Як працюють відділи чернігівської міської ради? Відділ звернення громадян та соціальних питань
Як працюють відділи чернігівської міської ради? Відділ звернення громадян та соціальних питань
Згідно штатного розпису Чернігівської міської ради на 2012 рік, дана установа налічує 106 працівників. Вони забезпечують роботу 13 відділів, кожен з яких займається окремими питаннями і роботою. З метою інформування чернігівців ми спробуємо розказати про роботу деяких відділів, які можуть знадобитися мешканцям міста для вирішення окремих питань. Першим з найбільш корисних для громадян підрозділів є Відділ звернень громадян та соціальних питань Чернігівської міської ради. Адреса: 14000, м. Чернігів, вул. Шевченка, 9 Телефони: 67-64-76, 77-41-33, 4-00-45, 4-44-77.

Начальник Відділу - Кухаренко Сергій Іванович.
Досьє: вік 52 роки, одружений, має сина та доньку, освіта вища академічна, займає дану посаду з квітня 2003 року.
- Чим займається відділ звернення громадян та соціальних питань чернігівської міської ради?
- Наші повноваження чітко визначені конституцією України і більш детально ЗУ «Про звернення громадян». Основне завдання – забезпечити безперешкодне звернення громадян до міської влади.
- Що входить в Ваші посадові обов’язки, та обов’язки працівників відділу?
- Обов’язків дуже багато. Перш за все це організація роботи у відділі: планування роботи, попередній розгляд всіх звернень громадян, їх аналіз, організація та проведення особистих прийомів міським головою та його заступникам.
Останньому відводиться значна робота. Перед особистим прийомом міського голови в мої повноваження входить вивчення питання, з яким звертається людина, інформування мера про дане питання, забезпечення присутності керівників відповідних служб, в компетенції яких можливе вирішення проблеми. Тобто забезпечення тих заходів, які могли б сприяти вирішенню питання безпосередньо під час звернення.
У Відділі працює 7 осіб: начальник відділу, мій заступник і 5 спеціалістів. Заступник відповідає за планування, узагальнення відповідей, а також за виконання аналітичної робити відділу.
Два спеціалісти займаються вирішенням соціальних питань і надання матеріальної допомоги. Вони приймають заяви, відпрацьовують рекомендації щодо надання чи ненадання матеріальної допомоги. Якщо, наприклад, звернулася людина, яка за своїм фізичним станом не може до нас доїхати, то спеціалісти виїздять до неї додому. Обстежують матеріальний стан, вносяться пропозиції по наданню допомоги.




В обов’язки трьох інших спеціалістів входять: електронна реєстрація заяв, ведення документації, оформлення справ після розгляду, тобто вся канцелярська робота. Відділом була розроблена «Програма підтримки громадських організацій інвалідів, ветеранів, багатодітних родин, Центру соціальної адаптації бездомних та безпритульних і туристично-інформаційного центру у м. Чернігові на 2012 рік»
- Скільки за сьогоднішній день звернулось до вашого Відділу громадян, з якими питаннями? Яка статистика звернень за 2011-2012 рік
- Сьогодні було близько 30 осіб, в основному з земельними питаннями: надання ділянок, оренда. Також були питання з приводу приватизації, ремонту доріг, надання матеріальної допомоги, знесення дерев. З початку 2012 року керівництвом міської ради на особистому прийомі прийнято 135 громадян, з них міським головою – 45, заступниками міського голови – 90. За 2011 рік є зведений звіт:

- Чи є так звані «постійні клієнти», які з року в рік просять якусь допомогу з бюджету? Хто вони?
- Є, ми навіть знаємо їх імена та прізвища на пам’ять. В основному це пенсіонери, а також ті люди, для яких писати скарги та просити допомогу – це сенс життя. Але для останніх у нас є протидія. Якщо людина звертається повторно з одного і того ж питання, а попереднє її звернення було розглянуто і вона отримала фахову відповідь, то ми відповідаємо, що «згідно з ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» - Ваші наступні звернення з цього приводу розглядатися не будуть».
- Які суми матеріальної допомоги, що надається пільговим категоріям населення?
- Чіткого визначення розміру допомоги немає. В основному ця сума коливається від 50 до 200 грн. Звичайно це копійки, але все-таки, хоч якась допомога. У теперішній час навіть не у всіх обласних центрах України є така стаття витрат, як надання матеріальної допомоги. У Чернігові за ініціативою міського голови і депутатів в бюджет на 2012 рік закладено 149 000 грн. на надання матеріальної допомоги.
- Чому у Відділі не допомагають громадянам скласти заяву, а зразок в коридорі містить лише шапку?. Чи могли б Ви надати зразки найбільш поширених звернень громадян?
- Звернення пишеться громадянином у довільній формі. Причин звернень дуже багато, у кожного вони різні, тому повних зразків у нас немає. Ми обов’язково надамо найбільш поширені зразки, які будуть розміщені у відділі для зручності громадянам.




- Опишіть механізм розгляду заяви, в який термін громадянин отримує відгук на подане звернення?
- Заява напротязі двох днів реєструється. Чому саме на протязі двох днів? За день накопичується близько 70 заяв. По кожній з них треба перевірити наявність основних даних про заявника (прізвище, ім’я, по батькові, адреса), на попередньому розгляді визначити, до компетенції якого заступника ця заява відноситься, присвоїти номер заяві згідно класифікатору. Такий номер – це не просто набір цифр, а кодування певної інформації про заяву та заявника. Така класифікація запроваджена у всій країні з метою надання інформації вищим органам влади.
Аналізуючи таку інформацію можна побачити які громадяни та з яких питань найчастіше звертаються. Після присвоєння класифікації дані вводяться в комп’ютерну базу, яка присвоює зверненню номер. Потім заяви підписуються заступником міського голови. Після його резолюції у відділі залишається ксерокопія заяви, а сама заява передається до органу, який буде займатися вирішенням питання.
Всі питання стосовно матеріальної допомоги обов’язково подаються на резолюцію міському голові. Громадянин отримує відповідь на своє звернення не пізніше 30 днів з дня подачі заяви. Зазвичай такі терміни не витримуються і заявник отримує відповідь раніше. Якщо даному органу не буде достатньо 30 днів для розгляду питання по суті, тоді громадянин письмово інформується про додатковий термін розгляду, і він подовжується ще на 15 днів. Тобто максимальний термін – 45 днів.
Аналіз сторінки відділу на сайті міської ради: інформація щодо графіку прийому громадян керівництвом міської ради застаріла (за 2011 рік), «Програма підтримки громадських організацій інвалідів, ветеранів, багатодітних родин, Центру соціальної адаптації бездомних та безпритульних і туристично-інформаційного центру у м. Чернігові на 2012 рік» без змін і доповнень (фактично на сьогоднішній день вона не відповідає дійсній). Цікаво: у міській раді є відділ програмного та комп’ютерного забезпечення, невже оновлення інформації на сайті не входить до його повноважень? Пропозиція: оновлювати інформацію своєчасно.
Думка громадян, щодо роботи віддіу звернення громадян та соціальних питань:

Михайло Олександрович (76 років): – Сьогодні я сюди прийшов з приводу виділення кімнати у гуртожитку. Зараз проживаю у будинку престарілих, але жити в ньому дуже важко. Тут пообіцяли допомогти. Сергій Іванович – начальник відділу – дуже хороша людина. Звертався я сюди неодноразово, мою історію знає мабуть все місто. Все життя я шукав свого батька, який пропав безвісти на війні. І от півтора року тому дізнався, що він загинув у концтаборі в 1942 р. у Німеччині. Великим бажанням було відвідати могилу батька, але для цього мені потрібна була сума близько 6 000 гривень. Звертався за допомогою і до Олександра Соколова, і до губернатора області. Тут мені двічі надавали матеріальну допомогу у розмірі 300 грн. Звичайно цих грошей замало – але знайшовся народний депутат, який допоміг коштами і моя поїздка в Німеччину відбулась.
Довідково: сайт Gorod.cn.ua вже висвітлював раніше історію життя Михайла Олександровича >>>

Анатолій (45 років): - Я тут не вперше, сьогодні подавав заяву про присвоєння адреси новому будинку, який будую. Заяву писав самостійно, бо тут немає зразків, на стіні висить лише зразок заповнення шапки. Ставлення до людей у відділі непогане.
Нижче надаємо декілька самих популярних прикладів написання заяв, які було надано начальником відділу. Попередимо, що до таких заяв нерідко потрібно надавати додатки - копії та оригінали певних документів, залежно від справи. На жаль, керівник відділу не зміг у повному обсязі повідомити які саме додатки належно додавати по кожному прикладу з наведених, тому вони перелічені тільки у першому зразку.
Тож дізнавайтесь з приводу додатків у тих установах, куди будуть передавати вашу заяву, а також на умовах платної консультації у юристів.










Ольга Кунтиш
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.




