• Брухт ДальнобойСервис
Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Половині старшокласників до вподоби дистанційна освіта, водночас у третини сільських шкіл виникли труднощі


Половині старшокласників до вподоби дистанційна освіта, водночас у третини сільських шкіл виникли труднощі

 



Нинішнього навчального року школи знову повернулися до практики дистанційного навчання. Наскільки готова Чернігівщина до цього та якою є наразі якість дистанційної освіти – спілкувалися із начальницею управління Державної служби якості освіти у Чернігівській області Тетяною Маханьковою.



– Які особливості дистанційної освіти і наскільки ефективно було організоване таке навчання у школах нашої області?

– Дистанційне навчання має зовсім іншу специфіку, ніж очне. Використання сучасних інформаційних технологій в освітньому процесі – це нові можливості як для учнів, так і для вчителів. Якість такого процесу залежить від багатьох чинників, це покриття мережі Інтернет, конструктивна позиція з боку батьків.

Державна служба якості освіти задля вдосконалення організації дистанційного навчання в школах провела опитування. Участь у ньому взяли понад 180 тисяч респондентів: 100 тисяч батьків, 40 тисяч учнів, 37 тисяч вчителів та 3 343 керівників шкіл. Найскладнішим у процесі реалізації дистанційного навчання в період карантинних обмежень є налагодження зв’язку з учнями. Про це повідомили 72% директорів. Більше половини батьків відмітили проблему мотивації дитини до навчання. В умовах карантину 46% педагогів витрачають набагато більше часу на підготовку до проведення занять. Позитивно, що за результатами анкетування 50% учнів 9-11 класів подобається навчатися дистанційно.

Що стосується шкіл нашого регіону, то за підсумками інституційних аудитів освітні експерти відмічають приклади шкіл, які успішно впроваджують технології дистанційного навчання. Це заклади освіти Чернігова, Ніжина та Прилук.

Складніший процес у сільських школах. Наше управління провело опитування керівників закладів загальної середньої освіти, які розташовані в сільській місцевості, щодо організації дистанційного навчання. Таких шкіл на Чернігівщині 319, і третина директорів визначають недостатньо ефективним використання технологій дистанційної освіти. Причини – якість інтернету та технологічні можливості родин. У половини сільських населених пунктів області швидкість інтернет-мережі не задовольняє учасників освітнього процесу, а у 5% сіл учні взагалі не мають доступу до інтернету.

Керівники шкіл області назвали три основні показники, які визначають ефективність дистанційного навчання: технічне забезпечення вчителів і учнів, професійність учителів та вмотивованість здобувачів освіти. Я б ще додала – безпечність використання мережі інтернет.

– Які освітні платформи використовують учителі нашого регіону для організації навчального процесу, спілкування з учнями та батьками?

– Учителі самі обирають форми, методи і засоби дистанційного навчання, визначають – у синхронному чи асинхронному режимі проводити конкретне навчальне заняття. Дистанційне навчання – це не лише завдання для само­опрацювання, а, насамперед, якісний контент і зворотній зв’язок. Досвід інституційних аудитів та опитування учасників освітнього процесу засвідчили, що більшість педагогів спілкується з класом онлайн, готують відео-уроки з поясненнями нових тем, презентації, цікаві творчі завдання тощо. Деякі вчителі дають посилання на відео-лекції або пояснення. На жаль, є вчителі, які вважають, що дистанційне навчання полягає у відправленні учням завдання через соціальні мережі чи електронною поштою.

Найпопулярніші платформи для спілкування учасників освітнього процесу, як і в минулому році, – платформа зум, додатки вайбер, меседжер, googie-classroom. Освітню платформу «Всеукраїнська школа онлайн» для учнів 5-11 класів використовують лише 12% шкіл області.

– Чи є у дистанційної освіти майбутнє?

– Онлайн-освіта, звичайно, не замінить класичного денного навчання, але вона має свої переваги: привчає дітей до самонавчання, допомагає на більш глибокому рівні опанувати тему або предмет. І найліпший варіант – поєднання технологій очного і дистанційного навчання. Саме так і планують свою подальшу роботу понад 60% опитаних учителів. Майже 80% педагогів, які взяли участь в анкетуванні, вважають, що для підвищення якості онлайн-навчання учнів, їм потрібно вдосконалити методику організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання.

Лариса Галета, «Деснянка» №21 (860) від 27 травня 2021

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: дистанційне_навчання, освіта, інтернет, Галета, Деснянка

Добавить в:
 
 


Центр Комплект