Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » До стоматолога – як по закордонний паспорт

До стоматолога – як по закордонний паспорт

Аби потрапити до дитячого стоматолога в Чернігові, чергу потрібно займати з сьомої ранку. І не факт, що вам вистачить талончиків. Під час літніх канікул лікарям-стоматологам Чернігівської міської дитячої стоматології на вулиці Кирпоноса доводиться працювати з потрійним навантаженням. Наплив пацієнтів, як правило, спадає лише після 1 вересня.



З початком літа талонів всім не вистачає. Батьки скаржаться, що по два тижні ходять до поліклініки і не можуть отримати талонів, бо їх розбирають відразу після відкриття поліклініки, а черги за ними займають ще раніше. Такий ажіотаж нагадує минулорічні черги на оформлення закордонних паспортів, коли люди ще вночі займали черги, аби потрапити до спеціаліста. І це проблема не лише для батьків, які хочуть полікувати зуби своєму чаду, але й для самих працівників стоматології, адже їм доводиться приймати набагато більше дітей, ніж за нормою. Головний лікар нарікає на самих батьків, що створили такі незручності, в першу чергу, для самих себе, бо, мовляв, стоматологія працює цілий рік, а лікувати дітям зуби, як правило, всі йдуть лише влітку.



«Такий ажіотаж у нас щороку. Він сезонний, і наплив пацієнтів знизиться лише з вересня, – зазначає головний лікар чернігівської міської дитячої стоматологічної поліклініки Віктор Стуц. – Як тільки починаються літні канікули, так і пацієнтів у нас більшає утричі. Це дуже велике навантаження на наших лікарів, та й на самих дітей. Адже потрібно сидіти в черзі, чекати. Ми щороку радимо батькам, щоб лікування дітей не відкладали на літо, і не створювали в першу чергу незручностей для себе. Ми пишемо про це в газетах і виступаємо на місцевому телебаченні. Та з року в рік повторюється одна й та ж проблема. За три місяці літа батьки хочуть полікувати дітям всі зуби».

Мало того, що влітку пацієнтів у дитячій стоматології більшає в рази, так це ще й сезон відпусток. І на прийомі працює лікарів менше, ніж зазвичай.

«Наші лікарі працюють в дві зміни, – продовжує головний лікар. – Зараз лікують зуби 7 спеціалістів. Інші у відпустці. Навантаження на стоматологів дуже велике, вони вимушені приймати вдвічі, а то й втричі більше пацієнтів від норми. Один лікар приймає 12 дітей за зміну – 6 за талонами, що дає реєстратура, і 6 – за власним записом (якщо дитина вже лікувала в лікаря зуб, але потребує подальшого лікування інших зубів, то лікар сам призначає час і дату такому пацієнту, – Авт.). На кожну дитину виділяється по 30 хвилин».


Ірина Майборода приїхала з іншого міста у відпустку до батьків разом з сином Богданом. Йому за тиждень перед від’їздом поклали ліки в зуб. Сподівалася, що долікує вже в Чернігові. Однак вже декілька днів не може взяти талон.

«Думала, полікуємо без проблем, а тут он скільки таких, як ми! В дитячій поліклініці на Рокоссовського також є стоматологічний кабінет, але там приймають лише за попереднім записом. Найближче вільне місце – через три тижні. Мабуть доведеться вести сина у поліклініку для дорослих», - розповідає Ірина.

З гострим зубним болем приймають без талонів, у порядку «живої» черги. Та все одно дитині під кабінетом потрібно чекати довго. І то зуби не лікуватимуть, а лише оглянуть і покладуть ліки, аби вгамувати біль. Щоб лікуватися, потрібно знову «полювати» на талончики.

«Для дітей з гострим зубним болем працює окремий оглядовий кабінет, – розповідає Віктор Володимирович. – Там екстрена допомога надається всім дітям, які скаржаться на зубний біль. Щодня буває і по 40-50 таких пацієнтів».

Звичайно, набагато б легше було, аби в стоматології діяв єдиний електронний запис до лікаря, щоб батькам не доводилося вистоювати черги. Та, на жаль, такого немає, і, за словами головного лікаря, найближчим часом навряд чи з’явиться.

«Я вже не раз думав про запровадження в нашій лікарні електронного запису, – зазначає головний лікар. – Та, на жаль, поки що такої можливості немає. Адже запис в електронній системі e-Health передбачений лише для лікарів первинної ланки. Там зовсім не прописані нюанси для стоматологічних поліклінік. Я аналізував цю проблему. Та виявилося, що в Україні взагалі немає таких програм, які можна було б використовувати для запису до стоматолога. Тому ми й продовжуємо користуватися талонами».

Марія Пучинець, "Чернігівщина" №28 (689) від 12 липня 2018

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Чернігівська міська дитяча стоматологія, Марія Пучинець, "Чернігівщина"

Добавить в: