Вівторок, 7 квітня 2009 10:44 | Переглядів: 5195
Чернігів — місто небагате. Доходи його жителів невисокі, й далеко не кожен чернігівець може собі дозволити придбати власне авто. В основному жителям нашого славного міста доводиться задовольнятися поїздками на автобусах та тролейбусах. І тому природно, що проблеми громадського транспорту хвилюють більшість жителів Чернігова. Сьогодні на численні запитання чернігівців відповідає начальник управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради Володимир Воронін.
Олександр, працівник ЧТУ:
— Заборгованість по зарплаті в ЧТУ — три місяці. Нова техніка на наше підприємство практично не надходить. Чому так відбувається й хто за це відповість?
— Станом на 20 березня 2009 року комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління» має тільки поточну заборгованість по заробітній платі за лютий цього року. Закупівля тролейбусів протягом останніх чотирьох років відбувається на умовах співфінансування з державного та міського бюджетів. У 2008 році таким чином куплені два тролейбуса марки «ЛАЗ», що працюють на маршруті № 1. Закупівля п’ятьох автобусів «Еталон» проводилася за рахунок коштів, наданих міським бюджетом.
Сергій, працівник ЗАТ «Чернігівський механічний завод»:
— Так історично склалося, що до нашого підприємства громадський транспорт не ходить. Нам доводиться йти повз цвинтар неосвітленою вулицею, що, скажемо так, не надто приємно. Тому дуже хотілося б, щоб хоча б у ранкові та вечірні години маршрути декількох автобусів або маршруток були продовжені до нашого підприємства.
— Питання транспортного забезпечення мікрорайону вулиць Любченка—Тичини розглядалося під час організації руху автобусів за маршрутом № 28 «Вокзал—вул. Тичини». У нас була альтернатива — вулиця Любченко або вулиця Тичини. Проте перевага була надана вулиці Тичини, оскільки вона знаходиться посередині зазначеного району та має більший пасажиропотік. На вулиці Любченка розташований ряд промислових підприємств, але на сьогоднішній день єдине серед них стабільно працююче підприємство — ЗАТ «Чернігівський механічний завод», інші підприємства працюють сезонно або взагалі зупинилися. Працівники ЗАТ «Чернігівський механічний завод» проживають у різних районах міста (вулиця Космонавтів, Подусівка, центральна частина міста тощо), тому який маршрут вибрати — 28-й, 42-й, 33-й або ж 26-й? Вам більше підходить 28-й маршрут, а може іншим працівникам вашого підприємства зручніше добиратися на роботу на іншому маршруті. Так що ми повинні уважно вивчити обстановку, зустрітися з директором підприємства, головою профкому, членами колективу й з’ясувати на місці, наскільки необхідний нам той або інший маршрут. Не потрібно забувати й таку істину, що автобусний маршрут повинен задовольняти інтереси як пасажирів, так і перевізників. Маршрут автобуса № 28 по вулиці Тичини діє вже близько семи років, він рентабельний, має своїх пасажирів. А якщо ми кінцеву зупинку перенесемо на вулицю Любченка, то пасажиропотік може й зменшитися. Тобто перевізник і старих пасажирів може втратити, і нових не придбає. Так що це питання досить проблемне і вимагає серйозного вивчення.
Олексій, працівник заводу карданних валів:
— Чому маршрутка № 33 найчастіше не заходить на зупинку ЗКВ?
— Розклад руху автобусів маршруту № 33 «Протитуберкульозний диспансер — Річковий порт» передбачає зупинку «Завод карданних валів». У разі відхилення автобусу від схеми руху, ви можете звернутися до управління транспорту та зв’язку міської ради за телефоном 676-385. До порушників буде вжито відповідних заходів.
Ірина Петрівна, пенсіонерка:
— Тролейбус № 6 уже досить довго працює без кондуктора. Наскільки це ефективно й чи не плануєте ви впровадити цю практику на інших маршрутах?
— Дійсно, з метою економії фонду заробітної плати керівництвом комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління» було прийняте рішення щодо тимчасової роботи тролейбусів на маршрутах № 6 та № 11 без кондукторів. Виторг на цих маршрутах нижче, ніж на інших. Так що будь-якої значної ефективності ми не домоглися. Тому впровадження подібної практики на інших маршрутах не розглядається.
Віталій, підприємець:
— В 2008 році «Рути» зняли з міжміських маршрутів. А як це питання вирішується у місті?
— Автобуси марки «Рута» на міських автобусних маршрутах використовуються тимчасово. Згодом автобуси такої марки поступово будуть замінені на більш комфортабельні («Богдан», «Еталон» та інші).
Віра Іванівна, пенсіонерка:
— Ходять чутки, що «далекі» дачні маршрути цього літнього сезону передаються під контроль обласних структур. Наскільки це правдиво?
— Організація перевезень пасажирів до дачних масивів у поточному році буде відбуватися від 11 квітня до 11 жовтня, як і в минулі роки. Але цього року вперше автобуси не будуть відправлятися від автостанцій. Відправлення автобусів до дачного масиву «Березанка» буде здійснюватися від кінцевої зупинки міського пасажирського транспорту по вул. Одинцова (завод «ЧеЗаРа»), до дачного масиву «Якубівка» — від кінцевої зупинки «Хімволокно». Розклад руху дачних автобусів буде уточнюватися на момент початку дачного сезону.
Олег, підприємець:
— Чому ліквідували зупинку «Вулиця Жабинського»?
— При існуючій організації руху транспорту, відповідно до Правил дорожнього руху, на зазначеній ділянці проспекту Перемоги зупинка міського пасажирського транспорту заборонена. Тому наразі розглядається питання фінансування будівництва заїзної кишені для організації цієї зупинки.
Галина, мешканка району Масани:
— В «години пік» з Масанів дуже складно виїхати. Чи не можна якось вирішити цю проблему?
— Це питання з часом може бути вирішено шляхом часткової заміни рухомого складу на автобуси великої місткості та будівництва тролейбусної лінії. Але, на жаль, автобуси такого класу надто багато коштують, і перевізники сьогодні не в змозі їх придбати. Поки що це питання будемо намагатися вирішувати шляхом збільшення кількості автобусів у «години пік».
Віктор, робітник:
— По вулиці Інструментальній практично не ходить громадський транспорт (а особливо в «години пік», коли всі добираються до роботи або їдуть додому), але ж саме тут зосереджена майже половина промислових підприємств міста. І якщо ті, хто приїжджає на тролейбусах № 2, № 3, № 4, № 10 ідуть до своїх підприємств тротуарами, то ті, хто їде до роботи тролейбусом № 6, змушені потім йти по проїзній частині. Чи не можна якось вирішити наше транспортне питання?
— Покращення транспортного обслуговування вулиці Інструментальної буде відбуватися шляхом заміни на маршруті № 30 автобусів марки «Рута» на автобуси середньої місткості, а на маршруті № 4 замість «Газелей» будуть працювати «Рути», причому кількість машин буде також збільшено.
Валерій, держслужбовець:
— Навіщо на вікнах автобусів, що здійснюють перевезення пасажирів у місті, висять ганчірки, гордо іменовані шторами?
— Питання приймається. Буде вирішено.
Ольга, студентка:
— Водії автобусів і маршруток (особливо приватних) часто курять на своєму робочому місці, у салоні гримить незрозуміла музика. Чому пасажири повинні це все терпіти? І як з цим боротися?
— Правила дорожнього руху та Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту забороняють паління під час перевезення пасажирів. У разі порушення водіями Правил ви можете звертатися до ДАІ міста та управління транспорту та зв’язку за номером 676-385. Всі факти, повідомлені пасажирами, ураховуються, вивчаються, акумулюються. Жоден випадок звернення громадян не залишається без уваги. Ми досить серйозно караємо перевізників, аж до розірвання договорів. Так що будьте активними, повідомляйте нам про всі негативні випадки. Тільки спільними зусиллями ми зможемо виховати недисциплінованих водіїв і перевізників.
Алла, вихователька:
— Чому в маршрутках не видають квитки — єдиний документ на страховий випадок, а водії маршруток та автобусів здійснюють розрахунки пасажирів під час руху транспорту, адже це грубі порушення?
— Водій квитки видавати зобов’язаний, але не порушуючи дорожнього руху й не відволікаючись від керування транспортним засобом. Тобто видавати квитки та приймати гроші від пасажирів він повинен тільки на зупинках громадського транспорту. Тому я закликаю наших пасажирів: не створюйте аварійну ситуацію, розраховуйтеся за проїзд тільки під час зупинки. А квитки водії не видають не через те, що вони хочуть на цьому заощадити (всі водії маршруток працюють на єдиному податку), а через незручність обслуговування пасажирів. Для водія досить незручно управляти автобусом і продавати квитки. Ми намагалися по-різному організовувати цей процес. Але повністю ця проблема буде вирішена, коли в нас, як і в усьому цивілізованому світі, на міських маршрутах будуть працювати великі комфортабельні автобуси.
Ніна, бібліотекар:
— Чому в наших маршрутках постійно їздять стоячі пасажири?
— У автобусах малої місткості, відповідно до сертифікату, допускається перевезення пасажирів без надання місць для сидіння (від 1 до 6 осіб, в залежності від марки автобусу). Перевезення більшої кількості стоячих пасажирів є порушенням Правил дорожнього руху. Порушують чи ні перевізники Правила перевезення пасажирів, залежить не тільки від них, але й від самих пасажирів. У нас зараз досить транспорту. Бачиш, що маршрутка переповнена — не сідай, почекай наступну. Але наш менталітет такий, що нам треба обов’язково влізти саме в таку маршрутку. Тобто самі провокуємо водіїв, а потім скаржимося на незручності.
Володимир, учитель:
— Чому немає загальних тролейбусно-автобусних проїзних, хоча б для маршрутів, що обслуговує ЧТУ?
— У нашому законодавстві відсутнє таке поняття як проїзний місячний квиток. Місячні проїзні квитки вводяться самим підприємством-перевізником. І вони самі визначають, вигідно їм це робити чи ні. ЧТУ вважає, що тролейбусно-автобусні проїзні для них невигідні.
Людмила Іванівна, пенсіонерка:
— Після 22.00 на вулицях міста практично немає транспорту. Це стосується всіх районів Чернігова, але особливо складно з цим питанням у районі вулиці Рокоссовського. Чому?
— Проблема перевезень пасажирів у вечірній час — одне з найпроблемніших питань міста. Увечері зменшується кількість пасажирів, природно, що перевізнику невигідно експлуатувати транспортний засіб, коли в салоні один або два пасажири. І тому всіма правдами й неправдами вони ухиляються від перевезень пасажирів у вечірній і нічний час. Хоча ми й вимагаємо від них здійснювати перевезення пасажирів до 23.00. У багатьох регіонах і окремих містах цю проблему вирішили шляхом введення нічних тарифів, які перевищують денні в 1,5—2 рази. Для нашого небагатого міста такий шлях рішення цієї проблеми не занадто прийнятний. Тому шукаємо інші шляхи вирішення. У нас вже відпрацьовані вечерні маршрути там, де є підприємства з двозмінним або трьохзмінним режимом роботи. Зараз вишукуємо резерви для інших маршрутів. Сподіваюся, що незабаром вдасться вирішити це питання позитивно.
Підготувала Олена Березкіна
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.