Мешканці Петрушина страждають через невідремонтовану дорогу
До журналістів звернулись мешканці села Петрушин Чернігівського району з дуже наболілим питанням — щодо ремонту дороги від Малинівки до їх села.
Ремонт згаданої дороги проводиться один раз на 4-5 років (а може й більше) і щоразу завершується не доходячи до Петрушина.
Відповідь дорожників: "Немає коштів". Якби нам сказали, що гроші, що мали піти на ремонт нашої дороги, передали на ЗСУ, це ще можна було б зрозуміти, але... Чому тоді вистачає коштів іншим населеним пунктам району, дорога до яких була відремонтована вже після недоремонту дороги до Петрушина?
Дорога до нашого села і так неблизька - 20 кілометрів, а через ями вона видається небагато довшою. Якщо до когось не встигне “швидка” чи пожежники, то чи буде за це відповідати Агентство місцевих доріг, чи там знову розведуть руками і скажуть, що в них не було коштів.
Якщо минулого року ремонт дороги но довели до кінця, то мабуть, цього року мали б закінчити, адже ця ділянка сама не відремонтується і ям на ній не стане менше. Постає запитання: якщо грошей не було минулого року і нема зараз, чи будуть вони наступного?
У Петрушині живуть такі ж самі люди, як і в Чернігові чи інших населених пунктах, у селі проживає 30 дітей дошкільного і шкільного віку, які понад годину їдуть закладу освіти. І ми і наші діти хочемо їздити нормальними дорогами, нарівні з усіма, - пишуть жителі села у своєму зверненні до газети. Лист підписали близько 100 осіб.
Прокоментувати ситуацію попросили директора ДП “Агентство місцевих доріг Чернігівської області” Олександра Мисника:
Наше агентство обслуговує 4 760.2 кілометра місцевих доріг. Близько 3,5 тисячі кілометрів із них погребують саме капітального ремонту. Дороги в області в основному старої побудови, і більшість із них давно не витримує тих навантажень, які є зараз.
Ще з 2021 рожу в нас лежить десять проектів на капремонт доріг, однак навіть їх ми й досі не змогли реалізувати через брак коштів. Що вже говорити про нові проекти!
Крім того, за останній рік у 2-2,5 раза зросла вартість матеріалів, тож на ті кошти, які нам виділяються, ми можемо зробити значно менше ремонтів ніж раніше. Маємо обирати. І тут ми застосовуємо принцип пріоритетності у першу чергу ремонтуємо ті дороги, які мають велику завантаженість і сполучають більшу кількість населених пунктів.
Зараз, наприклад, ми кинули свої сили на ремонт дороги у Корюківському районі - маємо забезпечити мешканцям Семенівської ТТ можливість швидко виїхати якщо ситуація на кордоні ще більше загостриться. Погодьтеся, у сучасних реаліях це першочергове завдання.
- То що ж, петрушницям зовсім немає на що сподіватися?
- У плані на 2024 рік ремонт цієї ділянки дороги є, однак обіцяти людям, що він на 100% буде виконаний, я не можу, адже і досі не маю кошторису на наступний рік.
Але вихід є завжди. Щороку ми звертаємось до всіх громад області і повідомляємо, що готові посприяти в ремонті доріг там де погодяться на співфінансування. Деякі громади на це згодні, тож ми вже маємо непогану тенденцію. Зазвичай домовляємось про такий розподіл: 50% вартості ремонту оплачує громада, a 50% коштів шукаємо ми.
Так цього року Гончарівська ТГ виділила на свої дороги 30 мільйонів гривень і має результат. Держава не забезпечує в повному обсязі цієї статті витрат, тож маємо шукати інші виходи, домовлятися про співпрацю і разом намагатися розв'язати найнагальніші проблеми.
Отож у мешканців Петрушина два варіанти: просити місцеву владу забезпечити співфінансування ремонту проблемної ділянки, або ж просто чекати поки на це з'являться державні кошти. Обидва оптимізму не додають і радості не викликають, та хто його знає, може якийсь з них у 2024-му спрацює.
Джерело: газета “Гарт”, Катерина Дроздова
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.