Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Місто і регіон » Новації у процедурі надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

Новації у процедурі надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

У цьому році в процедурі надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень запроваджено ряд новацій, передусім це онлайн сервіси для користувачів відповідних послуг, запроваджено скорочені строки їх надання, запроваджено безпосередній доступу до Державного реєстру прав органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, розширено коло суб’єктів, уповноважених на виконання функцій державних реєстраторів прав з прийняття та видачі документів.

В першу чергу запроваджено відкритість та доступність даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

З 1 жовтня 2015 року безпосередній доступ до даних Державного реєстру прав отримали посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, адвокати, нотаріуси. Доступ таким користувачам надається на договірних засадах з адміністратором реєстру, яким є ДП «Національні інформаційні системи».

Наразі у пересічних громадян, представників юридичних осіб є можливість онлайн отримати інформацію про зареєстровані права на нерухомість, сплативши за допомогою електронних платіжних засобів 17 грн. Зазначена процедура встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 № 722 “Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження”.

Такою послугою можливо скористатися через веб-сайт Міністерства юстиції України. Одночасно існує можливість у заявників онлайн переглянути стан розгляду державними реєстраторами тієї чи іншої заяви (запиту), переглянути той чи інший документ у сфері державної реєстрації прав.

Окрім того, 05.04.2015 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 137 «Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Зазначена постанова встановлює, що рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, отримані в електронній та паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, мають однакову юридичну силу. Таким чином передбачено можливість отримання документів – витягів з Державного реєстру прав в ході державної реєстрації таких прав, свідоцтв про право власності, у разі їх формування, не лише в паперовому вигляді, а й в електронному, зазначивши про це у відповідній заяві до органу державної реєстрації.

Ряд внесених змін стосуються процедури прийняття документів у сфері державної реєстрації прав, окрім державних реєстраторів прав, також посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрів надання адміністративних послуг та нотаріусами, передачі таких документів органам державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна після проведення державної реєстрації прав, особливостей видачі таких документів як державними реєстраторами прав безпосередньо так і іншими уповноваженими особами заявникам, в паперовій або електронній формі за вибором заявника.

Крім того, ще однією з новацій у процедурі надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації прав є запровадження можливості отримання такої послуги у скорочені строки. Так, відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України № 190 від 08.04.2015 «Про надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у скорочені строки» Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно проводиться у три робочих дні з моменту прийняття заяви або ж у п’ять робочих днів з моменту прийняття заяви (для заяви, строк розгляду якої відповідно до закону становить 14 робочих днів), плата при цьому здійснюється у подвійному розмірі адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Крім того, здійснення державної реєстрації прав наразі можливе у строк - один робочий день з моменту прийняття заяви, розмір плати при цьому складає - у п’ятикратному розмірі адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно,а також провести державну реєстрацію прав наразі можливо навіть протягом двох годин з моменту прийняття заяви, в такому разі розмір плати складає - у десятикратному розмірі адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно.

На сам кінець зазначаємо, що з жовтня поточного року законодавством запроваджується можливість прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно адміністраторами центрів надання адміністративних послуг.

Начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області В.В. Черниш

 "Чернігівщина" №47 (551) від 19 листопада 2015

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: В.В. Черниш, нерухоме майно, "Чернігівщина"

Додати в: