• Брухт ДальнобойСервис
Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Продуктова закупівля: уважна та безімпульсивна


реклама

Продуктова закупівля: уважна та безімпульсивна

 

Сьогодні все частіше родина робить продуктові закупівлі у магазинах. Маркети давно витісняють базари навіть у невеличких містечках, адже працюють вони щоденно, деякі – допізна. Тож можна майже у будь-який момент заскочити за чимось смачненьким чи необхідним. Але покупцеві у магазині не варто ловити гав. Адже в умовах жорсткої конкуренції маркети вдаються до хитрощів, а іноді – й до відвертого обману, який «проковтує» неуважний споживач. Відразу зауважимо, ми не звинувачуємо у нечесності конкретні магазини, а лишень нагадуємо покупцям, на що варто звертати увагу, аби закупівля була вдалою.



Етикеткові махинації


Найперше, на що за будь-яких умов варто звертати увагу – це термін придатності продукту. Можливо, ви помічали, що на одних продуктах вказують лише місяць виготовлення, а на інших – навіть його час. Справа у тому, що товари, які можна зберігати місяцами або й роками, маркують лише місяць виготовлення і цього достатньо.

Повну дату виробництва повинні відмічати на продуктах із терміном зберігання 3–30 днів, а дату і час – на продуктах, які зберігають 72 години. Тож якщо вам на очі потрапить, наприклад, торт зі вказаною датою, але без часу – він може виявитися протермінованим.

Термін придатності, який закінчується або вже й вийшов, може бути причиною знижок на товар. Тому уважно приглядайтеся до етикетки, а якщо й купуєте такий продукт, то споживайте якнайшвидше.

Важливі також умови зберігання й транспортування товару. Якщо по датах продукт споживати ще можна, але він лежить у холодильнику або на полицях із зависокою температурою для його зберігання, він легко може зіпсуватися раніше.

Кондитерські вироби, випічку, молочні вироби краще брати ті, що виробляються неподалік місця продажу. Адже якщо товар, що швидко псується, ще й везтимуть через усю країну, він може «підгуляти» ще під час транспортування.

Лише 12 годин можна зберігати майонезні салати у відділі кулінарії. Якщо розібратися, готові страви у магазинах – це зручно не так для покупців, як для самого магазина. Адже залежані ковбаси чи м’ясо, побиті консерви, овочі, які втратили товарний вигляд, краще продати у вигляді салатів і котлет, аніж просто викинути.

Так само зручними здаються пластикові лотки зі зваженим печивом, фруктами, замаринованим м’ясом, цукерками, нарізками. Але інколи таке пакування під плівкою може приховувати несвіжість продуктів.

Та й вказані на ньому дати можуть свідчити про час фасування, а не реальний термін придатності. Тому краще обирати товар, запакований виробником, а не магазином.

Етикетка на товарі та цінники – основні джерела інформації покупця. Але й до них потрібно придивлятися. Буває, що етикетки наклеюють по кілька разів або цифри на них важко прочитати – вони розмиті, нечітки, «перебиті». Усе це роблять, щоб «продовжити» термін реалізації. А буває, що цінник у торговому залі не відповідє ціні на касі.

Інколи працівники, справді, просто не встигають його змінити. А інколи це – цілеспрямована хитрість магазину.

Купуючи крупи, олію чи молоко, ми звикли дивитися на ціну, обираючи економніший варіант. Але не всі при цьому звертають увагу на вагу продукту. То раніше будь-який пакет гречки важив кілограм, а пляшка молока була лише літрова.

Сьогодні ж виробник фасує крупи у пакунки по 800, 900 і 1000 г, а молоко продають по 930, 900 чи 870 мл. Спробуй тут швидше вирахувати, який із пакунків – дешевший, а який – просто менший!

Візуальні приманки

Мають магазини й деяки хитрощі, за допомогою яких не обманюють покупця, але можуть його заплутати або налаштувати на більші й необдуманіші витрати.

Наприклад, зазвичай найближче до входу викладають фруктові й овочеві ряди, які своїми яскравими кольорами піднімають настрій і зменшують відчуття провини: якщо ви берете корисні яблука, то вже не так страшно купити ще щось, менш корисне.

Також неподалік входу до магазину часто продають хліб. Запах свіжої випічки провокує почуття голоду, і якщо покупець заскочив на аромат із порожнім шлунком, йому буде важче втриматися від покупки інших смаколиків.

Іноді хліб, а заразом й інші популярні товари (молочна продукція, ковбаси) намагаються навпаки сховати подалі, щоб людина пройшла якомога більше стелажів і купила щось додатково. Але з часом товар може «загубитися» зі свого звичного місця: продукти переставляють, щоб покупець знову ж обійшов увесь магазин, поки шукав те, що йому потрібно.

Не просто так кожен продукт займає своє місце на полицях. Зазвичай дорожчі або ті товари, які треба швидше продати, розставляють на рівні очей покупців. І це часто спрацьовує, адже у магазині людина прагне без зайвого напруження наповнити свій кошик, а не підстрибувати чи присідати за кожним пакунком. А ось дитячі іграшки, солодощі навпаки розкладають на нижніх полицях, де їх найімовірніше помітить маленький клієнт і попросить батьків щось купити.

Ще одні підступні полиці – біля каси. Поки людина чекає своєї черги, вона має час розглядати різні дрібнички і зрештою купити ще щось. А ось залишити те, що брати передумав, навпаки буде непросто. Місця для цього навмисно не передбачені, більшість людей не буде повертатися до полиць із непотрібним товаром, а просто його купить.

Свою функцію у магазинах мають навіть світло, музика і візки для покупок. Одне із завдань вдалого маркетингу – сповільнити відвідувачів, щоб ті мали більше часу роздивитися товари й рекламні пропозиції. Щоб людина розслабилася й не поспішала, у магазинах вмикають спокійні мелодії. А коли зали, особливо перед святами, переповнені, музика лунатиме енергійніша, аби стимулювати швидке закінчення покупок.

У м’ясних вітринах для кращої торгівлі встановлюють світлодіодні лампи, які мають злегка рожевий колір. Під ними саме м’ясо виглядає свіжішим та апетитнішим. Щоб купити справді хороший шматок, перед покупкою можна попросити продавця показати обране м’ясо ближче.

Ще одна підступна пастка – візок для покупок. Іноді їх роблять дуже великими, щоб людям хотілося наповнити їх до верху, а товари у них здавалися малими й недорогими.

Всесвітньо відомий консультант із маркетингу Мартін Ліндстром розповідав: «Ми провели експеримент і подвоїли розмір візків у супермаркетах. І люди спавді почали купувати на 40% більше».

Щоб не впійматися на усі ці маркетингові гачки, потрібно, по-перше, про них знати (з чим зараз ми вам і допомагаємо), а по-друге, більш усвідомлено підходити до шопінгу у магазинах, особливо великих. Найкраще мати чіткий список покупок і слідувати йому. Не варто ходити до маркету голодним. Якщо запланували небагато покупок, не беріть великі візки чи корзини. Критично оцінюйте акційні пропозиції та частіше розраховуйтеся готівкою – тоді імпульсивних зайвих покупок буде менше.

Джерело: Газета "Вісті Борзнянщини", №14 від 03.04.2021, Марина Гриненко

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: продукти, закупівлі, магазини, супермаркети, Гриненко

Добавить в: