Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Місто і регіон » Що ховається за бюджетними рядками

Що ховається за бюджетними рядками

Юрій Вдовенко

Освіта – вірний шлях до заможності, але жоден шкільний учитель не є цьому доказом.

Тим не менш, бюджет Чернігова на 2009 рік передбачає спрямування найбільше коштів саме на освіту – понад 170 млн. грн., або 30% всього бюджету.

Чи є ця сума дійсно значною? У перерахунку на одну чернігівську дитину вийде близько 2 тис. грн. Але треба зважати, що на ці кошти претендує багато отримувачів: дошкільні заклади освіти, загальноосвітні та вечірні  школи, спеціальні школи-інтернати, позашкільні заклади освіти тощо.

У відсотках освітянський «пиріг» виглядає приблизно таким чином:  58% – загальноосвітнім школам, 36% – дошкільним закладам освіти, 6% – решті отримувачів.
Майже 100% бюджетних призначень на освіту у 2009 році буде використано на споживання. За рахунок коштів бюджету розвитку галузь отримає близько 600 тис. грн., при цьому половина з них - на реконструкцію покрівель у рамках відповідної місцевої Програми.

В освіті, як і в медицині, за рахунок бюджету переважно фінансується заробітна плата (57%) та комунальні послуги (12%). Зокрема, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2009 році управління освіти отримає близько 22 млн. грн. Тому очевидно, що на найближчі роки для цього управління впровадження енергозберігаючих програм має стати одним із головних пріоритетів.

Разом з тим сухі бюджетні рядки найменування видатків бюджету за функціональною структурою по коду 070000 «Освіта» не можуть дати відповідь на те, куди і як витрачатиметься решта 30% коштів. Наприклад, важко з’ясувати, які витрати, крім заробітної плати та оплати комунальних послуг, ховаються за статтями: “Методична робота, інші заходи у сфері народної освіти”    – понад 130 тис. грн.; “Централізована бухгалтерія управління освіти міської ради” – понад 530 тис. грн.; “Групи  централізованого господарського обслуговування” – понад 140 тис. грн.

Цей перелік витрат можна продовжити. І такий стан речей характерний не тільки для освіти. Тому однією з головних бюджетних проблем поряд з ефективністю розподілу коштів платників податків насправді залишається питання прозорості їх використання. Адже відсутність інформації породжує лише додаткові запитання.

Юрій Вдовенко, віце-президент Поліського фонду міжнародних та регіональних досліджень

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: бюджет 2009, освіта, Юрій Вдовенко

Додати в: