510 гривень заробляють за 10 хвилин

26 жовтня, полудень, село Сираї Козелецького району, київська траса. Дорога смерті, як її називають місцеві. За останні 18 років під колесами автомобілів загинули більше двох десятків людей. На узбіччі з проблисковими маячками патрулює «Міцубісі Аутлендер». В екіпажі 25-річний лейтенант Сергій Половілнкін, 30-річний старший лейтенант Вадим Халілмон та капрал 30-річна Світлана Прокопенко. У Половинкіна «Тru САМ» — ловить «льотчиків», які перевищують швидкість, дозволену у населеному пункті. Халимон «леденцом» (заокругленим жезлом) зупиняє порушників. Прокопенко виписує постанови про порушення і штраф.


Вадим Халимон, Світлана Прокопенко, Сергій Половинкін з «Тru САМ»

— У кожного своя функція, аби не затримувати водіїв, — пояснює Сергій Половинкін, направляючи «Тru САМ» на потік автомобілів.

З восьмого жовтня на дороги державного значення вийшли патрулі з пристроєм для вимірювання швидкості «Тru САМ». Це — портативний радар, має лазерне наведення, що дозволяє вимірювати швидкість на відстані до 1200 метрів. Може працювати без підзарядки до 15 годин. Інформація записується на карту пам’яті. Пристрій робить до трьох фотокадрів на секунду, пише і відео. Має два режими роботи — автоматичний і ручний. Тиждень поліцейські зупиняли, показували відео, попереджували і відпускали. З 16 жовтня почали штрафувати. Швидкість у населеному пункті має становити 50 кілометрів на годину. Якщо водій перевищить її на 20 км — штраф 255 гривень. Якщо на 50 — 510 гривень.

Ще при існуванні ДАІ в області було чотири сертифікованих радари. Коли розформували обласну Державтоінспекцію, їх передали до резерву Нацполіції у Київ. На сьогодні вернувся лише один на всю область. І працює він на київській трасі. На московській поки що без «пильного ока». «Тru САМ» збиралися дати не тільки Патрульній поліції, а й Управлінню превентивної діяльності ГУНП в області (там теж є патрулі), та поки що тиша.

Шух, шух — туди-сюди проїздять машини.

— Автобуси і маршрутки не порушують швидкісний режим, знають, що ми працюємо на автошляху. А автомобілісти забувають, за зміну буває і до десятка постанов, — каже Сергій Половинкін.

— Лазер водіям очі не засліплює? — чіпляюся я.

— Ні. Вони його не відчувають, — каже, націлюючи пристрій. — Ось,

— показує відзняту картинку. «Міцубісі Паджеро» летить на швидкості 105 кілометрів. Вадим Халимон зупиняє авто жезлом. Представився водієві, просить права, інші документи. Розповідає про права і обов’язки водія. Молодик спочатку навіть не виходить з авто, подає документи через відчинене вікно.

— Вам не цікаво подивитись, на скільки ви перевищили швидкість? — питаю.

— Навіщо? — дивується. — Я їм довіряю.

Врешті-решт таки виходить з салону. Капрал виписує постанову про порушення на спеціальному бланку. Він складається з двох частин. Сама постанова і квитанція-корінчик з сумою штрафу.

— Я вважала, ви протоколом виписуєте, — кажу Халимону.

— Протоколи тільки за двома статтями Кодексу про адмінправопорушення: 130 (керування у нетверезому стані), 124 (порушення Правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів).

— Якщо водій не згоден з пред’явленими звинуваченнями у правопорушенні, потрібні вам поняті?

— Ні. Колись була графа для пояснень водія, тепер її немає. Свою думку він може висловити на окремому аркуші. Копія постанови вручається водієві. Штраф він може сплатити на місці, у нас є термінал для банківських карток. Або у зручний для нього спосіб. Різниця у тім, що протоколи розглядає суд, а постанову ми уповноважені розглядати на місці.

— А якщо людина відмовляється підписувати постанову, брати її копію і квитанцію про штраф?

— Це її право. Надсилаємо поштою, рекомендованим листом з повідомленням. Оригінал постанови здаємо до відділу адмінпрактики. Право водія оплатити штраф або оскаржити постанову протягом десяти діб.

Тим часом водія позашляховика за десять хвилин відпускають. Дали копію постанови, квитанцію про 510 гривень штрафу, і він їде далі.

— Цей зупинився, а якщо інший промчить і не зупиниться?

— Будемо переслідувати. Або передамо інформацію у Кіпті на пост чи іншим патрулям на лінії. Все залежить від ситуації.

— Не придираються водії, чи сертифікований «Тru САМ» і тому подібне?

— Він пройшов сертифікацію і калібровку. Всі документи на пристрій у нас в машині. На вимогу водія можемо їх показати.

Доки говоримо, радар вихоплює ще одного порушника на «Ауді-200». Швидкість авто — 97 кілометрів.

— Наша ціль не наскладати якомога більше постанов, а зменшити кількість автопригод. Ми навіть тих, які 'ідуть 69 кілометрів по населеному пункту, зупиняємо для профілактичної бесіди-попередження. Водії з розумінням ставляться до нашої роботи. Бо це врешті-решт і їхня безпека.

Тим часом з «Ауді» виходить літній чоловік. Він теж не йде дивитися показання «Тru САМ», а відразу до поліцейських: «Ребята, может, договоримся, предупреждение? Я спешу на комиссию». «Ви ж порушили», — йому патрульні. Чоловік схилив голову: «Пишіть». Мені він здався ніби після похмілля.

— Не «синяк», — заспокоюють поліціянти. — Якщо у нас сумніви у тверезості, алкотестер «Драгер» на такий випадок маємо.

— Удень, при хорошій погоді, добре працювати, — каже Сергій Половинкін. — У цієї модифікації пристрою нічного бачення немає, в інших є. А ще кажуть, що при мінус десяти у нього лінзи лопаються. Та чи правда це, поживемо — побачимо.

На лінії за кілька годин у цього екіпажу вже п’ять постанов. Штраф водієві «Ауді» — 255 гривень. Починається сильний дощ.

— Техніку треба берегти, — каже Сергій Половинкін і обережно ховає «Тru САМ».

З п’ятнадцятого по 30 жовтня за допомогою «Тru САМ» складено 182 постанови за перевищення встановлених обмежень швидкості. У 33 випадках було більше ніж 50 кілометрів на годину.

Валентина Остерська, тижневик «Вісник Ч» №44 (1694), 1 листопада 2018 року

Теги: перевищення швидкості, «Тru САМ», поліція, «Вісник Ч», Валентина Остерська

Добавить в:
Армения

Стомат Гарант

ЦентрКомплект