Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » В Україні працює одна з найпотужніших телефонних гарячих ліній «Лайфлайн Україна»


Home net

В Україні працює одна з найпотужніших телефонних гарячих ліній «Лайфлайн Україна»

Вже більше 8 місяців працює в Україні телефонна гаряча лінія психологічної підтримки українських захисників та членів їх сімей «Лайфлайн Україна». Вона розпочала свою роботу символічно 14 жовтня 2019 року — у День захисника України.



З моменту свого заснування сюди вже надійшло більше 3500 дзвінків та повідомлень в чаті, проведено майже 5000 годин психологічних консультацій. Оператори приймають тут дзвінки цілодобово та без вихіднихза коротким номером 7333, який доступний безкоштовно з будь-якого мобільного оператора в Україні.

- Був випадок, коли телефонував до нас ветеран у якого були певні емоційні складнощі, що виникли внаслідок участі в бойових діях. Також у нього був друг, який мав суттєвий психічний розлад за яким він певний час доглядав. І в цей час йому дуже потрібна була саме наша підтримка. Дуже часто до нас телефонують жінки, чоловіки, яких виконують завдання в зоні АТО/ООС. Як правило, це певна тривога внаслідок перебування чоловіка на фронті. Є дзвінки, коли після повернення з війни виникають сімейні незгоди або непорозуміння. Це в першу чергу складнощі адаптації в мирному житті, - розповів оператор «Лайфлайн Україна», учасник бойових дій Роман.

- Дзвонять нам як матері, діти яких зараз боронять нашу землю на Сході України так і з «того боку», з ОРДЛО. Люди хочуть почути Україну, щоб їм поспівчували, навіть в такій формі. Пригадую дуже цікаву історію - це був справжній такий «військовий роман», коли дівчина і хлопець проходили службу в різних підрозділах однієї військової частини і шукали один до одного підходи, знаходячись на відстані до 30 кілометрів. Ми в свою чергу намагалися їх наблизити їх один до одного. Ця історія кохання мала продовження і на війні, і в мирному житті та й триває досі. Була в нас і така сумна історія, коли ветеран поховав свою дружину, яка довго хворіла. Воїн сам довгий час думав, як йому втриматися та не піти за нею. Завдяки тому, що він був постійно з нами на зв’язку він залишився жити. Згодом він нам також телефонував і щиро дякував за все. Це наша робота і це те, навіщо ми тут знаходимося, - розповіла операторка «Лайфлайн Україна» Христина.

«Лайфлайн Україна» - це національна, професійна телефонна лінія з питань профілактики самогубств та підтримки психічного здоров’я ветеранів. Створена вона була «Фондом Східна Європа» та завдяки фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні для українських бійців в рамках проєкту «All4One: комплексна програма психологічної та менторської підтримки ветеранів». Цей проєкт підтримали Міністерство охорони здоров’я, Міністерство соціальної політики, Міністерство у справах ветеранів, а також низка інших благодійних організацій, основною метою яких є дієва допомога українським захисникам.

- Те, що відбувається тут, не є унікальною українською проблемою, ветерани України стикаються з тими ж проблемами, з якими і ветерани інших країн. Я навіть не думав, що нам справді вдалося досягнути мети, створити щось, що може бути стандартом. Під час нашого третього навчального курсу, на якому був присутній президент Всесвітньої федерації ветеранів, він показав відео, як подібна гаряча лінія працює в США. Коли я дивився цей ролик, я розумів, що ми справді створили щось особливе і в Україні. Те, що вони кажуть там – це те, що ми говоримо тут. На мою думку, в Україні працює гаряча лінія світового рівня, - розповів Пол Найланд, засновник «Лайфлайн Україна».

Організатори вважають, що такий зворотній зв'язок дуже корисний для воїнів, адже внаслідок війни на Донбасі багато їх після повернення додому виявляють схильність до різного роду самогубств та психічних розладів і цю проблему насамперед треба вирішувати зараз, допоки не відбулося її загострення.

- Мої колеги працюють тут цілодобово, ми ніколи не закривалися і не закриємося. Всі вони професіонали, час яких оплачується. Саме «час», не «робота», тому що ніхто з нас не сприймає це як роботу. Багато хто з нашої команди є ветеранами, тому ми і пропонуємо нашим абонентам підтримку рівних собі. У нас також є психологи з різною спеціалізацією та освітою. Двоє наших психологів зараз у шлюбі з ветеранами. Також у нас є ветерани, які вивчали психологію, - зазначив Пол Найланд.

Ранок, як правило, відносно тихий період для колцентру, вдень тут телефонують переважно сім'ї військових та найбільша кількість дзвінків надходить на гарячу лінію у вихідні дні, а вночі робота операторів досягає свого апогею.

- Дзвінок потенційного самогубця може пролунати у будь-який момент, тож зазвичай ми відповідаємо протягом декількох секунд, адже ніколи не знаємо, про що буде цей дзвінок. Я не буду вдаватися до кількості спроб суїциду, з якими ми стикалися, але все, що ми робимо – це і негайне запобігання самогубству, і запобігання суїциду у перспективі. Якщо ми підтримуємо людину з депресією через різні причини — втрату роботи, розрив стосунків та інші негаразди — ми одразу, не гаючи часу, допомагаємо їй уникнути суїцидальних думок. Я не просто так впевнений, що ми можемо впоратися з будь-якою ситуацією, ми це вже неодноразово робили. Загалом ми можемо сказати, що наш проєкт успішний, і ми вирішили те завдання, для якого були створені. Команда «Лайфлайн Україна» пройшла відмінну підготовку, ми прискіпливо відібрали кандидатів, тож впевнені у їх змозі допомогти іншим, особливо героям, які боролися проти російської агресії на Донбасі. В колцентрі поряд з іншими фахівцями завжди є ветерани і я пишаюся тим, що працюю поруч з ними щодня, зокрема наша найкраща психологиня в колективі теж ветеранка, - повідомив Пол Найланд.

Серед особливостей роботи персоналу «Лайфлайн Україна» є багато незвичного, але мета тут єдина – миттєво надавати психологічну допомогу, і в першу чергу тим, хто її найбільше потребує.

- Однією з речей, яку я не міг передбачити, коли ми створювали гарячу лінію, це те, що наш офіс стане схожим на гуртожиток. Коли мене попросили придбати кілька розкладних ліжок, я здивувався. Проте, наша робота дещо схожа з роботою нічної зміни у відділенні швидкої, там за викликом є медичний персонал і ми на них схожі. Час пік для нас триває з середини вечора до 2-3 ночі, тому десь о 5 ранку одна людина чергує за столом і готова миттєво відповісти на будь-який дзвінок, а інші миттю приєднатися за потреби, - підкреслив Пол Найланд.

Велика увага приділяється тут підготовці персоналу концентру, забезпеченням необхідними речами, наданням відпочинку тощо.

- Психічне здоров’я команди — це те, на що ми завжди звертаємо особливу увагу. З цієї причини у нас є постійний психологічний консультант — один із ключових членів управлінської команди, який відповідає за те, щоб усі почувалися добре. У нас є зона офісу, яка виділена для відпочинку, місце, де люди можуть відновитися після важкого дзвінка. Так ми працюємо і під час карантину. Колцентр завжди залишався відкритим, ми не працювали віддалено, тому що повинні бути тут, один біля одного, для тих кому ми потрібні. Під час влаштування в концентр, весь персонал пройшов психологічний стрес-тест, перш ніж ми почали навчання. За час нашої роботи ми втратили лише одну людину з активного персоналу колцентру: він вирішив, що ця робота не для нього, проте не покинув команду і час від часу відвідує внутрішні тренінги, які ми регулярно проводимо в офісі. Це особлива група людей, і я пишаюся тим, що працюю з ними, - зазначив Пол Найланд.

В перспективі «Лайфлайн Україна» планує розширювати спектр своєї діяльності. Ця послуга, на думку організаторів проєкту, повинна бути доступною для кожного українця, який потребує підтримки. Враховуючи загальносвітову проблему із самогубством у суспільстві, наступним напрямком, який буде впроваджуватись — це боротьба з підлітковими самогубствами, адже саме вони є групою ризику.

Ігор Березинський, спеціальний кореспондент (м.Чернігів) Інформагентства МО України АрміяInform

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: психологічна підтримка, захисники, воїни, «Лайфлайн Україна»

Добавить в:


ЦентрКомплект