Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Офіційні дані: скільки Ляшко та Гунько витратили на кампанію за 208 округом


Офіційні дані: скільки Ляшко та Гунько витратили на кампанію за 208 округом

Олегу Ляшку на передвиборчу агітацію зібрали гроші однопартійці, Анатолій Гунько витратив власні й у півтора рази більше. На сайті НАЗК з’явились фінансові звіти кандидатів за 208 округом. Скільки грошей пішло у головних конкурентів за мандат народного депутата за 208 округом, куди їх витратили і наскільки офіційні дані відповідають реальним витратам на кампанію – читайте в матеріалі.



Радикал Олег Ляшко отримав на рахунок виборчого фонду 371 396 гривень. Згідно з офіційним звітом, усі ці кошти – добровільні внески фізичних осіб, у тому числі - його однопартійців. Усього їх дев’ять. Микола Шкарупа перерахував 20 тисяч, Вікторія Аніщенко, Лідія Пономаренко, Павло Вальков, Олег Небера та Василь Леоненко – по 49 тисяч гривень. Наталія Осіковська, яка пройшла від «Радикальної партії» до облради, дала Ляшку понад 42 тисячі 300 гривень.

Ляшко витратив усі гроші під час передвиборчої агітації. Зокрема, на виготовлення буклетів, листівок, банерів і подібного пішло 45 тисяч гривень – близько восьмої частини коштів.

Понад 326 тисяч гривень Ляшко витратив на ЗМІ. Близько третини пішло на оплату ефірного часу на телебаченні й радіо, решта – на публікацію агітаційних матеріалів у друкованих засобах масової інформації.

На відміну від Олега Ляшка, Анатолій Гунько в передвиборчу агітацію вклав свої власні гроші – 562 752 гривень. Жодних інших джерел надходження коштів у офіційному звіті не вказано.

Близько п’ятої частини коштів, 117 140 гривень, пішло на друковану агітацію. 358 672 гривень витратив на публікацію політичної реклами у друкованих ЗМІ. На оплату ефірного часу на телебаченні та радіо Гунько не витрачався. На білборди, вивіски й сітілайти пішло ще 62 140 гривень. 24 800 – стільки коштувало проведення публічних заходів та розповсюдження реклами.

Разом з тим, коштів на виготовлення та розповсюдження відеопродукції, а також реклами на Інтернет-ресурсах у звітах не вказано. Разом з тим, у Олега Ляшка є свій Ютуб-канал з відео, датованими періодом передвиборчої агітації. А на сторінках Інтернет-ЗМІ досі є політична реклама, маркована відповідним чином.

За словами Володимира Андрійченка, голови обласного осередку «Комітету виборців України», ці цифри могли приховати за кількох причин.

«Перший варіант. Це було проплачене не з офіційних джерел, тобто «чорним налом». А найчастіше така ситуація складається, коли кандидат замовляє комплекс послуг у якогось ФОПа чи іншої юридичної особи, яка надає послуги з розміщення, маркетингу і так далі. І, фактично, у звіті тоді показується, що формально витратились на певну послугу, а фактично таких послуг може бути декілька».

Загалом, за словами Андрійченка, у правдивість офіційних звітів кандидатів повірити важко. За його підрахунками, суми, витрачені кандидатами на кампанію, в рази вищі.

«Перевірити цю інформацію вкрай складно, тому що небагато людей хочуть брати публічну участь, ті ж самі друкарі, веб-дизайнери. Вони звикли працювати тихенько «налом», і тіньові бюджети залишаються значною частиною. За нашими приблизними підрахунками, в минулому році парламентські вибори на округ коштували від двох мільйонів доларів».

Володимир Андрійченко каже, через недосконалість виборчого законодавства обійти його просто. З його слів, ті ж самі агітатори в наметах не будуть стояти безкоштовно. Тому розраховуються готівкою, або підписують угоду з підприємцями, які наймають людей. І ті самі розбираються, як з ними розраховуватись. НАЗК підприємців не перевіряє.

З точки зору закону, є адміністративна відповідальність за порушення строків та порядку подання фінансового звіту про надходження й використання коштів виборчого фонду. Санкція статті 21221 КУпАП передбачає штраф до 6800 гривень.

«Фактично, це – документ доброї волі і дотримання законодавства. Це – те саме, як переходити дорогу на червоне світло», - каже Володимир Андрійченко.

Нагадаємо, кандидат у народні депутати від "Слуги народу" Анатолій Гунько переміг свого опонента з Радикальної партії Олега Ляшка: 34,1% проти 31,78% голосів.

Але через позов Олега Ляшка до окружної виборчої комісії ЦВК до 9 листопада не могла оголосити результати проміжних виборів.

Ляшко звинувачував Гунька у підкупі та заявляв, що, за результатами передвиборчих опитувань, перемога була за ним. Причиною поразки Ляшко називав "аномально високу явку" виборців на деяких дільницях.

UA: Чернігів

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Олег Ляшко, гроші, виборча кампанія, Анатолій Гунько

Добавить в:


ЦентрКомплект