А будинок починається з цеглини
ПОЗИЦИЯ. Економічна криза в Україні, в першу чергу, торкнулася будівельної галузі. Мабуть і відновлення економіки, як свідчить світовий і власний досвід, має початися з будівництва. Адже 1 гривня в будівництві тягне за собою 8 у суміжних галузях. І хоча поки що зрушення розгледіти важко, вони вже з'являються, особливо там, де власники та керівники підприємств не сидять склавши руки. Одне з таких підприємств – Ріпкинський цегельний завод ТОВ «ВЮТбуд». Незабаром він поновить виробництво керамічної цегли після кількамісячної перерви.
НОВА ІНДУСТРІАЛІЗАЦІЯ В РІПКАХ ПОЧИНАЛАСЯ З «ВЮТбуду»
Якщо проаналізувати процес відродження української економіки на початку століття, то можна стверджувати, що неабияку роль зіграли вільні економічні зони та території пріоритетного розвитку. У нашій області до ТПР відносились сім північних депресивних районів, у тому числі Ріпкинський. Завдяки такому статусу вдалося залучити інвестиції в економіку району і реалізувати три інвестиційних проекти, у тому числі побудувати завод із виробництва керамічної цегли потужністю до 15 млн. штук умовної цегли на рік. Засновники київського ТОВ «ВЮТбуд» вклали в будівництво багатомільйонні інвестиції. Від затвердження Чернігівською облдержадміністрацією проекту до пуску першої технологічної лінії у травні 2006 року пройшло два з половиною роки. Селище, завдяки запуску заводу, отримало 160 нових робочих місць, бюджет району – суттєві надходження, а будівельна галузь – високоякісну цеглу.
ЕФЕКТИВНІСТЬ І ЯКІСТЬ ПОНАД УСЕ
Хоча завод почав працювати в той час, коли в країні ситуація була нестабільною, вдалося досить швидко досягти проектної потужності – 1,3 млн. штук цегли на місяць. Вирішувались і проблеми з якістю. Взагалі завод збудовано за досить вдалою схемою – сировиною є глини Грабівського родовища, що у 12 км від заводу, розвіданих запасів сировини вистачить на 25 років. При проектуванні було передбачено використання нової технології – напівсухе пресування, а також використання напівкільцевої печі зі з'ємним схилом. Що це дало? По-перше, зменшення удвічі тривалості повного технологічного циклу. По-друге, зменшення втричі споживання електроенергії. По-третє, не треба використовувати воду. По-четверте, відсутність стану попередньої сушки дозволяє в п'ять разів скоротити обсяги бракованої продукції. У сумі собівартість при напівсухому формуванні на 30% нижча, ніж при звичайному пластичному методі.
Але розраховувати лише на природні позитиви і на технологію в умовах гострої конкуренції не можна. Нові власники, які прийшли на завод напередодні кризи, і нова молода амбітна команда управлінців на чолі з виконавчим директором Сергієм Нехворовським розробили цілу низку заходів, спрямованих на зменшення собівартості, енергозбереження, підвищення якості продукції.
Зокрема, щоб компенсувати збільшення удвічі вартості газу, фахівці підприємства запропонували зміни до технологічного процесу за рахунок додавання у глину відходів вуглезбагачення – аргіліту (шламу). При випалюванні цегли завдяки цьому виділяється додаткове тепло, що дає змогу зекономити до 40% газу.
Іншим фактором покращення якості є зменшення розміру фракцій прес-порошку. У ріпкінців 35–50% складають фракції до 1 мм, а 50–65% – від 1 до 3 мм, і робота над поліпшенням складу фракції триває. Ще один плюс -- точність геометричних розмірів цеглин, що дає можливість використовувати цеглу «ВЮТбуду» і для облицювання.
КОЖНОМУ ЗА ПОТРЕБАМИ
Підприємство, у першу чергу, орієнтується на запити споживачів. Наприклад, раніше більшу частину продукції складала облегшена цегла із 17 отворами, що дозволяє зберігати тепло в будівлях, але з'явився попит на повнотілу цеглу (зокрема для шахт ліфтів), і «вютбудівці» у 2009 році швидко налагодили її випуск. На даний час випускається цегла марок М-100, М-125, М-150, М-200, і про її якість свідчить той факт, що 50% її споживає холдинг «Київміськбуд». До нинішньої кризи з ріпкинцями працювали чернігівські будівельні гіганти – «Домобудівник» та «Чернігівбуд», десятки інших будівельних фірм, а за отриманням цегли біля воріт заводу стояла довга черга. Втім, стояти в черзі не обов'язково, бо «ВЮТбуд» доставляє цеглу замовникам навіть у Київ. Звичайно, тут розуміють, що збут продукції -- це головне, тому шукають нові шляхи, нових клієнтів. Зокрема, співпрацюють із «Укрсівербудом», поставили завдання працювати з будівельними компаніями на стадії проектування, коли закладається використання будматеріалів при будівництві. Проте, є не тільки короткострокові завдання. Стратегія розвитку передбачає вихід продукції на експорт. Зараз підприємство проходить реєстрацію для роботи по експортним поставкам. Білорусь, Росія, Казахстан -- ринки перспективні. І у «ВЮТбуду» перспективи великі, бо підприємству лише три роки, а воно вже міцно стоїть на ногах.
Бажаючі придбати цеглу можуть звертатися за телефонами моб. 8(093) 467-35-51, 8(04641) 2-18-91 (Олена Віталіївна).
Аркадій Стежеринський, тижневик "Чернігівські Відомості" №28
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: Аркадій Стежеринський, цегла, «ВЮТбуд»




