Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Вкрали номер мобільного — зняли гроші
УБП


Home net

Вкрали номер мобільного — зняли гроші

42-річна Наталія Скляренко, провідний спеціаліст відділу культури та туризму Новгород-Сіверської міської ради постраждала від шахраїв.



— На Трійцю о дев’ятій вечора отримала СМС нібито від свого мобільного оператора, — розповідає жінка. — Повідомив, що заміна сімки має статися за 60 хвилин. Якщо я не звернуся, то моя сім-карта буде змінена. Куди мені звертатися? Вечір, вихідний. Я думаю: «Піду зранку у центр зв’язку». Прокинулася, до мобільного, а там, де стояла позначка покриття — хрестик. Я нікуди не можу подзвонити і зі мною ніхто не може зв’язатися.

О дев’ятій ранку пішла у сервісний центр оператора. Там розповіла і про повідомлення і про те, що зник зв’язок. Спеціаліст спитав номер, переглянув на комп’ютері всі мої СМС, транзакції, і каже: «Це шахрайські дії. Ваш номер вкрадено. Будемо намагатись його відновити. На це знадобиться година». Та виявилося, що шахраї поставили блокування на відновлення номеру, і на весь процес пішло дві години. Спеціаліст порадив: «Вам терміново потрібно заблокувати ваші банківські картки». Але мобільний у мене не працює, зателефонувати на гарячу лінію я не можу. Вихідний день понеділок після Трійці. У банк звернуться не можу, бо він зачинений. У мене на зарплатній картці було 800 гривень. Залишилося нуль.

Аферисти виводили їх кількома операціями, по 200 і по 300 гривень, як оплату за телекомпослуги. Хотіли і з кредитки зняти гроші. На ній було більше коштів. Встановлений разовий ліміт — тисяча гривень. Я б лишилася не просто без грошей, а ще й з боргом. Та вивести з кредитки напряму у них не вийшло. Доки вони намагалися це зробити, мені відновлювали номер. З номера чоловіка заблокувала картку, подзвонила на гарячу лінію «ПриватБанку» 3700. Повідомила, що у мене вкрали номер. У банку заблокували вхід у «Приват» і «Приват24». У сервісному центрі оператора порадили зареєструвати мобільний номер на паспортні дані.

Як вийшло, що номер вкрали в той час, коли він був активний і у власника? Оператор відповів: «Не знаю. Стосовно того, що у вас вкрали гроші з банківської картки, звертайтеся до поліції».

Я звернулася, показала роздруківку руху коштів. Але у районі спеціалістів кіберполіції немає.

— Наталіє Євгеніївно, за два тижні до цієї прикрої події вам надходили дзвінки від невідомих осіб, або було так, що хтось «помилково» поповнив вам рахунок?


— Нічого такого. Номером я користуюсь понад п’ятнадцять років. Рахунок поповнюю регулярно. Ніяких проблем раніше не виникало. В інтернет я номер не виставляла.

* * *

Злочинцям для того, аби замінити сім-карту, необхідно знати дату останнього поповнення рахунку і номери телефонів, з якими нещодавно говорив абонент. Вони навмисно поповнюють рахунок, або дзвонять з різних номерів, аби згодом назвати інформацію мобільному оператору. Отримують доступ до інтернет-банкінгу і можуть зняти всі ваші гроші.

Аби вберегти «кровні», банківські фахівці радять:

підв’яжіть номер до паспортних даних,

забороніть можливість віддаленого перевипуску своєї сім-картки через оператора і т. д. Детальніше порадять у банку, де обслуговують рахунок.

Нове шахрайство шириться. У чоловіка Наталії Скляренко нещодавно теж хотіли таким чином викрасти гроші. Він швидко відреагував, і прив’язав свою сімку до паспортних даних.

Валентина Остерська, тижневик «Вісник Ч» №26 (1780), 25 червня 2020 року

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: шахраї, мобільний номер, Наталія Скляренко, «Вісник Ч», Валентина Остерська

Добавить в:


ЦентрКомплект