Понеділок, 14 квітня 2014 12:02 | Переглядів: 1844
Так ласкаво називають вихованці та їхні батьки дошкільний навчальний заклад № 76. Діти з задоволенням кожного ранку поспішають до улюбленого садка, адже тут на них щоденно чекає багато корисного та цікавого.
Тут не надають перевагу якомусь одному напрямку освітньо-виховного процесу, а працюють комплексно над тим, щоб вихованці садка отримували всебічний повноцінний розвиток: інтелектуально-пізнавальний, комунікативно-мовленнєвий, фізичний, художньо-естетичний тощо. Для цього вихователі широко використовують інноваційні педагогічні технології та особисті знахідки й доробки.

Так, для зміцнення здоров’я малюків у садку впроваджують різні оздоровчі технології, спрямовані на повноцінне забезпечення природної потреби дошкільника в русі. Зокрема, для підвищення імунітету та покращення загального фізичного здоров’я використовують процедури, що загартовують вихованців. У закладі працює фізіотерапевтичний кабінет, де за допомогою апарату СВЧ, інгалятора, тубус-кварца за призначенням лікаря дітям роблять глибоке прогрівання носа, горла, вух. Обов’язково додаються оздоровчі вправи і під час занять із фізвиховання. «Особливо діти люблять заняття з використанням фітболів — великих яскравих м’ячів. Такі вправи допомагають виправити поставу, поліпшити координацію й підвищити гнучкість. Форма м’яча допомагає виконувати рухи з більшою амплітудою, а його нестійкість змушує тримати м’язи в постійній напрузі для утримання рівноваги. Тож ці вправи дуже корисні і для хребта, і для різних груп м’язів», — каже вихователь-методист Оксана Радченко.
А в кабінеті психолога діти можуть зайнятися піскотерапією, малюючи свої бажання й емоції на піску, таким чином створюючи цілі сцени та казки у техніці пісочної анімації. В садку працює сенсорна кімната — маленький рукотворний рай, де все журчить, звучить, переливається, де забуваються дитячі страхи та переживання. «Сенсорна кімната — це потужний інструмент для розширення світогляду та пізнавального розвитку дитини. Це організоване особливим чином навколишнє середовище, що складається з великої кількості різного виду стимуляторів, що впливають на органи зору, слуху, нюху, тактильні та вестибулярні рецептори. Вони діють на емоційний стан дитини, надаючи як заспокійливу, так і тонізуючу та відновлювальну дію, а також сприяють розвитку тактильної чутливості та пізнавальної активності дітей», — розповіла Оксана Радченко.
Ефективно використовуються і новітні логіко-математичні технології — палички Кюїзенера та логічні блоки Дьєнеша. Це сприяє сенсорному розвитку та розвитку логічного й абстрактного мислення в дітей, допомагає їм при розв’язуванні прикладів та задач, закріпленні лічильних навичок.
Велику увагу приділяють у закладі й художньо-мистецькому розвитку малечі. Так, під час занять із образотворчого мистецтва та відвідування гуртка «Творимо красу» діти, використовуючи різні техніки, зокрема пап’є-маше, ліплення з соленого тіста, виготовлення повітряних кульок із ниток, роблять різноманітні чудові вироби, що стають справжньою окрасою багатьох виставок, котрі проходять у закладі.
А під час занять із музики широко використовується методика Карла Орфа, головною ідеєю якої є широке застосування «шуму природи», що створюється за допомогою нетрадиційних інструментів, виготовлених педагогами та дітьми з природних матеріалів. Діти на цих інструментах виконують музичні твори, чим дивують батьків та присутніх на святах гостей.
Але справжнім ноу-хау садка є гурток «Білі ковпаки», що став справжньою науковою лабораторією зі здорового харчування. Під керівництвом педагогів діти не тільки вчаться готувати різні страви, а й отримують знання щодо здорового харчування. А про користь чи шкоду продуктів харчування розповідають не тільки вихователі, а й самі діти, які разом із батьками готують доповіді. Така творча робота дуже подобається малечі, вони перетворюються у дорослих і навіть повчають своїх батьків, як треба правильно та раціонально харчуватися.
Вже майже чверть віку закладом керує досвідчений педагог із сорокарічним досвідом роботи Людмила Поклад. За цей час суттєво зміцнилася матеріально-технічна та методична база дошкільного закладу. Спільно з Чернігівською міською радою, управлінням освіти здійснено капітальний ремонт більше 90% даху садка, з допомогою спонсорів та батьків вихованців усі приміщення закладу мають оновлений вигляд. Скрізь відчувається господарська рука керівника. Колектив завжди підтримує Людмилу Петрівну, і спільними зусиллями вони роблять садок сучасним, привабливим, затишним. Велике захоплення викликають у дітей, їхніх батьків, просто перехожих клумби навколо садка — дітище пані Людмили, що милують око від ранньої весни до пізньої осені.
Людмила Петрівна завжди йде в ногу з часом, є прихильником упровадження в роботу інноваційних педагогічних технологій та методик. На базі закладу проходять методичні об’єднання, семінари тощо, які демонструють високі професійні здобутки педагогічного колективу закладу. Як наслідок, за результатами державної атестації дошкільний навчальний заклад № 76 «Золота рибка» підтвердив свій високий професійний рівень.
Олена Березкіна, тижневик «Чернігівські відомості» № 15 (1203), 9 квітня 2014
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.