Заступник мера не пустив журналіста на засідання виконкому
Двох журналістів не допустили на засідання Чернігівського міськвиконкому. 16 березня заступник міського голови Станіслав Віхров не допустив власного кореспондента газети «Україна молода» в Чернігівській області, редактора газети «За Чернігів» Валерія Литовченка та кореспонедента-оператора газети «За Чернігів» Андрія Чередняка на засідання виконавчого комітету міської ради.
Чиновник мотивував свою відмову тим, що за його даними Валерій Литовченко не є кореспондетом газети «Україна молода», а газеті «За Чернігів» необхідно було завчасно надіслати листа з проханням бути присутнім на засіданнях міськвиконкому. Водночас на це засідання без усіляких дозволів та перешкод потрапили представники міських комунальних ЗМІ.
На запитання Валерія Литовченка, - звідки пан Віхров знає, що він вже не є кореспондентом «УМ», той відповів, що має відповідного листа від редакції газети про те, що Валерій Литовченко не є кореспондентом цього видання. За його словами, він надсилав запити до редакції «УМ» і отримав офіційну відповідь. Цікаво, що в редакції «України молодої» ніхто не знає про лист від чернігівської мерії. Тож, що мав на увазі чиновник, позбавляючи таким чином роботи кореспондента впливового видання?
Крім того пан Віхров пояснив, що засідання виконкому є закритим, так як на ньому будуть розглядатися питання мобілізаційної роботи та міліції. Що знову ж таки дивно, адже в анонсованому на офіційному веб-сайті міської ради засіданні виконкому мали розглядатися питання про транспортне забезпечення населення міста, про затвердження плану заходів щодо благоустрою та озеленення міста на 2009 рік, про розгляд звіту про виконання міського бюджету за 2008 рік. Тобто, ті, що мають важливе соціальне значення і є відкритими.
Лікнеп для чиновника
Відповідно до статті 26 Закону "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" журналіст має наступні права:
1) Право журналіста на безкоштовне задоволення запиту щодо доступу до офіційних документів. Офіційні документи - це інформація, яка міститься в документах органів державної влади, місцевого самоврядування та пов'язана з управлінською діяльністю.
2) Право журналіста по пред'явленні редакційного посвідчення перебувати в місцях аварій (ДТП, на виробництві, інженерних комунікацій), масових безпорядків, на мітингах і демонстраціях, на територіях, де оголошено надзвичайний стан;
3) Право журналіста зберігати таємницю авторства та джерел інформації, за винятком випадків, коли ці таємниці обнародуються на вимогу суду. Тобто ніхто: ні органи міліції, ні прокуратури, окрім суду не мають права вимагати надати інформацію про (анонімного, який побажав залишитися невідомим) автора відомостей, джерела (це можуть бути державні органи, організації, громадянин) надрукованих в газеті.
4) Право журналіста на вільний доступ до статистичних даних, архівних, бібліотечних і музейних фондів;
5) Право журналіста відвідувати і бути прийнятими посадовими особами державних органів, самоврядування, підприємств, установ.
Згідно з Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до компетенції виконавчих комітетів місцевих рад не входить розгляд питань, які мають обмежений доступ.
Стаття 171 Кримінального кодексу України передбачає кримінальну відповідальність за перешкоджання законній професійній діяльності журналістів.
Додаток:
з інагураційної промови нинішнього міського голови Олександра Соколова 7 грудня 2006 року:
- Робота міської ради, всіх її підрозділів має бути демократичною, прозорою, відкритою. Це – аксіома. Для реального втілення її в життя нам надежить зробити багато важливих кроків. Інформування громадян про роботу міської влади та залучення чернігівців до процесу ухвалення рішень повинні стати головними у нашій спільній роботі. Для цього ми будемо тісно співпрацювати з засобами масової інформації, оперативно реагувати на їх запити, проводити прес-конференції та брифінги.
Джерело: Валерій Литовченко
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.




