• Брухт ДальнобойСервис
Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Три заводи: від поковок – до трамваїв


Три заводи: від поковок – до трамваїв

 

Про унікальні «сталеві» підприємства Чернігова, їхні можливості, потужності та проблеми



Днями голова Чернігівської ОДА Анна Коваленко від імені облдержадміністрації, Сергій Меженний від Чернігівського обласного об’єднання організацій роботодавців, керівники трьох підприємств – Андрій Савченко – «Чернігівський автозавод», Віталій Трейтяк – «Чернігівський ковальський завод» та Анатолій Потапенко – «Український кардан» підписали Меморандум про співпрацю та узгоджені дії. Влада допомагає розвиватися підприємствам, натомість бізнес підвищує заробітну плату своїм працівникам. Співпраця ґрунтується на соціальному партнерстві. Збільшення трудових доходів, поліпшення добробуту – через стабільний економічний розвиток Чернігівщини.

Виведення області до десятки регіонів України з найвищим рівнем заробітної плати – один з пріоритетів Чернігівської облдержадміністрації.

– Мета майже недосяжна, але ми до неї йдемо. І один з напрямів – допомога розвиватися підприємствам. Натомість від них чекаємо підвищення заробітної плати працівників, – зазначила Анна Коваленко.

На трьох підприємствах, що розміщуються на території колишнього ЗАЗу в Чернігові, які є частиною корпорації «Еталон» – однієї з найбільших серед вітчизняних виробників автомобільної техніки, наразі працює 950 людей. «Чернігівський ковальський завод» дає роботу 200 працівникам, «Український кардан» – 300 та «Чернігівський автозавод» – 450. Середня заробітна плата – 10-12 тисяч гривень.





У рамках візиту голова облдержадміністрації оглянула виробничі цехи підприємства, обговорила з їхніми керівниками проблеми та можливі шляхи їх вирішення. Серед основних – розширення ринків збуту продукції, пошук нових замовників. Адже наразі заводи працюють далеко не на повну потужність. Приміром, «Чернігівський ковальський завод» – тільки на 15 відсотків.

Пані Коваленко запевнила, що облдержадміністрація сприятиме налагодженню результативного діалогу чернігівських виробників із закордонними партнерами.

Ще одне важливе питання – забезпечення кадрами. На заводах не вистачає кваліфікованих робітників. Тож підприємства намагаються власними силами навчати таких фахівців, як, наприклад, ковалів-штампувальників, термістів та операторів верстатів з числовим управлінням.

Під час спілкування було вирішено більш детально вивчити можливості дуальної освіти (спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановують у закладі з педагогом, а практичне навчання відбувається на виробництві).

Оцінили всі: від дітей – до Прем’єр-міністра

«Чернігівський автозавод» створений у 2003-му. Останній рік його очолює Андрій Савченко. Підприємство випускає широкий перелік видів продукції – автобуси, зокрема шкільні, тролейбуси, вантажні автомобілі, трамваї, що є безпрецедентним на ринку виробництва транспортних засобів. Як відзначив керівник, завод має повний власний технологічний цикл виробництва, на відміну від інших вітчизняних виробників, що найчастіше використовують уже готові кузови, приміром, білоруського походження. Особливість роботи «Чернігівського автозаводу» – власні конструкторське бюро та конструкторська документація на весь модельний ряд.





Напрямки діяльності, окрім основного – виробництва автотранспортних засобів, торгівля та технічне обслуговування і ремонт.

Принагідно зазначимо, потужності та перспективи «Чернігівського автозаводу» були достойно оцінені керівництвом держави під час нещодавнього відвідування підприємства Прем’єр-міністром України Денисом Шмигалем, який відзначив сучасність та комфорт транспортних засобів, які можуть на рівних конкурувати з іноземними компаніями. До слова, продукція заводу широко знана як в Україні, так і поза її межами. Співпрацюють з іноземними партнерами, зокрема з Індією, Китаєм та іншими у виробництві транспортних засобів.


– Особисто мене вразило сучасне обладнання та інноваційність виробництва. Також нас ознайомили з модельним рядом транспортних засобів «Еталон», який представлений широкою лінійкою автобусів, вантажних автомобілів, тролейбусів і таким перспективним напрямком, як трамваї. І всі пасажирські транспортні засоби спроєктовані з максимальним урахуванням потреб людей з обмеженими можливостями, – сказала Анна Коваленко і додала: – Жителі і гості Чернігова вже давно оцінили європейський дизайн, якість і комфорт тролейбусів «Чернігівського автозаводу». Учні та учителі сільських шкіл – якість і комфорт автобусів «Еталон», що використовують за програмою «Шкільний автобус» і спеціально обладнані для перевезення дітей.

Кують метал і кадри

«Чернігівським ковальським заводом», який діє вже 16 років, Віталій Трейтяк керує другий рік. А трудову діяльність розпочинав майже 40 літ тому фрезерувальником на Чернігівському радіоприладному заводі. Потім працював на Чернігівському заводі автозапчастин, де пройшов шлях від майстра до першого заступника голови правління. Коли у 2005 році створили ТОВ «Складальний завод - Чернігівавтодеталь» (через два роки його перейменували в «Український кардан») Віталія Трейтяка призначили генеральним директором, очолював підприємство 14 років.


Віталій Трейтяк

Ковальський завод має заготівельне, ковальсько-пресове та термічне відділення.

– Наше обладнання дозволяє виготовляти поковки відповідно до ступеня складності С 4 та класу точності Т 4, завважки від 0,3 до 40 кг з вуглецевих та легованих марок сталей, – розповідає Віталій Трейтяк. – Ми освоїли більше тисячі найменувань поковок в основному для автомобільної групи виробів. Основний обсяг продукції ковальського заводу становлять поковки карданної групи – вилки, фланці, хрестовини.., які призначаються для виготовлення деталей на складання карданних валів автомобілів, карданів та шарнірів сільськогосподарських машин країн СНД та Німеччини, а також поковки групи коробки передач – шестерні, муфти, вали… 40 відсотків продукції завод відправляє на експорт.





Крім іншого, ковальський завод може випускати поковки для виготовлення запчастин автомобілів, різного характеру для залізниці, поковки для товарів народного споживання: молотки, гачки для буксирування легкових автомобілів. Тобто на підприємстві кують, пресують, штампують, профілюють, а також виготовляють інструменти. А ще завод для себе кує кадри – фахівців рідкісних професій.

Якісна і недорога продукція

«Український кардан», як і «Чернігівський ковальський завод», було засновано в 2005-му. За технологією виробництва це підприємство є наступником заводу карданних валів, який було побудовано в Чернігові ще в 1969 році.

– Сьогодні «Укркард» – це сучасне, високотехнологічне підприємство, яке виконує проєктування, виготовлення і реалізацію практично усієї гами карданних валів для легкових та вантажних автомобілів, автобусів та тракторів, які наразі випускають на теренах країн СНД та Європи, – відзначає генеральний директор Анатолій Потапенко. – Завод виготовляє спеціальні карданні вали, шарніри, запобіжні муфти та комплектуючі запчастини для сільськогосподарської техніки вітчизняного та іноземного виробництва, карданні вали та запчастини для електричного та залізничного транспорту.





Підприємство оснащене сучасним металообробним та балансувальним обладнанням вітчизняного та імпортного виробництва. Тут широко використовуються центри обробки, токарні, свердлильні, шліфувальні та фрезерні верстати з числовим програмним керуванням.

– Завдяки тому, що наше підприємство запроваджує нові технології, постійно слідкує за кон’юнктурою ринку, ми випускаємо відносно недорогу, але якісну продукцію. На заводі працюють висококваліфіковані кадри, яких ми самі готуємо, – зауважив Анатолій Потапенко.

Усі сторони, які взяли участь у підписанні Меморандуму, сподіваються, що документ стане потужним важелем в організації плідної співпраці влади та бізнесу.

Лариса Галета, «Деснянка» №21 (860) від 27 травня 2021

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Коваленко, ОДА, ковальський_завод, Галета, Деснянка

Добавить в:
 
 


Центр Комплект