Не кожен може бути водієм автобуса
Щорічно в останню неділю жовтня в Україні відзначається професійне свято працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства України - День автомобіліста і дорожника.
В наш час мало хто із сучасної молоді мріє стати водієм автобуса. Зазвичай за кермо пасажирського транспорту сідають ті, хто не може уявити свого життя без цього. Але не варто забувати про величезну відповідальність цієї професії, адже саме від водія залежить життя і безпека всіх пасажирів, тому він в першу чергу має бути професіоналом у своїй справі. Крім вміння швидко реагувати у критичних ситуаціях, які нерідко трапляються на дорогах, водієві також потрібно бути доброзичливим і ввічливим, бо робота передбачає постійне спілкування з людьми.
Директор ПрАТ «Ріпкинське автопідприємство 17444» Сергій Ткаченко з гордістю розповідає про працівників підприємства, яким керує вже 32 роки: «Найцінніше на нашому підприємстві - це люди, колектив, який роками пропрацював на одному місці. Це професіонали високого рівня. Ми всі, як одна велика родина, де кожен знає одне одного вже багато-багато років».
В наш час важко знайти підприємство, працівники якого мали б всього один запис у трудовій книжці. Але це не про Ріпкинське автопідприємство. Професія і місце роботи передавалися тут, як кажуть, від батька до сина. Сергій Атрошенко, Володимир Тимошенко, Володимир Воєдило, Микола Єфіменко, Сергій Болбас прийшли на роботу, де працювали їх батьки і не один десяток років присвятили професії водія. Найменший стаж роботи у Віктора Зубця, який працює тут вже 20 років, а у всіх інших водіїв - 36-42 роки робочого досвіду.
Не кожен може працювати водієм автобуса, говорить Сергій Ткаченко. Потрібна певна психологічна підготовка для роботи з людьми, адже хтось скаже «дякую», а інший зіпсує настрій на цілий день. А ще потрібно рано вставати і пізно повертатися з рейсів.
Наразі автобуси з автопідприємства обслуговують такі маршрути: Ріпки - Замглай, Ріпки - Любеч, Ріпки - Сенюки, Сенюки - Чернігів, Вороб'їв - Чернігів та Ріпки - Радуль.
В даний час ще діють умови конкурсу на перевезення пасажирів до 2023 року, які надають право їздити територією колишнього Ріпкинського району. Якщо закінчиться термін дії конкурсу, то, наприклад, щоб поїхати в Любеч, потрібно, аби конкурс провела Чернігівська районна адміністрація, а що стосується рейсів до Чернігова - Чернігівська обласна адміністрація. Всередині громади (між їїнаселенням пунктами) повноваження щодо проведення конкурсу покладаються на Ріпкинську селищну раду, де і вирішується, які рейси потрібні найбільше.
Проблем у автопідприємства багато. За словами директора, ціни піднімаються на запчастини, на пальне, немає стабільності, зменшується кількість населення, яка могла б користуватися автобусами. Заробити на нові автобуси дуже важко, а техніку необхідно оновлювати. Потрібно постійно думати чи посилати автобус на той чи інший рейс, якщо вигода від цього мінімальна. Сергій Ткаченко зауважив, що після того, як почався карантин, людей стало їздити набагато менше, і від цього дуже знизився дохід. Підприємство за рік заробило на 565 тисяч гривень менше, у порівнянні з минулими роками.
На підприємстві замовляють автобуси на весілля, поминки або похорони. Але і тут карантин негативно вплинув на прибутки. Кількість замовлень значно зменшилась.
За результатами незалежного аудиту, який проводиться щороку, перспективи подальшого розвитку товариства залежить від зовнішніх економічних факторів та майбутньої стабільної макроекономіки України в цілому. Також на подальший розвиток впливає вартість енергоносіїв, яка значно зросла, та конкуренція (часом недобросовісна) в даному виді діяльності.
Як і багато подібних підприємств в Україні, Ріпкинське автопідприємство «виживає». Але в колективі не втрачають надії та планують продовжувати і надалі надавати послуги пасажирам району.
«Я порівняв би роботу водія автобуса з роботою льотчика-випробувача. Вони схожі за небезпекою та нервовим навантаженням. Різні бувають ситуації на дорогах через необачність пішоходів або недосвідченість інших учасників дорожнього руху. Тому величезна дяка водіям за важку роботу», - підсумував розмову Сергій Ткаченко.
Джерело: Ріпкинська районна газета «Життя Полісся» №44 (10125) від 29 жовтня 2021, Ольга Драгун
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.