Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Місто і регіон » Новий навчальний рік — нові знання, гарні умови та позитивні емоції

Новий навчальний рік — нові знання, гарні умови та позитивні емоції

ПОЗИЦІЯ Українська освіта хоче й може бути конкурентною із західною. Причому не лише в питанні вищої, а й середньої ланки. Для того, щоб це стало можливим, потрібні дві речі: реформи та матеріальна база. Про це та інше говорив народний депутат Сергій Березенко під час свого візиту на Чернігівщину в День знань.



Сучасна школа буде суттєво відрізнятися від радянських стандартів: це і можливість інклюзивної освіти, де діти з особливими потребами навчатимуться поруч з іншими, і всебічний розвиток дитини, варіативність у виборі предметів, більша самостійність шкіл, плюс — відповідне забезпечення. Мова йде не лише про нові меблі чи комп’ютери, а й про широкосмуговий Інтернет та новітні освітні концепції. Іншими словами, учитель перестає бути цербером, а перетворюється на друга та наставника, — підкреслив Сергій Березенко, спілкуючись з освітянами.

Теорію підтверджує і практика. Завдяки співпраці шкіл Чернігова та народного депутата в місті більшає відремонтованих, теплих навчальних закладів із сучасними бібліотечними системами, мультимедійним обладнанням. Більше світла та знань і менше сірості й пафосу — такою бачить батько двох синів нову чернігівську школу. Від слів не відстає і реальність.

Станом на перше вересня в 30-й школі стартувала заміна вікон на нові металопластикові, у 3-й школі тепер є сучасні умебльовані шкільні кабінети, а в 11-му колегіумі на прохання батьків і дітей із 5-Б відремонтували клас.
Але й це ще не все. Жодних пафосних слів під час лінійок чи помпезних урочистостей, лише особисте спілкування, розмови з батьками та дітьми. Конкретні проблеми та кроки щодо їхнього вирішення.

Меблі, які не оновлювали понад 60 років

Третя школа завдяки активній децентралізації нині в суцільних ремонтах і риштуванні. Тут устигли замінити дорожнє покриття на шкільному подвір’ї, відреставрувати вікна, три поверхи старого корпусу вже пережили капітальний ремонт, а ще — оптимізували шкільні приміщення. Директор школи Олена Яковчук емоційно перелічує зміни, яких зазнала школа влітку:

«У нас тепер шість перших класів, тому потрібно було шукати приміщення і для них, а це значить — перемістити кулінарію та швейну майстерню. Ми з цим упоралися. Дитячі кабінети в нас усі обладнані, і діти спокійно приступають до навчання. Бо в нас нарешті оновлені меблі, які нещодавно справили 60-літній ювілей. Дякуючи Сергію Березенку, у першому класі повністю замінені шкільні парти й меблі у вчительській, ігровій зоні, роздягальні, а також два кабінети — основ здоров’я та англійської мови. Там тепер можна варіювати посадку учнів — чи по одному, чи вдвох, чи просто працювати в команді, як того й вимагає сучасна освіта».

Також заклад наступного року підпадає під програму Березенка щодо створення сучасних шкільних бібліотек-медіатек.

«Діти та школа вже давно готові до перетворень, це показує їхній високий рівень оволодіння новими знаннями, інформацією. Лишилося тільки, щоб учителі встигали за ними»,
— зауважує директорка.

3-тя школа — одна з найпопулярніших у місті. Наявних приміщень уже давно не вистачає, аби розмістити всіх школярів, тому набір першачків щороку доводиться обмежувати. У планах — побудова ще одного навчального корпусу. І батьки вже склали листа із закликом про підтримку коштами щодо проектних робіт. Лист надіслали найактивнішому депутату чернігівської громади — Сергію Березенку, який обіцяв його розглянути.

«Знаєте, моє особисте переконання — жодна реформа не може бути успішною, якщо вона не містить пункт підвищення зарплатні вчителям та кореляцію з кращими освітніми надбаннями в Європі. Євроінтеграція — це не лише безвіз, а й освіта. Наступний крок — розробка тих законодавчих інструментів, які дадуть змогу це здійснити на місцевому рівні. Маю на увазі не директиви, які спускаються згори, з міністерства, а саме місцеві освітні програми. Закон України «Про освіту», дає відповіді на ці питання», — пояснює народний обранець.

Активні батьки — активна школа

11-й колегіум — одна з найвідоміших шкіл Чернігівщини. І, мабуть, одна з найтепліших. Бо вже третій рік поспіль тут триває програма з утеплення та оновлення вікон. А ще заклад може похвалитися дуже активною батьківською громадою, яка звернулася до народного депутата із закликом допомогти відремонтувати шкільний кабінет. Підтримка не забарилася — і Перше вересня 5-Б зустрічав у новому класі зі свіжим ремонтом.

«Нашу школу добре знають у місті. У неї багата історія, є чимало відомих випускників. І ми щороку тримаємо марку 11-го колегіуму. На щастя, завдяки підтримці Сергія Березенка вдається реалізувати чимало корисних та ощадливих проектів, наприклад, із термомодернізації закладу», — говорить директор колегіуму Світлана Рубан.

Сергій Березенко ремонти вітає, але зауважує — вони не є метою, радше засобом. Бо діти в шкільних стінах повинні отримувати знання, позитивні емоції, знаходити нових друзів.

«Лише тоді наша освіта зможе чесно звітувати: у нас виховують розумних, допитливих та щасливих дітей. І я щиро мрію саме про таку реформу. Мені приємно, що тут батьки відіграють не останню роль, цікавлячись життям школи. Вони готові знаходити програми, спрямовані на розвиток освіти, матеріальної бази. І це гарний приклад для дітей», — наголошує народний депутат.

Особлива школа для особливих дітей

Удома чи в школі? Зі вчителями чи батьками? Із гаджетами чи без? Дистанційно чи контактно? Під контролем чи вільно? Усі ці питання нині хвилюють українців, які переймаються якістю вітчизняної освіти. На жаль, поки що освітня система не надто підлаштована під зміни. Старі звички руйнуються довго. Досить лише згадати про давню вимогу батьків перестати робити правки в зошитах червоною пастою. Лише торік цю неписану норму офіційно заборонили, однак, попри це, чимало викладачів і досі воліє чиркати червоними чорнилами. Про те, якої шкоди це може завдати дитячій психіці, «старорежимні» освітяни замислюються рідко.

А якщо мова йде про особливих дітей? Школярів, які мають певні фізичні обмеження? Як їх варто навчати? Чи потрібно коригувати навчальну програму? Відповіді на ці запитання знають лише ті, хто вже працює з такими учнями.

Нині Чернігівщина входить до п’ятірки областей, у яких системно впроваджується інклюзивна освіта. І заплановані зміни в навчальному процесі давно вже не носять декларативний характер, а підкріплені відповідними нормативними документами.

Що це значить? А те, що особливі діти будуть навчатися поруч зі звичайними. Лише буде корекція навчальної програми відповідно до фізичних даних дитини. У місті за інклюзивними стандартами вже працюють чотири школи. Але особливих дітей там поки навчається небагато. Найбільше — у 30-й школі.

Цей заклад уже четвертий рік поспіль працює за стандартами інклюзивної освіти. Тут створюється відповідне безбар’єрне середовище — облаштовуються пандуси, прибираються невеличкі поріжки в класних кімнатах, є мобільні меблеві модулі, санвузли облаштовані для потреб дітей на візочках. Працює медіатека — шкільна бібліотека новітнього зразка.

Усі ці новації призвели до того, що школа поступово стає однією з найбільших в області — лише цього року сюди прийшли навчатися понад 70 першачків. Загалом же тут отримують знання 930 учнів, із них 13 — ті самі, особливі. І це ще не межа.

«У нас нині 8 інклюзивних класів. Так, саме в нас навчається найбільша кількість особливих учнів. Ми пишаємося цим. Знаєте, коли це все починалося, то ми як педагоги переживали, як же інклюзію сприймуть батьки, діти... Та побоювання виявилися марними. Діти добре вчаться поруч з однолітками, які не можуть пересуватися самостійно. Немає жодного прояву агресії чи нетолерантності. Батьки теж ставляться з розумінням. Доходить до крайнощів — звичайні учні змагаються між собою, хто допоможе особливому однокласнику рухати візочок чи принесе перекус із їдальні», — розповідає директор Олена Скорко.

Враховуючи те, що лише кілька років тому такі діти мали змогу навчатися або в спеціалізованих інтернатах, або просто вдома, зміни разючі. Батьки це теж помічають. Бо в оточенні однолітків навіть особлива дитина зростає жвавою та активною, у неї більший інтерес до знань і вища мотивація.

Катерина Слєсар, мати другокласника Олександра, який навчається у 30-й школі і вільно пересувається шкільними коридорами на візку, зізнається — заклад їй дуже подобається:

«Дуже подобається, що діти ставляться до Сашка як до звичайної дитини. Не зважають, що він фізично не такий, як усі інші. Дружать із ним, спілкуються. У нього розвивається дрібна моторика. Я думала, що в нього буде погано виходити писати. Але навчальний рік показав, що моя дитина може. Він досить гарно пише, навчився вирізати ножицями».

Та й зрештою особливих відмінностей між кабінетами, де є інклюзивні діти і де всі звичайні, немає. Хіба що в першому випадку під час уроків 2,5 години на день класному керівнику асистує помічник. От і вся різниця.

Олена Асоско, мати семикласниці Анастасії, яка має проблеми з опорно-руховим апаратом, вітає інклюзивні новації. Бо так діти ще змалку вчаться бачити в інакшій дитині абсолютно рівноцінного однолітка:

«Таке навчання варто практикувати, мабуть, ще із садочка. Так буде легше пристосуватися. І, звичайно, велике значення мають педагоги, які вміють налаштувати контакт і готові сприйняти особливу дитину».

Сергій Березенко вражений змінами, що відбулися в закладі. Бо цю школу особисто підтримує перша леді України Марина Порошенко, за сприяння якої тут з’явилися дві медіатеки. Позитивна співпраця триватиме й надалі.

«Додатково з Фонду соціально-економічного розвитку виділять мільйон гривень на повне утеплення закладу. Ось так ми кожен зі свого боку будемо робити все необхідне, щоб розвивати цю унікальну школу. Це має бути показова школа для всієї України», — підкреслив Сергій Березенко.

Для довідки

Згідно з проектом освітньої реформи, структуру навчального року розробляє не Міністерство освіти і науки, а школи за погодженням із місцевими органами влади. Зміни торкнуться і педагогів: тепер на них чекає переатестація щодо кваліфікаційної відповідності. Сертифікація для вчителів буде добровільною. У разі успішного складання профтесту викладачам платитимуть щомісячну надбавку в розмірі 20% посадового окладу на термін дії сертифіката.

Gorod.cn.ua

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Сергій Березенко, освіта, День знань, школа №30

Додати в: