Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Людям про людей » Чернігівські дільничі вирішують сімейні конфлікти зі зброєю та гумовими кийками

Чернігівські дільничі вирішують сімейні конфлікти зі зброєю та гумовими кийками

Чернігівські дільничі вирішують сімейні конфлікти зі зброєю та гумовими кийками
Поговоримо про міліцію. Про ту саму, яка з народом. Яку ще звуть правоохоронцями, і яка захищає безпеку громадян ти громадський порядок і бореться зі злочинністю. Але поглянемо правді у очі - довіра до міліції в сьогоднішньому суспільстві не знаходиться на високому рівні. Про такі випадки, як побиття у відділках, ігнорування звернень щодо злочинів і т.д. преса пише регулярно, і наша Чернігівщина, на жаль, також присутня у цій невеселій статистиці. Не так давно на сайті писалося про хлопців, які повісилися після розмови з міліціонерами, що вони немовби вирощували коноплю на городі. Все це говорить нам про те, що у правоохоронній системі є серйозні проблеми, і вона потребує невідкладної реформи.

Втім, саме до міліції ми звертаємося у випадку всіх проблем, пов’язаних із порушенням проти нас закону, будь то крадіжка, хуліганські дії чи квартирний скандал (не кажучи вже про щось серйозніше). І першою людиною, яка відповідає за спокій на довіреній території, виїжджає на виклики, і володіє всією інформацією про правопорушення, неблагонадійних мешканців, і все інше, що відбувається на районі, є дільничний інспектор.

Ідея взяти інтерв’ю у правоохоронців і оцінити ситуацію поглядом з іншого боку була у мене давно, але реалізувати її своїми виявилося не так просто. Люди, до яких я звертався з проханням поговорити, сором’язливо відмовлялися, посилаючись на те, що несанкціонована керівництвом розмова, яку опублікують на сайті, може негативно вплинути на їх становище на службі. Довелося звертатися до відділу зв’язків із громадськістю УМВС. У відділі люб’язно пішли назустріч і виділили мені найкращого, з їх слів, інспектора, який може дати відповідь на всі питання, що мене цікавлять.

Звати дільничного Савченко Сергій Вікторович, посада - старший дільничний інспектор, звання - майор міліції. Стаж роботи - 8 років, за цей час працював на трьох опорних пунктах м. Чернігова, на сьогодні службу проходить у опорному пункті №7, що на вулиці Самострова . На столі у інспектора стоїть відзнака від МВС за досягнення. Виходить - у відділі зв’язків з громадськістю не обдурили, коли говорили, що цей дільничний - кращий.

-    Сергій Вікторович, розкажіть, будь-ласка, що входить у коло обов’язків дільничного інспектора.

-    Завдання - підтримання правопорядку на моєму районі, запобігання правопорушенням, робота з громадянами і підобліковим контингентом.  По більшості дільничні займаються сімейними і побутовими конфліктами. Але на злочини теж виходимо на місце пригоди, намагаємося бути там першими, забезпечити порядок, не допускати сторонніх на територію і т.п. Взагалі, основна робота дільничного - це профілактика недопущення скоєння правопорушень.

-    Які вулиці включає Ваш район, і скільки на ньому працює інспекторів? Який у них графік роботи?

-    Район у нас великий, починаючи від перехрестя вул. Любецької зі Щорса, і закінчуючи поворотом вул. Борисенка на 50р. ВЛКСМ, і до просп. Миру. За нього відповідає 6 інспекторів. Працюємо ми згідно графіку, робочий день починається у  8 ранку з наради, робота до 1-ї дня. І потім - з 5 по 10 вечора. Відпустка у дільничного - 30 днів, а в кого вислуга від 10 років - 35 днів.

-    Якщо іде виклик на 102, на вас переключають у яких випадках?

-    На розпивання алкоголю у нас виїжджає патрульно-постова служба, на тяжкі злочини - карний розшук, на автомобільні викрадення - ДАІ. А на мене переключають у випадку сімейних сварок, крадіжок, якихось конфліктів побутових.

-    Ви самі ідете на виклик, чи з напарником? І з якою екіпіровкою?
-    Ходимо вдвох, зі зброєю, зі спецзасобами: гумові кийки, газові балончики і наручники.

-    Ваш район вважається спокійним? Можете надати якусь статистику, яких правопорушень трапляється найбільше?

-   Сімейні та побутові конфлікти у нас найчастіші. Також останнім часом люди стали більше телефонувати на 102 у зв’язку із розпиванням спиртних напоїв і порушенням тиші. Це переважна більшість матеріалів, які знаходяться у нас на розгляді. У нас приватний сектор, ще буває, люди часто ділять землю. А взагалі район у нас великий, тому заяв багато.

-   Є якась тенденція щодо збільшення чи зменшення кількості викликів? І, можливо, якась сезонність здійснення правопорушень?

-    Сезонність така, що в теплу пору року скаржаться на розпивання алкоголю, шум біля під’їздів. Коли починається весна - сусіди межу ділити починають. Взимку скаржаться, наприклад, на те, що хтось незаконно прибудувався, сніг у двір падає. Але це ж не наша компетенція, це цивільно-правові відносини, які мають вирішуватися у суді. А взагалі, мабуть, викликів стало більше. Пов’язано це, думаю, з тим, що люди стали більш грамотними, всі телевізор дивляться. Тому частіше звертаються до міліції за допомогою у вирішенні конфліктів. Також звертися частіше стали, попереджаючи про компанії, які розпивають спиртні напої.

-    Як міліція діє у випадках виклику на конфлікти?
-   Виходимо на місце, опитуємо громадян, сусідів. Якщо потрібно - виносимо офіційне застереження. Якщо це не допомагає - складається адміністративний протокол про недопущення подібних дій. Протокол направляється до суду, правопорушник отримує штраф. А якщо це не вперше - санкція передбачає 15 діб обмеження волі.

-    І що, реально саджають за побутові сварки?
-    Буває. Ситуації всякі є, особливо злісних порушників можемо і посадити. Порядок порушують в основному одні і ті ж самі особи. І якщо людина вже у віці, звикла в житті себе так поводити - перевиховати її дуже важко. Але ж треба якось убезпечити, наприклад, сім’ю від правопорушника, який її тероризує, дати відпочити від нього.

-    Якось знайомитеся з громадянами на вашій території? Розказуєте їм про себе і свою діяльність?
-    У нас є операція "Візит", ми робимо поквартирний обхід, знайомимося з громадянами і вручаємо їм візитки. Також заходимо і представляємося до магазинів, лікарень, інших об’єктів. Так що ми знаємо практично всіх, і всі знають нас.

-    Ви говорили про те, що основна робота - профілактична. Яким чином це здійснюється?
-   Ми виїжджаємо на виклики, і проводимо бесіди з правопорушниками, роз’яснюючи їм недопустимість подібних дій і санкції за них. Або, наприклад, ми знаємо, що там-то і там-то збираються регулярно, випивають, шумлять - теж приходимо, розмовляємо, складаємо протоколи. Стараємося, щоб люди зрозуміли неправильність своєї поведінки і більше так не робили. З підобліковим контингентом бесідуємо. Громадянам роз’яснюємо, щоб були уважнішими, розказуємо їм про можливі способи крадіжок і засоби убезпечення від них. Щоб вікна не залишали відчинені, і т.д. Також ми проводимо зустрічі у школах, з педагогами зустрічаємося, із учнями. Сьогодні, наприклад, наш співробітник до 32-го ліцею ходив на зустріч із учнями.

-    І допомагає?

-    Іноді. Як я говорив вище, деяких людей перевиховати важко, особливо це стосується тих, хто п’є або вживає наркотичні речовини. Тому до них застосовуються інші засоби впливу.

-    У Чернігові, і не тільки, відомою проблемою є паркування автомобілів у непризначених для цього місцях: на газонах, у проїздах і т.д. Це Ваша компетенція?
-    Це більше по лінії ДАІ, але ми теж займаємося, співпрацюємо з ними, проводимо профілактику. Машин дійсно у наш час стало дуже багато, місця для них немає, і можна зрозуміти людей, які паркують авто не там, де треба. Проводимо розмови, складаємо протоколи.

-    Які проблеми у дільничного інспектора? Зарплатою задоволені, кар’єрним зростанням? Складнощі які в роботі специфічні?

-    Щодо складнощів. Я вважаю, є багато недопрацювань у нашому законодавстві, які заважають міліції працювати. У квартиру, наприклад, де людина знаходиться, неможливо потрапити. Міліція сама не може зайти, без дозволу. Взагалі, я вважаю, потрібно, щоб було більше покарання тим же дебоширам. Було б добре повернути витверезники, де утримувалися б п’яні. Щоб ця людина після того, як міліція пішла, не продовжувала хуліганити вдома, а ізольованою прийшла б у себе і подумала над своєю поведінкою. Є психічно хворі люди, які постійно звертаються, пишуть одне і те ж. З ними теж дуже важко.
Відносно зарплатні - вона у мене достатня. А в цілому, за 8 років служби всяке було, і заохочення, і покарання. Оця відзнака, яка у мене на столі стоїть, преміюється у розмірі 500 грн. Започаткували дану відзнаку цього року,  вручається вона кращому дільничному раз у 3 міс. Такий от стимул. Щоб зарплатня була більшою - треба працювати краще. У нас існує система заохочень. А щодо кар’єри - можна стати начальником дільничних. Можна перейти на якусь іншу службу. Кругом є можливості.

-    До міліції у народі ставлення неоднозначне. Яке ставлення особисто до Вас на Вашому підопічному районі?

-    Різне. Є позитивне, є і негативне. Ті люди, яким я допомагав у вирішенні якихось сімейних конфліктів - дякують. Але, як я вище говорив, є такі правопорушники, яким важко донести щось. Вони вже звикли так жити, і не збираються мінятися.

-    Впевнений, у Вашій практиці були якісь курйозні випадки, смішні. Розкажете щось?
-    Ну от, наприклад, був такий випадок: бабця побачила у вікно, як в її дворі на санки завантажили два мішки і повезли. Вона закричала, побігла за злодієм, той санки кинув, мішки схопив, і побіг, утік. Коли спитали в неї, що ж було в тих мішках,  виявилося, сміття. А санки злодій залишив.

-    Дякую. Удачі в службі.

       
От такий дільничний інспектор. На мене справив враження скромної людини, дещо затиснутої тим, що інтерв’ю доводиться давати під недремним оком начальства, і пов’язаною з цим необхідністю пильно підбирати слова, які кореспондент пише на диктофона. Було б цікаво поговорити з людиною подібної професії неофіційно і у більш розслабленій атмосфері.

А який у вас, дорогі друзі, є досвід спілкування з інспекторами? Хотілося б, щоб цю статтю активно коментували.

Богдан Гуляй

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: міліція, дільничий, Савченко Сергій, Богдан Гуляй

Додати в: