У «Мерседеса» дах поїхав. Від удару об зад молоковоза
Всього по області зареєстровано 420 молоковозів і 102 „Mersedes benz sprinter”, тобто вантажних мікроавтобусів, й небагато. Але ж по наших дорогах їздить ще й чимало транзитників: на Київщину, на Полтавщину, на Росію, на Гомель. І часто-густо це, як правило, вантажні мікроавтобуси та молоковози.
Хто торгує, той багато їздить. Хто хоче отримати молочну сировину, той теж.
Отож не випадково, що чимало аварій за цей та минулий роки пов'язані або з тими, хто торгує, або з тими, хто возить молоко. За нинішній рік (до грудня) сталося дев'ять ДТП за участю молоковозів. З них чотири — з вини водіїв молоковозів. Скільки аварій було з вантажними мікроавтобусами, точної цифри дізнатися не вдалося. Порахували самі те, що знаємо. Були зіткнення, були! У цій історії чи не найпопулярніші в області засоби перевезення зійшлися. Не лоб в лоб, але від того не менш відчутно. Водії вціліли дивом, Божою поміччю.
1. Обидва їхали в бік Чернігова
Весь закривавлений, в одній кросівці, ледь тримаючись на ногах, чоловік голосував на трасі. Щоб хто-небудь допоміг витягнути з розтрощеного та перекинутого догори молоковоза водія, якому защемило ногу. Машини мчали мимо. Лише одна зупинилась.
Аварія сталася під самим Козельцем, на 85-ому кілометрі автодороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі. Mersedes-benz 416 CDI Sprinter (вантажний мікроавтобус) збив молоковоз і, пролетівши ще метрів сто, розбився сам. Це було 19 листопада на світанку, сонце ще не зійшло — найнебезпечніший для водіїв час. ГАЗ 3307, за кермом якого сидів 58-річний Іван Гламазда, виїхав з Козелецького маслозаводу близько шостої ранку. Крім нього, в кабіні був експедитор заводу 27-річний Леонід Гармаш. Ззаду, наближаючись до молоковоза, їхав грузовий мікроавтобус «Мерседес». Коли машини майже порівнялись, «Спринтер» на всій швидкості врізався в ГАЗ. Молоковоз пішов у кювет, при цьому втрачаючи деталі та перевертаючись, мов іграшкова машинка. Зупинився ГАЗ через 50-60 метрів догори ногами, вдарившись об осокір. Від удару відпав задній міст, кабіна відірвалася, бак відпав.
***
— Є ознаки злочину, тому матеріали по аварії направлені до Козелецького райвідділу міліції, — розповідає інспектор з дізнання Козелецького відділення ДАІ Вадим БАРЧУК. — Обидва транспортні засоби рухались у напрямку Чернігова.
Вантажний фургон Mersedes-Bens 416 був завантажений товаром, їхав із Одеси. Всі договори в порядку. За кермом був житель міста Середина-Буда Сумської області Денис Артеменко. Автомобіль належить йому, Артеменко працює перевізником.
Дениса Артеменка спочатку утисло в двері, і придавило тюком. А потім викинуло з машини. Тому він залишився живий. Обійшлося зламаною рукою та розбитим підборіддям. «Спринтер» краном повантажили на евакуаторі перевезли на штрафмайданчик Козелецького райвідділу міліції.
«Мерседес» новий, 2008 року випуску. Відновити, звичайно, можна що завгодно. Питання, у скільки це обійдеться водієві? В даному випадку сталася деформація всього кузова. Перед, дах склалися в «гармошку». Можливо, якби було менше вантажу, машина не так летіла б, не з такою силою стукнула ГАЗ і сталося б менше пошкоджень, — продовжує Вадим Барчук.
Після зіткнення обидва водії були при тямі. Водій «Мерседеса» ще підійшов до водія молоковоза, спитав, як здоров'я.
Дізнавались, чи він не заснув за кермом. За словами Дениса, він якраз перед бідою зупинився у Сираях, біля кафе. Поспав, потім умився, поснідав. Водій «Мерседеса» пояснив, що молоковоз рухався спочатку по лівій стороні дороги, потім почав переміщатись на праву. В цей час він хотів його обійти зліва. Тоді і відбулося зіткнення.
У водія молоковоза Івана Гламазди свідчення інші. Він стверджує, що смугу руху не міняв.
— А що з товаром?
— Там був в основному текстиль: кофти, светри. Все упаковане, в тюках.
У той же день за водієм «Мерседеса» приїхав його кум. Забрав на Суми. Вивезли і весь товар.
Мікроавтобус зараз стоїть на штрафмайданчику райвідділу міліції. Машина — речовий доказ, тому віддадуть її тільки після слідства.
28 листопада було порушено кримінальну справу.
2. «Ніхто не зупинявся»
Іван ГЛАМАЗДА, водій молоковоза, отримав перелом трьох ребер зліва, забій лівої нирки. Експедитор маслозаводу Леонід Гармаш — забої шийно-грудного відділу хребта та лівого колінного суглоба. У Дениса Артеменка, водія «Мерседеса», — перелом зап'ястя в двох місцях, забій лівого колінного суглоба. Всі троє мають закриті черепно-мозкові травми та струс головного мозку. Травми середньої тяжкості. Лікарі Козелецької райлікарні стверджують, що всі троє народилися в сорочці. Адже жодному з них навіть не знадобилася операція.
На ліжку у палаті відділення травматології застала Івана Гламазду.
— Вранці виїхали з маслозаводу десь о пів на шосту, — згадує Іван Павлович. — У Куликівському районі є наш пункт, їхали забирати звідти молоко. На п'ятому кілометрі у бік Чернігова не одна машина вже розбилась. Погане місце! Я водій з 40-річним стажем, аварій досі не було, і навіть талон чистий. Невже ж я не знаю, що вантажівка завжди по правій смузі їде? Так і їхав. Тут — удар! І мене кидає вправо, в кювет. Далі вже нічого не пам'ятаю, а коли отямився — машина догори колесами, кабіна боком, я внизу, експедитор на мені... Кричу: «Льоня, вилазь з кабіни скоріше, зараз машина вибухне!». Він вискочив, а я — ніяк. Мене притисло знизу кабіни, ногу придавило залізяками. Льоня давай мене витягати, але сам не зміг. Побіг на трасу зупиняти машини. Повернувся з двома чоловіками, вони допомогли мене витягти, спасибі їм.
Тут уже і «швидка» під'їхала, мене забрали. Це Льоня подзвонив нашому механіку, а той викликав ДАІ і швидку допомогу.
Пізніше дізналися, що машина б не вибухнула: бензобак відвалився по дорозі і валявся позаду, метрів за ЗО.
— До вас водій «Мерседеса» підходив, що ви йому сказали?
— А я й не зрозумів, що то він. Підійшов якийсь, поцікавився, чи жертв нема. «Всі живі»,— кажу. Він і пішов.
Молоковоз вантажили краном, забрали в гараж. Частинами, бо розпалося все: кузов — окремо, бензобак — окремо, карданний вал... Машина з 93-го року. Я тільки півтора місяця як з капремонту забрав. Не знаю, може, тепер другу машину дадуть... Провідував мене директор. Микола Федосович Литошенко. Каже, добре, що живі залишились.
Я в Бога вірю. Думаю, він і поміг, дивом врятувалися. В кабіні завжди три іконки тримав: Ісус Христос, Божа Мати і Микола Чудотворець. Дружина Валентина як дізналася, що з нами сталося, дуже розстроїлась. Але то вона ще не бачила, що з машиною.
3. «Люди летіли у відірваній кабіні, як у катапульті»
Леоніду ГАРМАШУ в палаті не сидиться. Пішов на роботу побачити колег, подивитись на розбитий молоковоз. Там, на маслозаводі, ми його і застали.
— Саму аварію погано пам'ятаю, — згадує Леонід. — Усе сталося миттєво. Тільки вже чую, Павлович кричить: «Вискакуй, зараз вибухне!». Я хотів його витягнуть — де там. Сам поранений, руки розбиті. Ніч іще, темно. Не знаю, як ту дірку знайшов, але вискочив. Кинувся звати на допомогу. Вибіг на дорогу в одній кросівці, одяг порваний, обличчя розбите. Махаю закривавленими руками, кричу. А машини мчать мимо, одна за одною, і нікому ніякого діла. Не пам'ятаю, скільки так простояв, поки одна машина стала. Два чоловіки допомогли витягти з кабіни нашого водія. Страху не було, і болю не чув. Перелякався, вже коли машину нашу побачив. Це ж з якою швидкістю летів той «Мерседес», що нас у кювет зіштовхнув і сам ще метрів 100 пролетів. Задній міст вилетів, запаску вирвав, за собою протяг,
— Я на ту аварію одним із перших прибув, — говорить директор ВАТ «Козелецький маслозавод» Микола ЛИТОШЕНКО. — Там навіть працівники міліції хрестились, казали, що такого вони ще не бачили. Люди летіли у відірваній кабіні, як космонавти у катапульті. З молоковоза залишилась купа металолому. Біля кабіни знайшли три іконки.
Сьогодні буде працювати комісія з Чернігівського територіального управління з охорони праці. Розслідуватимуть, хто винний в аварії. Іван Гламазда 33 роки працює водієм при маслозаводі. Його всі називають тільки на ви і Іван Павлович. Казав зразу: «Все, за руль більше не сяду!». Два тижні тому машина виїхала з капітального ремонту. Поставили новий двигун. Його треба було «обкатати», швидко їхати не можна, але Іван Павлович взагалі швидко не їздить. Молоковоз застрахований, як і «Мерседес», — я чув, працівники ДАІ знайшли документи.
А за молоком у той день поїхала друга, резервна машина.
Новий молоковоз коштує 170 тисяч гривень.
Олена ГОБАНОВА, щотижневик „Вісник Ч”, №50
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.




