Мобільна версія сайту Головна сторінка » Новини » Людям про людей » Картинг - це безпечний драйв та адреналін. Інтерв’ю з учасником збірної Чернігова по хобі-картингу

Картинг - це безпечний драйв та адреналін. Інтерв’ю з учасником збірної Чернігова по хобі-картингу

Руслан Борисенко
Активного картингіста я уявляв зовсім не так. У мене в голові пілоти цих маленьких машинок виглядали як жокеї - маленькі, низькі, худі, щоб не обтяжувати малопотужний двигун автомобільчика надмірною вагою. Тому поява високого хлопця міцної статури була трохи неочікуваною. Вага під сотню, міцна шия, покаті плечі, комплекція борця чи важкоатлета - таким я побачив Руслана Борисенка, людину, з якою ми зустрілися, щоб поговорити про картинговий спорт у Чернігові.
Втім, ситуація пояснюється легко. Руслан - професійний хокеїст, захисник збірної України. У хокеї фізичні дані відіграють надзвичайно важливу роль. А заїзди на картах - хобі для душі. Ми розмовляємо про хокей, гонки і безпечну їзду.

Грати в хокей мені довелося всюди, де тільки можна: Америка, Канада, Латвія, Казахстан. До тридцяти років об’їхав багато. А сам я із Чернігова, тут у мене сім’я: дружина, дитина. Зараз їжджу грати до Києва - в даний момент я гравець клубу "Компаньйон-Нафтогаз".  А влітку, не в сезон, проводжу відпустку вдома.

Картинг - друге моє велике захоплення після хокею. Я дуже люблю автомобілі. Цей вид спорту дає водію ту свободу, яка неможлива на дорозі. Я прихильник безпечної їзди. Ти можеш бути професійним гонщиком, але, крім тебе, будуть люди, які щойно отримали права і не мають таких навичок. Твоє бажання полихачити на дорозі загального користування може спричинити аварію. А у гонці на картингах ти відчуєш увесь той драйв, адреналін і перевантаження, які присутні і за кермом звичайного автомобіля. Зате це буде стовідсотково безпечно.

Я - хокеїст-професіонал, у нас в спорті фізично розвиненим ти бути зобов’язаний. Але навіть на найпростішому картингу із двигуном всього у шість кінських сил ти виходиш повністю мокрий після 10-хвилинного заїзду, а руки болять від плечей до долонь. У картингу гідропідсилювача керма немає, і всі маневри виконують за рахунок м’язової сили рук.

Картинг схожий чимось на хокей. Це дуже динамічний спорт, ти зобов’язаний  швидко думати і миттєво приймати рішення. Передбачаєш дії суперника ззаду, який хоче тебе обігнати. Аналізуєш трасу попереду, щоб не втратити швидкості. І прагнеш дістати лідера.





Цей вид спорту досить дорогий. Якщо хтось захоче собі особисто купити машину і тренуватися на ній та приймати участь в турнірах, йому доведеться витратити мінімум півтори тисячі доларів, і це за бувший у вжитку карт. Крім того, це та ж сама легкова машина, тільки менша. Утримування гарного карту, який зможе конкурувати на рівних із авто суперників, може обходитися майже як утримання звичайного авто.  Чим більше карт - тим дорожче утримання. Хочеш взяти надійний, який ремонтуватимеш не раз на місяць, а раз в півроку - теж доведеться заплатити більше.

Прокатні карти простіші за конструкцією за професійні. У них немає коробки передач, є інші спрощення. Але спасибі хлопцям, які зробили у нас у місті цей прокат, і кожен чернігівець тепер може прийняти участь у гонці. Тим більше, зараз ми створили чернігівську команду, виступаємо у різних турнірах. Щойно приїхали із одного з етапів чемпіонату України по хобі-картингу.

Іноді бачу таку картину: люди дивляться в барі "Формулу 1", пива випили і починають: "Ой, та що мені той Шумахер, що той Алонсо. Та я б ще краще проїхав". А візьми його, приведи на трасу і скажи: "От тобі картинг, їдь, показуй на трасі". Ніхто нічого не покаже. Цей спорт дуже важкий. Фізично до заїзду треба готуватися не менше, ніж трасу вивчати. Коли ти сидиш задом майже на асфальті, ці шість кінських сил - цілком достатньо, щоб після заїзду відчувати себе цілком витиснутим. З-під шолому капає, спина мокра, кисті рук відвалюються.

Для людини, яка хоче стати гонщиком, картинг - перший етап. Всі великі пілоти "Формули 1" з цього починали, кого не візьми. Так що, якщо хтось не знає, з чого починати - йому в хобі-картинг.

Я в цьому виді спорту виплескую свої емоції. Хтось іде пиво чи горілку пити. А я на картодром. На ранок голова не болить, і думати не треба, чому це товариш, з яким дружимо п’ятнадцять років, так дивиться на мене так, наче ножа хоче в спину вставити. Плюс, це ще один виклик для мене - показати, що ти можеш ще в чомусь бути гарним, крім спорту, якому все життя віддав.

Для того, щоб прийняти участь у чемпіонаті з хобі-картингу, особливого нічого не треба. Приходьте на трасу, показуйте гарний результат, і вам запропонують прийняти участь у команді. Ну і, звичайно, треба мати фінансову можливість виїжджати на змагання і платити організаційні внески. За останній етап чемпіонату України, з якого ми приїхали, треба було заплатити 395 грн. з людини. Плюс проїзд, харчування. Так що, не зовсім дешевий вид спорту. Але і виграти можна гарний приз. За перше місце в чемпіонаті обіцяли плазмовий телевізор від спонсора.

У нас у місті теж проходить свій чемпіонат з картингу. І у ньому теж досить непогані призи. Так, за перше місце на чемпіонаті Чернігова дарують сертифікат на п’ять десятихвилинних заїздів. А це п’ятсот гривень на додаток до статуетки, яку можна десь поставити дома на полицю і гостям показувати. Є за що поборотися. Всього у чемпіонаті десять етапів, пройшло три, вся боротьба ще попереду.

Картинг, не дивлячись на розповсюджену думку, складається зовсім не з аварій. Насправді це дуже безпечний вид спорту. Якщо ти шибайголова, то і на самокаті убитися можна. Але адекватно керуючи картом, перевернути його практично неможливо. Траса захищена автомобільними покришками. Пілот їде як мінімум у шоломі, а за бажання можна екіпіруватися від ніг до шиї у захисні обладунки. Скільки я вже катаюся, а на моїй пам’яті жодного разу не було аварії, щоб людина хоча б до крові щось собі роздерла. Максимум може десь синець трапитися.

Жінки до нас на картодром теж приходять, хоча їм і важко. Все ж, фізичні кондиції даються взнаки. Але от на останньому етапі чемпіонату України була дівчина-пілот, і вона дуже гарно проходила деякі заїзди. Правда, у загальному заліку все-одно виявилася останньою.

На дорозі я дуже спокійний водій. Як я вже казав вище, всі ці гонки там, де є інші автомобілі - неприпустимі. Є у нас стрітрейсери, які вночі виїздять, коли людей на трасі немає. Але цього я не приймаю теж. А хтось п’яний ітиме, а дитина під фари вискочить? Навіть якщо не на пішохідному переході. Збий людину - і потім на душі все життя носити це треба. Тихше їдеш - далі будеш. Краще поїхати на "Чайку", на реальний гоночний трек, і там уже свої сили пробувати.

Зараз в Україні на підйомі хокей. На останньому чемпіонаті світу у своєму дивізіоні ми зайняли перше місце, вигравши у всіх команд в групі. Сподіваюся, після виграшу чемпіонатів Латвії і чемпіонату Казахстану, нарешті вдасться виграти і чемпіонат своєї країни.

Чого у хокеї всі постійно б’ються? Хлопці скидують емоції, адреналін так виплескують. А так як негласними правилами ці бійки строго не караються, то трапляються вони досить часто. Хоча, нічого страшного в цьому немає. Максимум, носа розбили чи ребро поламали. Ну і, у хокейній формі, обладунках та на ковзанах людина скованою себе почуває, це теж накладає свій відбиток.
В других видах спорту теж грубощів вистачає, просто не завжди це видно з трибуни чи по телевізору.

На сьогодні хокей для мене ближчий. І не тому, що я заробляю цим гроші, а тому, що йому я віддав все своє життя. Сім’ї, звісно, важкувато, що я постійно в сезон на матчах, у роз’їздах. Буває, тренер каже: "Вихідний", - і я тут же на машину і додому мчу, щоб хоча б кілька годин з дружиною і дитиною провести. А о п’ятій ранку прокидаєшся, і назад на тренування. Але доводиться миритися з цим, це моя робота.

Поки я граю в хокей, картинг для мене хобі. Зараз я у відпустці, то у вихідний заїхав, покатався. А от як закінчу із хокеєм - будемо дивитися. В хокей я збираюся грати, поки здоров’я вистачить, а поки на це не скаржуся.






Богдан Гуляй

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: картинг, хокей, Руслан Борисенко, Богдан Гуляй

Додати в: