Підприємці з Мени отримають майже по мільйону грантових коштів на розвиток
Новину про нещодавнє підписання угоди між менськими підприємцями Валентином Боженовим і Василем Кондаковим та представником американської пілотної програми PEARL щодо надання гранта в сумі майже 25 тисяч доларів (кожному!) у Мені обговорювали дуже активно. По-перше, через значну суму. По-друге, через те, що умови надання гранта — створити мінімум по два робочих місця і придбати обладнання для підприємства — багатьом здалися надто лояльними.
- Така можливість була в кожного підприємця, - каже голова громади Геннадій Примаков. - Інформацію про нові можливості для бізнесу ми регулярно розміщуємо на сайті міської ради. Різноманітні фонди зараз пропонують велику кількість грантів. А в написанні та супроводі проєктів підприємцям готові допомогти наші фахівці.
Боженов і Кондаков цією можливістю скористалися. Їхній виробничий тандем триває з 2019 року - коли разом відкрили в Мені приватну пекарню. До цього обидва близько пів року провели в монастирях на Закарпатті, переймаючи досвід випікання хліба (без розпушувачів - тільки на натуральній заквасці) у ченців. Привезли більш ніж 30 рецептів. Це був їхній перший досвід - спеціальної освіти жоден не мав. Скажімо, власник пекарні Валентин Боженов, - фельдшер, який деякий час займався натяжними стелями.
На фото - Валентин Боженов
Але обом було не позичати наполегливості і цілеспрямованості - тож справа пішла. Повідомлення про нові вироби в асортименті з'являлися одне за одним. До повномасштабного вторгнення приватна пекарня випікала понад 40 видів хліба (серед них був і з "місцевою" назвою — «Менський житній»). Це не рахуючи круасанів, піци, пончиків та іншої смакоти. Перед Великоднем переключалися на випікання пасок. їх освячували прямо в пекарні. Наприкінці 2021 року запустили в експлуатацію нову ротаційну піч — вона забезпечує рівномірне нагрівання (при випіканні) з усіх боків А напередодні Новоріччя випустили пробну партію граноли — корисних сніданків із вівсяних круп, горіхів, фруктів І меду. У січні 2022-го запропонували споживачам новий вид хліба — «Карельський» (із додаванням родзинок, патоки, коріандру). Кіоски для продажу виробів пекарні (їх одразу впізнавали за написом «ХлібОК»), крім Мени, з'явилися в Корюківці, Сосниці, Березні, Сновську.
Багато інших напрацювань і планів зупинило повномасштабне вторгнення росіян. Одразу після нього пекарня перейшла на 12-годинну зміну — працювали безперервно близько двох місяців. “Це невелике підприємство стало одним із вагомих виробників хліба, що забезпечував своєю продукцією не тільки Менську громаду, а й сусідні — відгукувався про «ХлібОК» начальник Чернігівської ОВА В'ячеслав Чаус.
— Тоді ми випікали тільки один вид хліба - білий. Але його виробництво зросло втричі, — каже Валентин Боженов.
Частину продукції — близько 1800 буханців щодня — роздавали безкоштовно. Допомагали (роблять це й зараз) ЗСУ.
Запитую у Валентина Володимировича, чи вдалося на сьогодні відновити асортимент, який був до великої війни.
— Зараз випікаємо 17 видів хліба, але в більш значних обсягах. Збільшити виробництво всіх чотирьох десятків видів не дозволяють виробничі потужності.
— Тому й узяли участь у програмі PEARL?
— Вирішили спробувати. Усе продумали, розробили проекти. І обидва отримали гранти.
— Як плануєте розпорядитися своїм?
- Думаю придбати ще одну піч. Вона коштує близько мільйона.
- А робочі місця?
- Уже є попередня домовленість із двома хлібопеками, які будуть обслуговувати цю піч.
- Борошно купуєте в місцевих аграріїв?
- У Вихвостові (на Городнянщині. - Авт.). Там - у СТОВ «Віра» — воно з дуже високими показниками якості.
— Недавно Ваша пекарня оновила логотип (на ньому з’явився колосок, а буква «О» стилізована під батон. — Авт.). З чим це пов’язано?
— Попри воєнний стан, підприємство розвивається, оновлюється, стає більш сучасним. Хочемо, щоб нашу торговельну марку впізнавали з першого погляду не лише в Менській, айв інших громадах і містах, куди плануємо постачати продукцію. Тому й проводимо ребрендинг (активну маркетингову стратегію, яка, з-поміж іншого, передбачає зміну логотипа і спрямована на збільшення продажів, каналів збуту тощо. —Авт.).
Джерело: газета “Гарт” від 14.09.2023, Марія Ісаченко
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.