Дух далекої манливої Індії долинув і до Чернігова її не на якусь мить, а всерйоз і надовго. Принаймні на це дуже сподіваються власники магазину «Делi», який нещодавно відкрився в будинку на розі проспекту Миру і вулиці Пирогова, - рідні брат і сестра Каміл та Ілона Смирнова.
За два тижні Існування магазину його встигли відвідати чимало любителів екзотики. Адже, дійсно, неможливо пройти повз „Делі”, не зазирнувши всередину навіть просто з цікавості. А приємні аромати, релаксаційна музика і гостинні господарі викличуть бажання прийти сюди ще не раз. Дітям у магазині пропонують цукерки, а дорослим - яскраві та якісні товари. До речі, у самих біографіях власників ,Делі” теж є щось екзотичне. Навіть імена. Як з’ясувалось, брат І сестра отримали їх оригінальним способом. Невдовзі після одруження їхні батьки знайшли стародавню книгу імен. Виписавши з неї найрідкісніші, вирішили зіграти у своєрідну лотерею. Папірці з іменами поклали до капелюха і витягнули навмання два з них. На одному було написано «Ілона», на другому — «Каміл».
ДЕЩО ПРО ГОСПОДАРІВ
Каміл та Ілона Смирнови з родини військового. Приїхали в Україну в 1989 році з Байконура (Казахстан). Навчалися у чернігівській ціколі №11. Потім старша на 2 роки Ілона закінчила швейне училище, а Каміл, який обрав фах фінансиста, вступив до Чернігівського державного інституту економіки і управління. Зрозумівши на З курсі, що це „не його", хлопець перевівся на заочне відділення і розпочав „пошуки себе”. Працював дизайнером із зовнішньої реклами, бухгалтером, комп’ютерним адміністратором, менеджером із продажу, консультантом. Але, за його словами, завжди чогось не вистачало, хотілося чогось особливого. Тому паралельно, з роботою Каміл пізнавав навколишній світ, просиджуючи в бібліотеках за книжками. Це була література з географії, історії, психології, філософії. Врешті-решт він прийшов до релігії вайшнавізм. Вона й привела хлопця до захоплення індійською культурою, а потім — і до задуму створити куточок Індії в Чернігові.
— Ідея створити яДелГ в рідному місті виникла спонтанно, — говорить Каміл. — Гості нашого магазину можуть не лише придбати тут товари, завезені безпосередньо з Індії, а й познайомитися з її побутом, традиціями, одне слово, проникну -тися атмосферою цієї загадкової, екзотичної країни, просимо!»
ВИБИРАЙ ЩО ХОЧЕШ!
Сьогодні в „Делі” представлений сучасний модний одяг, виготовлений в Індії для провідних торгових марок : „Mango", „КІКо", „MARKS & SPENSER", „OLD NAVY", „ZARA", „GAP", „VERO MODA" та ін. Усі речі пошиті лише з натуральних тканин - шовк, віскоза, бавовна і ніякої синтетики. Є речі для вагітних, костюми для індійських танців, а також гарний одяг великих розмірів, адже в Індії вважають красивими жінок будь-якої, а не лише модельної, зовнішності. А родзинкою асортименту одягу в „Делі" е, звичайно ж, сарі - стародавнє індійське жіноче вбрання, яке ніколи не виходить із моди. Це шматок кольорового шовку чи бавовни завширшки близько метра і довжиною від 4,5 до 9 метрів. Обмотується сарі навколо тіла і перекидається через плече або накидається на голову. Дівчина у такому вбранні просто чарівна - перевірено „Гартом”. Поки модель - вбрана у сарі працівниця нашої редакції Марина Коров'янко - позувала перед фотокамерою, біля магазину помилуватись нею зібрався натовп. Стиль, колір, фактура матеріалу сарі залежать від касти, до якої належить жінка, від її віку, статусу, професії, регіону проживання та релігії. Якщо Й ви зважитеся купити сарі, запам’ятайте: повним жінкам підходять жоржет, шифон і шиньйон. Один із найдорожчих матеріалів — важкий мисорсь-кий шовк, який прекрасно виглядає на фігурі, роблячи її витонченою і стрункою. Невисокі дівчата мають підбирати сарі без облямівки або з неширокою облямівкою. Худорлявим підійде вбрання з органзи, бавовняної та прозорої тканин, які повнять жінку, візерунок на сарі має бути витонченим. Якщо у вас темна шкіра, то вам пасуватимуть темно-бордовий, зелений, темно-рожевий або будь-який інший темний колір.
„Делі" пропонує й біжутерію (браслети, намиста, сережки, каблучки), аксесуари (сучасні, пляжні та індійські сумки, паски), сувеніри (вази, рамки для фото, підсвічники, шкатулки, настінні прикраси), ароматизовані свічки й палички, парфумерні олії, килими, картини, навіть постільну білизну. У перспективі власники магазину планують поповнити асортимент традиційним одягом народів Південної Азії, меблями, книжками з індійської культури, філософії, психології, вегетаріанства, кулінарії, йоги.
СТИЛЬ МАГАЗИНУ
Каміл та Ілона ретельно стежать за актуальними тенденціями в індійській моді і слідують їм при виборі товарів. Так, цього сезону індійські дизайнери пропонують прикрашену вишивкою або бісером завищену талію в сукнях, спідницях і штанях. Як і раніше, модними залишаються гофрована та багатошарова спідниці, в циганському стилі, пряма, міні та міді, так званий „дзвіночок" (до коліна з підігнутим всередину подолом) — розмаїття та багатство форм і стилів дозволяють підібрати фасон за своїми уподобаннями. Актуальними є жакети різної довжини, стилів і тканин. Химерні прикраси і надлишок декоративних елементів в одязі вже не актуальні. В моді аплікація, вишивка тамбуром, мережива і штучні перли, а також масивні аксесуари.
Чим же відрізняється індійська модна традиція від європейської? Індійці завжди вважали, що за допомогою одягу можна виразити своє єство. Тому для них він - продовження власного “Я". Ці ідеї поділяють і господарі „Делі".
Створили цей куточок Індії і налагодили прямі поставки звідти Смирнови фактично за місяць. Здається, що це нереально.
— Я не вважаю, що створив щось незвичайне, —заперечує Каміл.—Це мій світ, моє життя, тому організувати шДелі" в Чернігові для мене було природно, більше того, я переконаний, що індійська культура дуже близька до української, адже українці за темпераментом більше схожі на жителів Сходу, ніж на європейців. Тож маю надію, що шанувальників культури Індії ставатиме дедалі більше.
А щоб познайомитися з цією культурою, не обов'язково їхати до країни ведів. Варто лише зайти в чернігівський магазин „Делі". Перші покупці вже побажали його власникам успіхів. І ми приєднуємось до цих побажань.
З ІСТОРІЇ
Стародавній епос „Махабхарата” розповідає, що якось цар Пандав, граючи в кості із старійшиною ворожого клану Кауравів, програв свою казну, військо, матір, братів і навіть самого себе. Останньою ставкою зробив дружину Драупаді - і теж програв. Зраділий переможець наказав привести в залу зібрань, де проходила гра, прекрасну Драупаді. Але вона відмовилася прийти, сказавши, що ще не одягнена. Тоді слуга схопив її за волосся і потягнув по землі як просту рабиню. І всі побачили царицю, яка гірко плакала, з останніх сил утримуючи сукню, що наполовину сповзла. У скорботі, з опущеною головою стояв її чоловік. А вороги вибухнули зловтішним реготом, задоволені, що їм вдалося принизити Ландавів. Каурави вирішили зірвати з Драупаді одяг, щоб навіки зганьбити її ім’я. Вони схопили один кінець тонкої тканини, якою жінка була обгорнута, і спробували розмотати її. Але, попри всі намагання, їм ніяк не вдавалося це зробити. Адже Бог Крішна пообіцяв захистити честь Драупаді за допомогою сарі. Так 5000 років тому вперше в письмовому джерелі було згадано про цей індійський одяг.
Аліна Селюк, Валентина Евтушенко, «Гарт» №28 (2312) від 13 липня 2007
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Теги: магазин «Делi», Селюк, Евтушенко, Гарт