікуди й не поїдеш!

В ціновій категорії механічні замки не надто поступаються професійним сигналізаціям. Тому 6 тисяч гривень і більше для них - нормальна вартість.

- А коли подібні системи не по кишені?

- Тоді раджу обладнати автівку хоча б звичайною, «бюджетною» сигналізацією. Коштують такі від 500 гривень однобічні з пейджером - від 1 до 2-х тисяч гривен. На розбиття скла вони спрацьовують, а на кочення, на жаль, ні. Хоча можна поставити додатковий датчик об'єму що спрацьовує, коли цілісність простору навколо авто «порушується». Або ж датчик удару з вноскою чутливістю.

Дехто ще захищає скло від побиття протиударною плівкою. Проте такий спосіб малоефективний.

Витрачатися на професійний захист чи ні - справа особиста. Та, як запевняє керівник крамниці, чимало пересічних водіїв й eлементарних правил безпеки не дотримуються! нащо ж їм щось більше?

- Насамперед, вивчіть прості «закони» поводження з автівкою і виконуйте їх, - наголошує Андрій Шарапа. - Замикайте машину, якщо залишаєте її навіть на 30 секунд, ставте на парковку з охороною або в надійний гараж із відеонаглядом, не залишайте ключі в замку запалювання... нехай це і смішно, але дієво. Будьте хоча б трохи обачнішими!

Валерія Шеремет, "Деснянка" №43 (676) від 26 жовтня 2017

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: обкрадають автівки, Валерія Шеремет, "Деснянка"

Додати в: