GOROD.cn.ua

Як працюється заправником на АЗС

Як працюється заправником на АЗС
    Зручна воно штука - автомобіль, скажу я вам. Хоч і недешева, і обслуговування вимагає регулярного. А ще нашим залізним коням необхідно регулярно "харчуватися" бензином, і бажано - гарної якості, щоб возити швидко та "з вітерцем".
    Наштовхнувшись у свій час на цей блог, я задумався над тим, скільки ж міфів у автолюбителів ходить про те, що ж ллють нам у баки заправники на АЗС, як крадуть бензин, і взагалі - куди треба їздити заправлятися в Чернігові. Адже і сам був неодноразово учасником дискусій про те, що "на заправці А мені літр недолили на 10 літрах, ото крадуть, більше ні ногою до них" або "на заправці Б як став заправлятися, витрати зразу впали на 2 літри на сотню, тепер тільки до них їжджу".

    Що ж, тема є, шукаємо тих, хто може її розкрити детально. Як виявилося, керівництво АЗС у Чернігові особливо на контакт зі мною іти не хоче. У одній відомій у Чернігові мережі, коли я домовлявся із їх директором про інтерв’ю, мене спочатку послали за дозволом до територіального менеджера, а потім аж до центрального офісу у Львів. "Ми вам самі все розкажемо якнайдетальніше, бо зацікавлені у поширенні про себе позитивної інформації. А працівники АЗС із журналістами говорити не уповноважені", - сказали мені там.
    Довелося ввічливо відмовитися. Бадьорі прес-релізи, впевнений, автолюбителям нецікаві. А от глянути на явище зсередини все-таки вдалося. Олексій, що працює на посаді молодшого оператора на одній із популярних АЗС міста, погодився розказати про свою роботу для нашого сайту.

     Олексій закінчив радіозаводський технікум за спеціальністю "Комп’ютерні системи", пробував працювати згідно отриманого диплома, але заробітна плата була дуже малою. В пошуках кращого місця роботи і натрапив на вакансію на АЗС, де працює вже півтора роки.

 Розкажи про свої функціональні обов’язки на АЗС.
 Молодший оператор має слідкувати за магазином і територією, надавати допомогу у заправці автомобілів. Дивимося за покупцями у магазині, контролюємо, щоб не було крадіжок. Також наша задача - прийомка бензовоза: прослідкувати, щоб правильно підключився. В Криму було один раз - дизель у бензин злили. Прибирання території, слідкування за порядком у магазині. За територією треба слідкувати в основному на вулиці. Що стосується магазину - у нас є прибиральниця для цього.

Що за люди ідуть працювати на АЗС?
Переважно це молодь до тридцяти років. Було у нас пару чоловік років під сорок, але для них це була робота тимчасова, поки не знайдуть іншої.

Який у вас графік роботи?
У нас дванадцятигодинна зміна, працюєш 2 дні - два дні відпочиваєш, потім працюєш дві ночі, знову відпочиваєш,  і так по кругу. На зміні працює два молодших оператори - на пістолетах, і один старший оператор - на касі. В залежності від навантаження на день ще може бути денний оператор.
За зміну ми маємо право на одну годину відпочинку. Куди ти його витратиш - твоє діло: обід, перекуси, поспати, перекурити... Якщо вночі немає клієнтів, можна десь тихенько придрімнути. Правда, це може дуже погано скінчитися. Вночі відійти кудись ненадовго можливо, але обов’язково щоб хтось на колонках залишився, щоб не було такого, що клієнт приїхав - а оператора немає.

За вами слідкують, контролюють роботу?
Перевірки є завжди. Коли ти заступаєш на зміну, маєш підписати акт прийомки території, у якому вказується, що все чисто. Перевірки йдуть анонімні. Приїжджають клієнти, які можуть бути інспекторами. Слідкують за виконанням наших стандартів -  привітання клієнта і т.д. Можуть бути перевірки із головного офісу у Львові.

Якщо немає зауважень - якісь бонуси є працівникам? А якщо щось знаходять - які санкції? Взагалі, яка у вас система покарань і заохочень.
Якщо перевірка знаходить невиконання стандарту або брудну територію - іде зниження коефіцієнту розрахунку зарплати. Звичайно, якщо десь щойно папірця хтось кинув - це не враховується. А якщо все добре - то все добре. Працюєш далі. Ми прийшли сюди не просто працювати, а заробляти гроші. Тому треба робити все гарно, щоб не знімали з тебе частину зарплати. Отакі покарання. А заохочення - це премія за активну участь у продажі палива. Тоді людина нагороджується, отримує стимул працювати краще.

Про бензин розкажи, будь-ласка. Навколо нього стільки міфів: розбавляють, недоливають...
Про бензин, що продається у нас на АЗС, ми маємо всю інформацію: хто везе, звідки, яка якість. Розказуємо клієнтам про нафтобази, які нам постачають бензин. У нашій мережі українського палива немає в принципі. Все з Польщі, Литви або Білорусі. Цю ж інформацію можна знайти у нас при касі на прейскуранті. У нас все паливо високої якості. Тому і ціни у нас вищі, ніж на інших заправках. Лабораторії з перевірками до нас приїздять регулярно. Беруть по одному-два літри з колонки, проводять досліди. Бувають як державні перевірки, так і наші. Наші - частіше набагато.

Як у вас із постійністю кадрів? Люди подовгу затримуються, чи постійно іде зміна?
За мої півтора року роботи змінилося вже, мабуть, чоловік десять. Кого зарплата не влаштовує, кого - графік роботи. Люди приходять, які вчаться - звільняються, бо вчитися важко. Хтось не витримує того, що стояти на ногах дванадцять годин треба. Це нелегко, ще і весь час на вулиці у будь-яку погоду. Правда, якщо машин немає - можна у приміщення зайти. Але як тільки машина приїхала - протягом 30 секунд ти до неї зобов’язаний підійти.

А можливо на сучасній АЗС якось недоливати бензин, красти, зливати?
У нас такого я не чув. По перше, у резервуарах є датчик, який показує рівень палива у міліметрах. Один міліметр - це десять літрів. І всі резервуари, колонки знаходяться під відеонаглядом. І це навіть більше не для того, щоб хтось не вкрав, а для безпеки самих клієнтів. Часто буває - людина пістолета у баку забуває і від’їжджає. В цьому випадку машина отримає пошкодження, і відривається пістолет. По стандарту, якщо ти підійшов до автомобіля і вставив йому пістолета в горловину - до іншої машини ти вже відходити не маєш права. Клієнта треба обслужити до кінця. Якщо він, наприклад, попросить тебе масла, змивач скла долити абощо - відходите з ним на паркування, там доливаєш. Тобто: якщо ти повставляв всім машинам пістолети, сам стоїш біля однієї, тут водій вийшов, сів і поїхав - вина за випадок лягає на тебе. Якщо ж водій вставив пістолета сам, не вийняв і рушив - вина за пошкодження колонки лягає на водія. Якщо на заправці багато авто, і два оператори не встигають до всіх - люди можуть почекати, якщо не знають, як заправити, чим. Бувають і такі водії.
За водіями бензовозів треба слідкувати. Крім самого резервуару для палива у бензовоза є система труб, які підходять до клапанів. Тобто, коли ти згори будеш зазирати у цистерну, в ній начебто буде пусто. Але в трубах може лишатися до п’ятдесяти літрів палива з однієї цистерни при цьому. Як пробують надурити: у кожного тягача є повітряні подушки. От, деякі намагаються його трішки підняти, щоб кут нахилу труби дозволив залишитися у ній якійсь кількості палива. Але ми це знаємо, тому завжди просимо подушку опустити. Якщо ж авто якось все-одно стоїть кривувато - його треба завести і трішки рушити - паливо з труб все зіллється.

Люди у нас різні є. Обман з боку водіїв трапляється? Поїхати не заплативши і т.д.
Один раз таке було, давненько, коли людина цілеспрямовано не заплатила і поїхала. Про це ми повідомляли в міліцію. А більше й не пригадую. Звичайно, було, що люди випадково від’їжджали, але потім згадували, поверталися і розплачувалися.
Бувають казуси, звичайно. Якось на колонку під’їхав водій на авто і пішов до магазину. На сусідню - хлопець на мопеді, номер колонки не глянув, побіг теж і попросив до повного, назвавши номер сусідньої колонки, де вже заправлялася автівка. ЇЇ водій побачив це, обурився, що він не замовляв собі повний бак, дав 200 грн. і поїхав. Водій мопеда побачив, що пахне смаленим - і теж швиденько зник. От так і залишилася решта суми за бензин на касирі. Іноді буває таке, коли колонки переплутують, і водіям заливають на суму, яку вони не просили. Але люди у нас по більшості свідомі, завозять гроші наступного дня, через пару днів.
Якщо клієнт веселий приїде - то настрій на весь день може підняти. А бувають такі похмурі, що і працювати бажання пропадає.

На АЗС прийнято давати чайові? І за що?
Чайові у нас по бажанню клієнта. Але, звісно, вимагати з клієнта гроші за те, що скло протер йому, ніхто не має права. Не дай Бог таке станеться під час перевірки - така людина у нас уже не працюватиме.

І часто бувають звільнення під час перевірок?
На моїй пам’яті - один випадок був. Людина прийшла на роботу не зовсім твереза.

Скільки заробляє "пістолетчик" на АЗС?
У нас форма оплати праці погодинна, десь близько 8 грн. за годину. У свята, нічні зміни і вихідні тарифікується дорожче. Наскільки мені відомо - зарплата в нашій мережі вище, ніж на інших АЗС міста. Клієнтів у нас більше, чайових більше. Буває, за день до десяти тон палива можемо продати. У гарний день чайові можуть бути більше зарплати у 2 - 2,5 рази. Найбільший їх розмір був особисто у мене - 230 грн. за день. В середньому - 100-150 грн. в день.
В нічні зміни, буває, люди вже не за паливом приходять, а зовсім іншими рідинами підзаправитися.  Ти йому допомагаєш пакета зібрати, а він тобі у знак подяки щось залишить.

Хотів би побажати щось своєму начальству зробити, щоб простим працівникам АЗС працювалося легше?
Нічна зміна для заправки, де є магазин - це хворе місце. Коли магазини в місті  закриваються - до нас ідуть усі алкотуристи. Охорони як такої у нас немає. А ці люди різними бувають, можуть красти товар. Недостачі бувають щомісяця, як би ми не намагалися за всім вслідкувати. Один раз підійшов і каже: я у тебе зараз украду 0,5л енергетику "Red bull" так, що ти не помітиш. Ходиш за ним, дивишся - і тут він віддає тобі цей енергетик. Як потім виявилося, він уже відсидів своє, людина, так би мовити, з досвідом. Буває, забігають в магазин, подивляться щось, і виходять. А ти помічаєш, що винесли щось. Ідеш слідом, намагаєшся по-людськи пояснити, щоб повернув. Як самі не справляємося - ДСО викликаємо. Їдуть вони швидко - 2-3 хвилини.

Плануєш продовжувати працювати на АЗС?
Так. Поки все подобається.

Богдан Гуляй



Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: АЗС, бензин, заправка, Богдан Гуляй