Акцизні марки змінюють колір
З першого липня 2003 року маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів буде відбуватися за допомогою марок акцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами. Таке розпорядження підписав голова облдержадміністрації Валентин Мельничук на виконання відповідного Указу Кабінету Міністрів України.
Зараз в області закінчується інвентаризація залишків алкогольних напоїв та тютюнових виробів з використанням марок акцизного збору попереднього зразка на підприємствах оптової та роздрібної торгівлі, а на підприємствах-виробниках - залишків маркованої продукції та марок попереднього зразка.
Що ж до залишків старих акцизних марок та маркованих ними алкогольних напоїв та тютюнових виробів, то вони перебуватимуть в обігу до їх повної реалізації.

Розповісти докладніше, чим ще, крім голографічних захисних елементів відрізняються нові акцизні марки, як можна зорієнтувати пересічного споживача, який з 1 липня купуватиме таку продукцію, що йому пропонують не підробку, а алкогольні чи тютюнові вироби саме з марками нового зразка, ми попросили головного держподатревізора - інспектора регіонального управління ДААК ДПА України в Чернігівській області Віталія Михайловича Кисловня.
- Марки акцизного збору нового зразка мають певні розміри та реквізити. Перш за все, вони відрізняються кольором: на лікеро-горілчану продукцію вітчизняного виробництва - зеленого кольору, для виноробної продукції - червоного, а на алкогольні напої імпортного виробництва встановлено фіолетовий колір.
На тютюнові вироби вітчизняного виробництва акцизні марки мають зелений колір, на тютюнові вироби імпортного виробництва - фіолетовий.
Марки мають наскрізну нумерацію, яка складається з двох цифр індексу регіону, в якому виробляється продукція, що маркується, серії та окремого для кожної марки номера. Така нумерація наноситься паралельно довшій стороні марки. Індекси регіонів затверджені також вказаною постановою.
- Цікаво, а який індекс має Чернігівська область?
- Індекс Чернігівської області – «25».
- Віталію Михайловичу, а яку ще інформацію для споживача дають нові акцизні марки?
- На кожну марку наносяться додаткові реквізити, а саме: на тютюнові вироби - напис «ТІ», що означає «тютюн імпортний» та «ТВ», тобто «тютюн вітчизняний», а також двозначні та однозначні числа, розділені скісними лініями, які означають рік і квартал, коли вироблено марку. Для алкогольних напоїв імпортного виробництва марки мають напис «АІ», який складається з початкових літер слів «алкоголь імпортний», двозначного та однозначного чисел (рік і квартал, у якому вироблено марки), розділених також скісними лініями. На марку для алкогольних напоїв імпортного виробництва з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємної одиниці наносяться також цифри «1,2-8,5 %»; для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва нанесено напис «ЛГП» та «ВП», що означає «лікеро-горілчана продукція» та «виноробна продукція», а також двозначного та однозначного чисел (рік і квартал, у якому вироблено марки), розподілених скісними лініями.
Ще одна особливість марок акцизного збору нового зразка - вони несуть інформацію про місткість тари, в яку розливається алкогольна продукція вітчизняного виробництва. А розміщується такий напис на марці паралельно її коротшій стороні.
Марки наклеюються виробниками на кожну пляшку, пачку у такий спосіб, що вони розриваються під час відкупорювання (розкривання) виробів.
Отже, кожен споживач алкогольних напоїв та тютюнових виробів повинен знати про те, як вони маркуються - щоб уникнути придбання фальсифікованої та недоброякісної продукції.
Розмову вела Л. Фальчевська, тижневик «7 Дней» №26 (84), 25 червня 2003 року
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.




