Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Корупційні ризики в діяльності Хоменка та Соколова не усунуто!

Корупційні ризики в діяльності Хоменка та Соколова не усунуто!

Корупційні ризики в діяльності Хоменка та Соколова не усунуто!
Чернігівський обласний осередок ВМГО «Демократичні перетворення України» звертається з цим відкритим листом у зв'язку із бездіяльністю Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова щодо розгляду по суті наданих експертних пропозицій щодо покращення стану виконання антикорупційного законодавства та усунення існуючих корупційних ризиків в діяльності Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова.

В рамках громадського моніторингу нашою громадською організацією вказано на численні корупційні ризики при використанні бюджетних коштів, обмеження доступу до публічної інформації та інші факти неналежного виконання вимог антикорупційного законодавства. Було надано майже 160 пропозицій щодо усунення корупційних ризиків та забезпечення належного виконання вимог антикорупційного законодавства.

Більш як 2-х місячне листування із головою Чернігівської ОДА та міським головою Чернігова дає підстави стверджувати про небажання давати конкретні відповіді по суті наданих нами пропозицій від 14.01.2013 та 15.01.2013 року.

Досі ми не маємо жодної конкретної інформації, які з наданих нами пропозицій враховано, не враховано чи частково враховано! Лише 3 квітня була отримана по суті перша відповідь від міського голови Чернігова на 1 із 10 наданих запитів інформації в березні 2013 року щодо результатів наданих нами пропозицій!

Чернігівська ОДА взагалі вирішила не відповідати на наші запити інформації кваліфікуючи їх не як запити публічної інформації. Показово, що раніше ОДА на них відповідала, дякувала за пропозиції та обіцяла їх врахувати у своїй роботі! Така ситуація може свідчити про бездіяльність Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова щодо розгляду по суті наданих експертних пропозицій щодо покращення стану виконання антикорупційного законодавства та усунення корупційних ризиків в їх діяльності. Також є підстави стверджувати, що Голова Чернігівської ОДА та міський голова Чернігова виконують вимоги антикорупційного законодавств формально і не реагують належним чином на корупційні ризики в їх діяльності попри те, що багато з них, стали публічно відомими.

Проведений 1-й комплексний громадський моніторинг та експертиза реалізації антикорупційного законодавства в діяльності ОДА та міського голови Чернігова в 2012 році на основі авторської методології «Індексу корупції та антикорупційної політики» (інтегральних індикаторів оцінки антикорупційної політики) дав чіткі відповіді на питання: «Що треба зробити для покращення стану виконання антикорупційного законодавства на рівні міста Чернігова та Чернігівської області?». Більше того, методологія «Індексу корупції та антикорупційної політики» розроблена на виконання завдання 1 Розділу VII Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки у частині «запровадження багатоступеневої методики оцінки корупційних ризиків... на рівні громадської експертизи, проведення якої забезпечується завдяки прозорій процедурі нормопроектування та доступності інформації для громадськості».
Однак адекватного реагування на надані пропозиції ми досі не отримали!

З огляду на існуючу ситуацію з реагуванням на конструктивні пропозиції громадськості нещодавні оцінки Президента України Віктора Януковича щодо гальмування виконання прийнятого антикорупційного законодавства на рівні виконавців є актуальним для Чернігівщини та м. Чернігова. І хоча формально Укази Президента та Постанови Кабінету міністрів України виконуються в повному обсязі, але реально, вживати дієвих заходів щодо підвищення ефективності антикорупційної політики Чернігівська ОДА та Чернігівський міський голова не поспішають.
Досі домінують старі звички надавати відписки у дусі «ваша думка почута і буде врахована, в разі такої потреби». І надалі вищі державні службовців та посадовці органів місцевого самоврядування прагнуть уникнути відповідальності за виявлені ознаки корупційних ризиків в прийнятих рішеннях, «ховаються» за рішення правоохоронних, контролюючих та судових органів, які не кваліфікували ознаки корупції в їх діях. І така ситуація має місце на фоні очевидності для громадськості втрат, які несе громада Чернігова та громади області від таких дій!

В результаті проведеної багатомісячної роботи ми можемо констатувати небажання вести предметний та конструктивний діалог в рамках наданих нами пропозицій з боку Чернігівської ОДА та міський голова Чернігова, що змусило нас звернутися з відповідними зверненнями до Прокуратури Чернігівської області та УМВС в Чернігівській області.

Ситуація із наданими пропозиціями підтверджує тезу, що набагато простіше приймати красиві плани заходів на виконання вимог антикорупційного законодавства, ніж їх реально виконувати та реагувати на існуючі корупційні ризики про які повідомляє громадськість.

Окремо були надані конкретні пропозиції щодо реагування на факти корупційних ризиків у 15 справах, що стали публічно відомими в 2012 році. В окремому розділі «Корупційні справи» всі вони були детально описані з точки зору існуючих корупційних ризиків в діяльності ОДА, міського голови Чернігова та діяльності структурних підрозділів міської ради Чернігова.

Зокрема, було звернуто увагу Голови Чернігівської ОДА та міського голови Чернігова на наступні факти:

- пов'язаність отримання певних привілей представниками приватного бізнесу і здійснення ними пожертви у формі автомобіля  в інтересах місцевої організації воїнів-афганців, яку більше 20 років очолює міський голова О.Соколов;

- вказано на порушення чинного законодавства в діяльності КП «Дільниця по контролю за благоустроєм міста» щодо закупівлі та передачі міській раді автомобіля «Toyota Corolla»;

- вказано на численні порушення при приватизації земель урочища Ялівщина та звернуто увагу на необхідність термінового зняття грифу «для службового користування» з проекту «Детальний план території. Функціонально-планувальна організація лісопарку «Ялівщина», що дасть змогу провести його громадську експертизу оскільки досі така експертиза не була проведена;

- міському голові Чернігова була запропоновано надати підтверджуючі документи неналежності йому автомобіля Мерседес-Бенс з державним номером АА 0020 ОМ, що дало б змогу зняти підозри в неповноті декларування доходів міським головою та підтвердити правдивість слів його заступника;

- звернуто увагу на численні порушення при прийнятті рішення щодо будівництва АЗС на Бобровиці за адресою вул. Шевченка, 160-б;

- вказано на неефективне витрачання бюджетних коштів та дезінформацію громадськості з боку міського голови Чернігова щодо послуг, які можна отримати в Центрі надання адміністративних послуг в м. Чернігові, що мали місце в 2012 році;

- звернуто увагу на порушення чинного антикорупційного законодавства в діяльності комунальних підприємств м. Чернігова. Зокрема, порушення в частині п.1. ст. 22 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» та низку фактів неефективного витрачання бюджетних коштів та ресурсів громади Чернігова з боку керівника КП «Дільниця по контролю за благоустроєм міста», депутата міської ради Артема Стаха;

- вказано на факти можливого фіктивного інвестування коштів з боку ФОП Васюк Андрій Володимирович на підставі договірних домовленостей із КП «Паркування та ринок» при будівництві торговельних рядів на вул. Рокосовського та звернуто увагу на необхідності проведення перевірки економічної доцільності та правових підстав подібної «інвестиційної» діяльності з боку комунальних підприємств міста Чернігова в 2011-2012 рр.;

- звернуто увагу на те, що пільги щодо сплати податків до міського бюджету, які отримують комунальні підприємства міста Чернігова, повинні проходити процедуру громадського обговорення;

- рекомендовано Голові ОДА забезпечити адекватне реагування на можливий корупційний зговір декількох пов'язаних суб'єктів підприємницької діяльності та членів конкурсного комітету при Чернігівській ОДА та Координаційної ради з питань організації транспортного забезпечення міської ради Чернігова щодо обмеження конкуренції на ринку розподілу транспортних маршрутів загального користування, а також на факт порушення громадянських прав громадського активіста, що прагнув забезпечити можливість громадського моніторингу існуючої ситуації;

- звернуто окрему увагу голови ОДА на факти систематичного завищення майже 2 рази вартості закупівлі послуг таксі для обласної ради чим було завдано збитків бюджету на суму майже 625 тис. грн щорічно протягом 3-х років підряд! Оскільки факти завищення цін на послуги таксі стали публічними, то було запропоновано надати публічний звіт про їх використання в 2012 році та провести додаткові перевірки викладених фактів з боку Державної фінансової інспекції області.

Влада не хоче надати предметні та конструктивні відповіді по суті наданих пропозиції щодо підвищення ефективності виконання антикорупційного законодавства!

Цим відкритим листом ми запрошуємо відповідальних службовців Чернігівської ОДА та міського голову Чернігова до участі в громадському обговоренні і очікуємо нарешті отримати конкретні відповіді на надані пропозиції щодо вдосконалення антикорупційної політики та усунення корупційних ризиків в рішеннях ОДА та міського голови Чернігова!

Просимо всіх учасників обговорення надсилати свої пропозиції на електронну пошту: project55@ukr.ne до 16 квітня 2013 року. Всі вони будуть узагальненні та представлені під час підсумкового обговорення у форматі громадських зборів за круглим столом представників громади та влади, що заплановані на 23 квітня 2013 року в м. Чернігові.

Проект  «Громадська Варта»


Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Корупція, Хоменко, Соколова, проект "Громадська Варта"

Добавить в: