Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Місто і регіон » Підприємці з Мени отримають майже по мільйону грантових коштів на розвиток

Підприємці з Мени отримають майже по мільйону грантових коштів на розвиток

 

Новину про нещодавнє підписання угоди між менськими підприємцями Валентином Боженовим і Василем Кондаковим та представником американської пілотної програми PEARL щодо надання гранта в сумі майже 25 тисяч доларів (кожному!) у Мені обговорювали дуже активно. По-перше, через значну суму. По-друге, через те, що умови надання гранта — створити мінімум по два робочих місця і придбати обладнання для підприємства — багатьом здалися надто лояльними.

- Така можливість була в кожного підприємця, - каже голова громади Геннадій Примаков. - Інформацію про нові можливості для бізнесу ми регулярно розміщуємо на сайті міської ради. Різноманітні фонди зараз пропонують велику кількість грантів. А в написанні та супроводі проєктів підприємцям готові допомогти наші фахівці.
Боженов і Кондаков цією можливістю скористалися. Їхній виробничий тандем триває з 2019 року - коли разом відкрили в Мені приватну пекарню. До цього обидва близько пів року провели в монастирях на Закарпатті, переймаючи досвід випікання хліба (без розпушувачів - тільки на натуральній заквасці) у ченців. Привезли більш ніж 30 рецептів. Це був їхній перший досвід - спеціальної освіти жоден не мав. Скажімо, власник пекарні Валентин Боженов, - фельдшер, який деякий час займався натяжними стелями.



На фото - Валентин Боженов

Але обом було не позичати наполегливості і цілеспрямованості - тож справа пішла. Повідомлення про нові вироби в асортименті з'являлися одне за одним. До повномасштабного вторгнення приватна пекарня випікала понад 40 видів хліба (серед них був і з "місцевою" назвою — «Менський жит­ній»). Це не рахуючи круасанів, піци, пончиків та іншої смакоти. Перед Великоднем переключалися на випікання пасок. їх освячували прямо в пекарні. Наприкінці 2021 року запустили в експлуатацію но­ву ротаційну піч — вона забез­печує рівномірне нагрівання (при випіканні) з усіх боків А напередодні Новоріччя ви­пустили пробну партію граноли — корисних сніданків із ві­всяних круп, горіхів, фруктів І меду. У січні 2022-го запропо­нували споживачам новий вид хліба — «Карельський» (із до­даванням родзинок, патоки, коріандру). Кіоски для прода­жу виробів пекарні (їх одразу впізнавали за написом «ХлібОК»), крім Мени, з'явилися в Корюківці, Сосниці, Берез­ні, Сновську.

Багато інших напрацювань і планів зупинило повномасштабне вторгнення росіян. Одразу після нього пе­карня перейшла на 12-годинну зміну — працювали без­перервно близько двох місяців. “Це невелике підприєм­ство стало одним із вагомих виробників хліба, що забез­печував своєю продукцією не тільки Менську громаду, а й сусідні — відгукувався про «ХлібОК» начальник Черні­гівської ОВА В'ячеслав Чаус.

— Тоді ми випікали тіль­ки один вид хліба - білий. Але його виробництво зросло втричі, — каже Валентин Бо­женов.

Частину продукції — близько 1800 буханців що­дня — роздавали безкоштов­но. Допомагали (роблять це й зараз) ЗСУ.
Запитую у Валентина Во­лодимировича, чи вдалося на сьогодні відновити асорти­мент, який був до великої ві­йни.

— Зараз випікаємо 17 ви­дів хліба, але в більш значних обсягах. Збільшити виробни­цтво всіх чотирьох десятків видів не дозволяють вироб­ничі потужності.

— Тому й узяли участь у програмі PEARL?
— Вирішили спробувати. Усе продумали, розробили проекти. І обидва отримали гранти.

— Як плануєте розпоря­дитися своїм?

- Думаю придбати ще од­ну піч. Вона коштує близько мільйона.

- А робочі місця?
- Уже є попередня до­мовленість із двома хлібопеками, які будуть обслуговува­ти цю піч.

- Борошно купуєте в місцевих аграріїв?
- У Вихвостові (на Городнянщині. - Авт.). Там - у СТОВ «Віра» — воно з дуже високими показниками якості.



— Недавно Ваша пекар­ня оновила логотип (на ньо­му з’явився колосок, а буква «О» стилізована під батон. — Авт.). З чим це пов’язано?
— Попри воєнний стан, підприємство розвиваєть­ся, оновлюється, стає більш сучасним. Хочемо, щоб на­шу торговельну марку впіз­навали з першого погляду не лише в Менській, айв інших громадах і містах, куди пла­нуємо постачати продукцію. Тому й проводимо ребрен­динг (активну маркетингову стратегію, яка, з-поміж іншо­го, передбачає зміну логоти­па і спрямована на збільшен­ня продажів, каналів збуту то­що. —Авт.).

Джерело: газета “Гарт” від 14.09.2023, Марія Ісаченко


Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Мена, пекарня, грант, Хлібок, Боженов, Кондаков

Добавить в: