Найбільші руйнівники тротуарів — жіночі підбори
Найбільші руйнівники тротуарів — жіночі підбори
— Олександре Вікторовичу, перше питання як фахівцю-дорожнику. Чому «попливли» дороги?
— Це не тому, що щось не так робили, чи хтось щось вкрав або не доклав, як стверджують деякі «спеціалісти» з усіх питань. Є міжремонтний термін, і він вже давно минув. Додайте збільшення навантаження від більшої кількості транспорту, накопичення деформацій. Маленька тріщина, до неї потрапляє волога, і йде руйнування. Нема вічних в’яжучих матеріалів. А щорічне латання проблему не вирішує. Треба щороку виконувати капітальний ремонт на довжині 10 км, а це в умовах міста — великі гроші, бо пов’язано з наявністю люків, решіток, комунікацій. Нам би ще хоч 5 млн. на поточний ремонт, а про капітальний залишається мріяти.
— А який транспорт найбільше руйнує покриття?
— Тролейбуси і вантажні автомобілі, а тротуар — жіночі підбори, які є джерелом тих самих тріщин.
— Повернемося до підземного переходу біля «України». Чому він так різко почав руйнуватись?
— Він будувався 30 років тому. Були інші умови, менше навантаження. А сучасних матеріалів, зокрема, для гідроізоляції, не було. Тож почала потрапляти вода, що призводила до корозії несучих конструкцій тощо.
— Ви ще в минулому році казали, що є інвестор, а тепер з’явилась об’ява про конкурс.
— Дійсно, був інвестор, але він зважив свої можливості й вирішив закінчити інші об’єкти. А конкурс оголосили, щоб ніхто не звинуватив нас у непрозорості. І вже є одна заявка від фізичної особи.
— А які умови конкурсу для інвесторів?
— Вони надруковані, але я хотів би накреслити певний алгоритм. Ми надаємо підземний перехід під реконструкцію, а інвестор виконує всі роботи, нарощує площі, не зменшуючи зручності для громадян на жодний квадратний метр. Зараз загальна площа переходу близько 3000 м2. Можна додатково збільшити її ще на 1,5 тис., з яких корисні площі під торгівлю — на 800 м2. Але доведеться робити розкопки, обмежувати рух транспорту до 3-х місяців. Будемо враховувати кращі пропозиції, найбільш вигідну та надійну схему залучення коштів та виконання робіт.
— Скільки часу будуть тривати роботи?
— В умовах конкурсу перевагу буде мати той, хто запропонує найкоротший терміни виконання всіх робіт, але не більше ніж півтора року від дня затвердження містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки міськвиконкомом.
— А кому б надали перевагу особисто ви?
— Перевагу ми надамо надійності. Надійності інвестора, гарантії його платоспроможності і, бажано, гарантії того, хто його може підтримати. Адже це — десь
30 млн. грн. Надійність ще й тому, що це — центр міста, перетин транспортних і людських комунікацій.
Аркадій Стежеринський, тижневик «Чернігівські відомості» №23 (1160)
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.




