GOROD.cn.ua

Сергій Вєрємєєв, автослюсар: Найбільша проблема на сьогодні — з кадрами

Сергій Вєрємєєв
“Гаражних” станцій технічного обслуговування у Чернігові — десятки, якщо не сотні.  Для тих, хто перед роботою на великій СТО віддав перевагу вільному плаванню, такий гараж часто - не просто робоче місце: тут обмінюються останніми новинами, діляться досвідом з ремонту автомобілів, збираються посидіти компанією після важкого дня. Ціни на ремонт у подібних місцях демократичні, атмосфера душевна і невимушена, а для майстра “з руками” робота знайдеться завжди.
Високий бокс, який мені потрібен — типовий у подвір'ї серед таких же боксів, біля яких припарковані бувалі у бувальцях іномарки. Дядьки, що приїхали на них, стоять поряд, палять цигарки і спостерігають за тим, як, весело гукаючи один до одного та пересипаючи мову міцними словами, автослюсарі перебирають їхніх залізних коней.
Від воріт щойно від'їхав “Фольксваген Пассат”, що загубився на просторах України десь у середині дев'яностих. Завівши його “з толкача”,  молоді хлопці повертаються до “Хонди”, що висить на підйомнику.
Володар боксу, Сергій Вєрємєєв, ремонтує автомобілі уже дванадцять років. Працював на різних станціях, останні кілька років — розвиває свій маленький бізнес. “Ну куди мені фотографуватися у цьому комбінезоні”, - спокійно каже він. - “Якщо будеш робити знімки, я перевдягнуся”.

Я  вчився на автослюсаря у нашому 15-му училищі. Відучився три роки, закінчив у 2003-му. Ще навчаючись, із 2001-го року уже ремонтував автомобілі. Проходячи практику на СТО, працював на них слюсарем. Так і вийшло, що автомобілі для мене — хобі, яке суміщується з роботою.

Останні кілька років працюю сам на себе. “На дядю”, на зарплаті чи на проценті, працювати не дуже цікаво. Скільки не ремонтуй, особливо доходи не виростуть. Інтерес зовсім не той.
Коли ти знаєш, що можеш виконати цю роботу, і все, що отримаєш за неї, буде твоїм — працювати значно  цікавіше. Так, з'являються якісь додаткові проблеми, яких не потрібно було вирішувати раніше: бухгалтерія, податкова, пошук персоналу, оренда приміщення і т. д.
Але якщо хочеш розвиватися — готуйся до головного болю.

Наша спеціалізація — ремонт ходової і двигунів. Дороги в Чернігові самі знаєте які. Тому розбивають машини на них досить швидко. Хоча, як не дивно, останнім часом звертаються частіше по ремонту двигунів. Тенденція останніх років — дуже багато мікроавтобусів. Їх приганяють з-за кордону, щоб працювати, займатися бізнесом. А така людина не може чекати, поки ти там собі розкачаєшся. Їй треба зробити машину швидко, бо та є джерелом доходу.

Люблю дізнаватися щось нове. Ремонтуючи постійно одні і ті ж марки, втрачаєш цікавість, все іде по шаблону. Звісно, ти набираєшся досвіду, і коли вкотре приїздить подібне авто, вже знаєш поломку, навіть не відкриваючи йому двигуна. Але коли на ремонт поступає нова машина, якої до цього не бачив, хочеться у ній розібратися, зрозуміти, довести до ладу, щоб все знову запрацювало як слід. Це складніше, але значно цікавіше.

Регулярно беру до себе на практику студентів із училища. Буває, знайомі майстри просять, щоб взяв когось із хлопців, буває — самі студенти приходять. Поспостерігаєш так за людиною і вже можеш сказати — правильний навчальний заклад вона для себе вибрала чи тільки час гає. Багато зараз молодих людей, що вчаться, бо просто треба десь вчитися. Розповідаєш йому, хочеш допомогти, передати свій досвід — а людині це зовсім не потрібно. Наступного дня спитаєш: “Як ми вчора усували таку-то поломку у автомобілі?” А він вже і не пам'ятає нічого. Дуже мало тих, хто має бажання і вчитися, і працювати, і розвиватися далі по своїй спеціальності.  Нинішнє покоління — це люди, які не хочуть працювати, а хочуть грошей.

Практику я підписую всім, хто до мене приходить. Але із всього цього потоку людей, які проходять через мою станцію, виділити тих, кого можна залишити працювати у себе, практично нікого. Були у мене хороші студенти, працювали гарно. Але потім пішли до армії і загубилися. Може, десь працевлаштувалися у іншому місці.

По водію зразу видно, чи він торгується, бо немає грошей, чи просто із жадібності. Першим ми можемо піти назустріч, і допомогти вирішити його проблему за мінімальну суму. Але і з другими стараємося знайти спільну мову, не відсилаємо зразу кудись в інше місце. Втім, у нас багато постійних клієнтів, які приїздять роками, і ми один одного добре знаємо. Такі люди не будуть “прижиматися” у фінансовому питанні. Вони знають, що тут їм все зроблять якісно.

Ціни на подібних СТО по Чернігову приблизно однакові у всіх. Я ж давно уже в цьому бізнесі, знаю купу людей, які займають ремонтами машин. Ми стараємося тримати ціни на одному рівні. На дилерських станціях, великих СТО ціни, звісно, будуть помітно вище. Але, говорячи об'єктивно, я можу зробити все те ж, що і вони.

Людина може працювати на фірмовій станції, і не знати, як прикрутити колесо. А у гаражі десь може бути майстер із “золотими” руками. Звісно, це не правило, все може бути зовсім навпаки. Якість роботи, яку ти отримуєш, залежить в першу чергу від майстра, а не від СТО.

Ніякою рекламою не займаюся. Мене давно знають, клієнти, яким ми робили ремонти, дають телефон своїм друзям, знайомим. Не скажу, як там відносно високої конкуренції у автосервісі, але ми без роботи не сидимо.

Хочеться трохи розширитися. Але, як я казав вище, для цього треба знайти людину в училищі, яка пройде тут практику, ти її вивчиш, виростиш. Випускника, який тільки вийшов із училища, поставити як майстра самостійно не можна. Зараз у мене двоє студентів працює на практиці. Але все, що вони роблять, треба контролювати самому. Найбільша проблема на сьогодні — з кадрами.

Щоб авто не підводило — достатньо його просто іноді заганяти на станцію техобслуговування. А там хай уже професіонали дивляться і визначають, треба щось міняти чи ні. Купа таких водіїв, які просто не відкривають у своєму авто капот і не знають, що під ним. Є сервісні інтервали, достатньо їх дотримуватися, все вчасно міняти, і тоді авто буде служити довго і щасливо.

Щоб бути гарним автослюсарем, необхідне велике бажання чомусь вчитися. А все інше прийде із досвідом.

Богдан Гуляй

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Сергій Вєрємєєв, автослюсар, Богдан Гуляй