Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Людям про людей » Сімейна лікарка Валентина Кобзиста розповіла, як працює на улюбленій роботі

Сімейна лікарка Валентина Кобзиста розповіла, як працює на улюбленій роботі

 



Валентину Сергіївну Кобзисту, сімейного лікаря Талалаївського КНП ЦПМСД, чи, просто кажучи, «первинки» у нашій громаді знає багато хто з дорослих та і малих пацієнтів. Адже саме до своїх сімейних лікарів ми звертаємося першочергово, коли якісь недуги тривожать наше здоров'я.
Вони діагностують (за можливості умов), лікують, а за необхідності направляють нас до вузькопрофільних спеціалістів. Вони наші перші провідники у медичному закладі. Не так давно у нашому повсякденні з'явилися сімейні лікарі, та ми вже не уявляємо, як без них. Напередодні професійного свята про будні сімейного лікаря і ведемо мову з Валентиною Сергіївною.

— Що привело Вас у медицину?
— Мені завжди хоті­лося бути потрібною лю­дям, а як на мою думку, то саме професія лікаря, як ніяка інша, дає мож­ливість дбати про людей. Тому з вибором професії у мене сумнівів не було. У 2001 році я стала студент­кою медичного факульте­ту Сумського державного університету, де навчала­ся за спеціальністю «Ліку­вальна справа». З 2007 по 2009 рік проходила інтер­натуру, по закінченні якої стала працювати лікарем невідкладних станів у Талалаївській центральній районній лікарні. Чергу­вання, допомога хворим, спілкувалася з колегами, обмін досвідом — таким змістом наповнювалися мої робочі дні.
У медицині відбувала­ся реформа. Ми ж пам’я­таємо, що іще не так давно ланка «центральна район­на лікарня» об’єднувала всі відділення. Потім від­окремилася «швидка» допомога, сформувалися первинна і вторинна лан­ки. У лютому 2020 року керівник «первинки» Олек­сій Тарасович Шалений запропонував молодій лікарці перекваліфікува­тися на сімейного лікаря. Саме ця лікарська спеці­альність найпоширеніша в усіх європейських кра­їнах, а отже і в нас. І на той час уже досвідченій лікарці вона якраз пасує. Тож погодилася на пропо­зицію і пройшла навчання у Національній медичній академії післядипломної освіти ім. П. Шупика.

— У листопаді 2020 року я розпочала роботу на посаді сімейного ліка­ря, — продовжує розповідь Валентина Сергіївна. — Скажу відверто, що було нелегко. Допомагали коле­ги, самій довелося багато у чому розібратися. У моїй роботі завжди мене підтри­мує мій чоловік Олег, який близько 20 років працює у медицині (спочатку був фельдшером, тепер пара­медик). Він, як ніхто, розу­міє особливості професії лікаря, її складнощі. Ми завжди ділимося: як ми­нув мій робочий день, його чергування, обмінюємося думками, враженнями, які залишив день робочий. Він підбадьорить, заспокоїть, підкаже. Підтримкою для нас обох є наша донечка Настя. Вона з найменших літ звикла до того, що для її батьків-медиків робота дуже важлива. І, як кожна дитина, хоче, щоб ми всі разом якомога більше про­водили часу.

— Пацієнтів якої вікової категорії найбільше? З ким легше працювати?
— Мої пацієнти різ­новікової категорії. Це і люди старшого покоління, і молодь, і діти. Легко пра­цювати з тими, хто дослу­хається до порад лікаря, дотримується приписаного лікування. До кожного па­цієнта треба знайти інди­відуальний підхід. Майже з перших хвилин спілку­вання з пацієнтом почина­єш розуміти, що він хоче. Вислухаю, роз’ясню, дам відповіді на запитання, адже людина прийшла за допомогою, її щось триво­жить. людяність, чуйність, витримка — на мою думку, ці якості дуже допомага­ють у нашій роботі. одне скажу — у своїй роботі я не розчарувалася. Важко часом, а де і кому легко, особливо тепер?

— З якими скаргами на здоров’я найчастіше звертаються?
— У час повномасштабної війни збільшилася кількість звернень пацієн­тів щодо стану тривожнос­ті, хвилювань, стресів. За останні роки «помолодша­ла» гіпертонія. осінньо- зимовий період — це час сезонних захворювань, та­ких як застуда, ГРВІ, грип різних типів. Переконую пацієнтів, які звертаються за допомогою, не займати­ся самолікуванням. Часто воно дуже шкодить. Буває, людина лікує себе, визна­чивши через Інтернет свій діагноз, намагається по­збутися симптомів, а вияв­ляється, тим часом сама хвороба тільки ускладню­ється. отож, завжди засте­рігаю від цього.

— Робочий день сі­мейного лікаря — не тільки прийом у лікарні.
— Так. Часто зверта­ються і в неприйомні го­дини. Виникла проблема, щось турбує — дзвонять, пишуть, просять поради­ти. Намагаюсь допомогти, розрадити. Часом прості заспокійливі слова роб­лять велику справу.

— Якому відпочинку віддаєте перевагу?
— Для лікарів, як і для всіх людей, які постійно працюють, відпочинок дуже важливий. Щоб на­братися сил, енергії, відно­витися. Люблю після робо­ти побути трішки на самоті, подивитися кіно, помріяти. Та найкращим відпочин­ком для мене є час про­ведений із сім’єю. Любимо подорожувати, відвідувати історичні місця. Сподіває­мося, що після закінчення війни у нас буде більше часу для подорожей.

— І наостанок, Ваші побажання колегам.
— З нагоди Дня медич­ного працівника хочу поба­жати і лікарям, і пацієнтам здоров’я, взаєморозумін­ня, взаємоповаги, більше спокійних ночей, поменше хвилювань. І головного — Перемоги й миру всім нам.

Джерело: "Трибуна Хлібороба", Інна ПОЛОВКО

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: лікарка, Талалївка

Додати в: