Найбільші руйнівники тротуарів — жіночі підбори
П'ятниця, 7 червня 2013 13:20 | Переглядів: 4831
http://vid.cn.ua
Найбільші руйнівники тротуарів — жіночі підбори
Нинішня зима наробила багато шкоди — у першу чергу постраждали дороги. Але й стан підземного переходу біля готелю «Україна» викликає відверте здивування — за одну зиму він постарів на 20 років. Тож якщо раніше про його реконструкцію тільки розмовляли, то зараз вона стала невідворотною. Що далі? Про це розмова із
заступником міського голови Олександром Сердюком.
— Олександре Вікторовичу, перше питання як фахівцю-дорожнику. Чому «попливли» дороги?
— Це не тому, що щось не так робили, чи хтось щось вкрав або не доклав, як стверджують деякі «спеціалісти» з усіх питань. Є міжремонтний термін, і він вже давно минув. Додайте збільшення навантаження від більшої кількості транспорту, накопичення деформацій. Маленька тріщина, до неї потрапляє волога, і йде руйнування. Нема вічних в’яжучих матеріалів. А щорічне латання проблему не вирішує. Треба щороку виконувати капітальний ремонт на довжині 10 км, а це в умовах міста — великі гроші, бо пов’язано з наявністю люків, решіток, комунікацій. Нам би ще хоч 5 млн. на поточний ремонт, а про капітальний залишається мріяти.
— А який транспорт найбільше руйнує покриття?
— Тролейбуси і вантажні автомобілі, а тротуар — жіночі підбори, які є джерелом тих самих тріщин.
— Повернемося до підземного переходу біля «України». Чому він так різко почав руйнуватись?
— Він будувався 30 років тому. Були інші умови, менше навантаження. А сучасних матеріалів, зокрема, для гідроізоляції, не було. Тож почала потрапляти вода, що призводила до корозії несучих конструкцій тощо.
— Ви ще в минулому році казали, що є інвестор, а тепер з’явилась об’ява про конкурс.
— Дійсно, був інвестор, але він зважив свої можливості й вирішив закінчити інші об’єкти. А конкурс оголосили, щоб ніхто не звинуватив нас у непрозорості. І вже є одна заявка від фізичної особи.
— А які умови конкурсу для інвесторів?
— Вони надруковані, але я хотів би накреслити певний алгоритм. Ми надаємо підземний перехід під реконструкцію, а інвестор виконує всі роботи, нарощує площі, не зменшуючи зручності для громадян на жодний квадратний метр. Зараз загальна площа переходу близько 3000 м2. Можна додатково збільшити її ще на 1,5 тис., з яких корисні площі під торгівлю — на 800 м2. Але доведеться робити розкопки, обмежувати рух транспорту до 3-х місяців. Будемо враховувати кращі пропозиції, найбільш вигідну та надійну схему залучення коштів та виконання робіт.
— Скільки часу будуть тривати роботи?
— В умовах конкурсу перевагу буде мати той, хто запропонує найкоротший терміни виконання всіх робіт, але не більше ніж півтора року від дня затвердження містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки міськвиконкомом.
— А кому б надали перевагу особисто ви?
— Перевагу ми надамо надійності. Надійності інвестора, гарантії його платоспроможності і, бажано, гарантії того, хто його може підтримати. Адже це — десь
30 млн. грн. Надійність ще й тому, що це — центр міста, перетин транспортних і людських комунікацій.
Аркадій Стежеринський, тижневик «Чернігівські відомості» №23 (1160)
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.