Квиток на поїзд чи літак тепер можна придбати на пошті
Що ви зазвичай робите, коли живете в маленькому містечку, де немає залізничних чи авіакас, а вам потрібен квиток на поїзд чи літак? Вивчаєте маршрут руху автобусів, сідаєте на найближчий і їдете до районного центру чи найближчого міста, в якому є каси. Якщо пощастить, то, зрештою, витративши півдня, потрібний квиток ви придбаєте. Але така «операція» займе багато часу, зусиль та коштів. Віднині про такі виснажливі мандрівки можете забути, адже тепер придбати квиток на залізницю чи літак, а згодом — і на автобус ви можете без зайвих клопотів та черг у будь-якому з відділень Укрпошти. А їх по Україні — майже 16 тисяч.
По квиток — на пошту
15 тисяч 800 відділень Укрпошти по всій Україні, принаймні одне з яких — у вашому селі чи місті. Отже, де б ви не мешкали, вам уже не потрібно їхати до районного чи обласного центру, щоб придбати залізничний, авіа-, а згодом і автобусний квиток: достатньо просто завітати до Укрпошти.
Такою приємною новиною нещодавно порадував українців міністр транспорту та зв'язку Йосип Вінський, який і є ініціатором запровадження «єдиного електронного квитка» і продажу його через відділення Укрпошти. У майбутньому купити єдиний квиток на будь-який вид транспорту можна буде і через Інтернет. «Єдиний електронний квиток» — інноваційна система, що не має аналогів. Створюючи її в Україні, нам довелося все починати з нуля», — зауважує профільний міністр.
Якщо відділення пошти неавтоматизоване, тобто не підключене до Інтернету — а таких в Україні більшість, тут треба заповнити спеціальний бланк-замовлення. На ньому потрібно зазначити прізвище та ім'я, напрямок — звідки і куди плануєте поїхати, а ще — бажану дату поїздки.
Відповідно до даних на бланку працівник пошти робить заявку потрібного вам квитка по телефону. Тут же на пошті ви сплачуєте вартість квитка, дізнаєтеся його код, а вже наступного дня листоноша приносить вам додому вашу інформаційну роздруківку. «Ми прагнули не лише зробити крок назустріч людям, а й підвищити якість послуг. Тому доставка — абсолютно безкоштовна», — підкреслює Йосип Вінський.
У випадку, коли відділення пошти у вашому містечку автоматизоване і має доступ до Інтернету, придбати квиток можна ще простіше. І — швидше. Ви повідомляєте працівникові пошти, куди та коли бажаєте поїхати, а він вводить дані в систему і перевіряє, чи є вільні місця на обрану дату. Якщо є, пропонує вам усі можливі варіації і після вашого схвалення того чи іншого варіанту роздруковує квиток.
Якщо ж у вашому селищі проживає дуже мало мешканців і стаціонарного відділення поштового зв'язку немає, придбати квиток можна через пересувні відділення пошти.
За послуги Укрпошти потрібно сплатити всього 5 грн. — а це копійки порівняно з витратами на дорогу до міста, не кажучи вже про заощаджений час. Так, сам міністр Йосип Вінський, тестуючи систему, витратив на придбання квитка у відділенні Укрпошти лише 7 хвилин.
Як виглядає квиток?
Урешті-решт на руки ви отримуєте аркуш паперу з вашим прізвищем, датою та напрямком поїздки. На цьому ж аркуші вказано індивідуальний, присвоєний вам особисто код, що складається з цифр та літер.
Скористатися вашим квитком дуже просто. У випадку авіаперельоту — просто приходите до стойки реєстрації в аеропорту з паспортом і індивідуальним кодом. Там перевіряють дані і видають посадковий талон.
Якщо ж ви подорожуєте поїздом, то у будь-який зручний для вас час — наприклад, за годину-дві до відправлення поїзда, — приходите до будь-якої комп'ютеризованої залізничної каси на вокзалі, повідомляєте свій код (мати при собі паспорт чи роздруківку не обов'язково — код може бути написаний хоч у вас на руці) — і отримуєте звичайний залізничний квиток. Європейські стандарти, що й не кажи!
Від квитка через Укрпошту — до електронного
Квиток через відділення Укрпошти, запевняє Йосип Вінський, лише старт: у майбутньому на українців чекає впровадження «єдиного
електронного квитка». Нині в поштових відділеннях можна вільно придбати авіа- та залізничні квитки, а наприкінці квітня стартує і до кінця року триватиме процес підключення до системи ще й автобусних станцій.
Проте і тут Йосип Вінський зупинятися не збирається: у планах Мінтрансзв’язку — надання пасажирських послуг, на будь-який вид транспорту, не виходячи з дому, — через Інтернет.
Найдешевший, найзручніший, найшвидший…
Налагодження системи, що дозволить купувати єдиний квиток у внутрішньому та міжнародному сполученні через відділення Укрпошти в Інтернеті, за словами Йосипа Вінського, триватиме приблизно 2-3 роки.
За допомогою такої системи ви отримаєте можливість, замовляти єдиний електронний квиток з пересадками на будь-які види транспорту протягом однієї поїздки. Тож навіть якщо вам потрібно дістатися з пункту А у пункт Б, між якими немає прямого сполучення, система автоматично сформує варіанти та час пересадок. Наприклад, із села до обласного центру — автобусом, далі — поїздом до міста, а з міста за кордон —
літаком — і все це один квиток, який можна буде придбати в одному місці: туди і назад. Найприємніше те, що при виборі квитка система врахує абсолютно будь-які ваші побажання: час перебування в дорозі, кількість пересадок, зручні для вас види транспорту — та запропонує вам кілька варіантів: найдешевший, найшвидший та найкомфортніший.
А ще — боротьба з корупцією
Продаж квитків через відділення Укрпошти і в майбутньому — через Інтернет, поміж інших переваг, дозволяє ефективно протидіяти корупції. Достатньо сказати, що загальний обіг коштів у сфері пасажирських перевезень фахівці оцінюють у 40 млрд. грн. Проте, за словами міністра, значна частина грошей, отриманих за рахунок продажу квитків, абсолютно неконтрольована. «Єдиний електронний квиток — прозора форма безготівкового розрахунку, яка дозволяє величезну частину «тіньових» коштів вивести в обіг», – наголошує Йосип Вінський. Додамо від себе: грошей, які працюватимуть на нашу економіку.
З будь-яким питанням, як працює система, яким чином оформити і придбати необхідний квиток, можете звертатися за телефоном «гарячої лінії» 8 800 3040000.
Також можна отримати інформацію на сайті Укрпошти – http://www.ukrposhta.com
Свої листи надсилайте за адресою: 01001, м. Київ, 22 і на електронну пошту [email protected]
З Волосківців на Анкару
Тепер квитки в будь-яку точку земної кулі можна замовити просто на пошті. Будь-які: на автобус, потяг, літак. Із села не треба їхати в місто, на вокзал, щоб їх купити. Все можна оформити на місці. Якщо в селі є відділення поштового зв'язку.
Ця послуга по Україні вступила в силу недавно — з середини квітня. З 8 квітня «Укрпошта» почала надавати послуги по реалізації білетів на авіатранспорт. 314-го — через пошту можна замовити білет на поїзд, а з 27-го — на автобус. Скористалися нею на Чернігівщині поки що тільки двічі — в обласному центрі і в Мені.
Чи так все просто, поїхала перевірити і я.
У Менському центрі поштового зв'язку було людно, біля кас — черги. Хто листа відправляє, хто переказ отримує, хто «комуналку» сплачує.
— А де можна білет купити? — питаю у вільне віконце.
— На першу касу, будь ласка. Чекати довелось недовго. — Куди їхати збираєтесь?
— Летіти. На Анкару.
Оператор, схилившись над монітором, задає ряд запитань: яка країна, звідки будете летіти?
— Порадьте, як краще?
— З Києва найкраще, з аеропорту Бориспіль.
Летіти на турецький курорт захотілося 1 травня, бізнес-класом (можна було ще й економ, і першим). Білет замовила в один кінець. Щоб точно ввести в комп'ютер мої дані, оператор попросила паспорт. Тут я трохи запереживала: раптом не можна буде відмовитись і матиму довічний борг перед аерокомпанією?
— А гроші зразу віддавати треба? А якщо не вистачить? Можна забронювати, а потім відмовитись?
— Не хвилюйтесь, переказ робиться потім. Спочатку ми роздрукуємо вам листок із вказаними там цінами, варіантами маршруту. Якщо ви з усім згодні, тоді будемо робити грошовий переказ. До цього на стадії бронювання з вас грошей не візьмуть, — заспокоїла оператор Оксана Остаточна. — Потім робимо підтвердження.
Для зворотного зв'язку з клієнтом запитали номер телефону, місце роботи, код. (Але можна вказувати не все).
Прямого рейсу на Анкару на перше травня не було. Мені запропонували летіти через Стамбул або через Німеччину, з пересадкою. Вибираю перший варіант. Мені видають бланк для ознайомлення. У верхній його частині оформляється поштовий переказ, пасажир ставить свій підпис про те, що згоден з умовами тарифу. Нижня частина — маршрутний лист. На ньому вказані рейси, час вильоту та прибуття, місце. Після оплати маршрутний лист видається на руки. Потім в касі аеропорту його треба буде обміняти на справжній квиток.
— Ця нова послуга, називається «Замовлення перевезення пасажирів», — говорить начальник центру поштового зв'язку № 5 Чернігівської дирекції Володимир Роговенко.
На пошті введено комп'ютерну програму, якою користуються для продажу квитків на вокзалах, з єдиною базою даних. Людина приходить на пошту, говорить оператору, куди і звідки буде їхати, називає дату. Скажімо, від Мени до Харкова. Оператор розкаже, як у потрібний день можна добратись, чи є вільні місця. Час відправлення, прибуття. Людина вибере собі зручний маршрут. Якщо все влаштовує, оператор оформляє бланк замовлення.
Пільговики вказують номер пільгового документа і автоматично отримують знижку.
Гроші платять на місці. В суму входить вартість квитка. Плюс вартість самого переказу. Вона становить чотири відсотки від вартості квитка, але не менше 5 гривень. Крім того, людина сплачує 10 гривень за надану послугу.
Коли на руки видають бланк замовлення та чек на проплату, стадію бронювання можна вважати завершеною. Перед тим, як сплатити, у людини є 15 хвилин на роздуми. Потім, якщо від оператора не надійшло підтвердження, бронювання автоматично анулюється. Бланк треба обміняти на квиток у будь-якій касі на вокзалі чи аеропорту. Або зарані, або в день від'їзду, перед відправленням.
— Квиток можна повернути назад?
— Здати його можна тільки на вокзалі, в касу. Після того, як бланк замовлення вже обміняно на квиток, ми не приймаємо.
У Мені працівники пошти нову послугу випробували на собі.
— Дуже зручно, практично, — говорить бухгалтер Світлана Адруг. — Дочка навчається в Харкові, їздить поїздом. І нам, чим їздити на вокзал, взнавати, будуть білети чи ні, краще замовити через пошту. На 8 березня дитина не могла на навчання виїхати. Квиток довелося брати з Києва, а до Києва ще 50 гривень. А тепер спокійніше. Квитки бронювали в обидва кінці. Один обійшовся в 53 гривні, а собівартість 43. Але ж економія часу яка! І назад квиток є, я вже за дитину не переживаю. Бути першим замовником було трохи страшнувато. І цікаво. Але пройшло без заминки. Все, як в залізничних касах попереднього продажу.
— Особливо зручно це для людей з віддалених сіл, — продовжує начальник центру поштового зв'язку Володимир Роговенко. — Адже людині не треба їхати на вокзал, щоб купити білет. Або, скажімо, добирається чоловік на поїзд на чотири ранку, а квитків у касі нема...
На селі людина приходить у відділення поштового зв'язку, і заповнює бланк замовлення. Вказує там, звідки їде, куди, коли, скільки пасажирів, своє прізвище, контактний телефон, номер пільгового документа. Паспорта не треба.
Потім начальник поштового відділення дзвонить в ЦПЗ і каже, куди хоче їхати клієнт. Тобто він виступає посередником між клієнтом та оператором. Вартість квитка сплачується на місці. Можна забронювати квитки зразу і на автобус, і на поїзд.
У місті квиток можна замовляти щонайменше за день. У селах — за три-п'ять днів. Максимально за 45 діб.
Але не на всі поїзди можна забронювати квитки. Оскільки послуга ще в стадії формування. Наприклад, вчора жителька села Нехаївки Коропського району хотіла замовити бронь до Кривого Рогу на поїзд Санкт-Петербург-Дніпропетровськ. Поїзд російський, не вийшло.
— Жаль, що ви квиток не взяли. А я вже так зраділа, що в нас і авіаклієнт буде, — розчарувалася заступник начальника ЦПЗ Людмила Зезуль.
— З цією програмою працювати зручно. Ми переглядали в тестовому режимі додаткові послуги: які є готелі в місті, скільки коштує автомобіль на прокат, інше. До речі, хвилин через п'ять, як ви замовили квиток на літак, з Борисполя нам телефонували, уточнювали, чи правда, з Мени хтось збирається летіти на Анкару бізнес-класом? Не повірили. Ми замовлення не підтвердили.
Я і вдруге зробила спробу забронювати квиток до Анкари. Цього разу економ-класом. Обійшовся б у 5548 грн. Звичайно, знову не взяла. Певно, в Борисполі дивувались, хто там у Мені розважається?
Олена Гобанова, тижневик «Вісник Ч», № 18/1198
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: квиток, пошта, Олена Гобанова




