Четвер, 7 квітня 2011 09:28 | Переглядів: 1974
Найбільш суперечливим пунктом порядку денного останньої сесії Чернігівської міської ради в’явилось питання про об'єднання двох комунальних підприємств, що займалися ремонтом та будівництвом доріг.
Офіційною причиною для оптимізації послугував злощасний податковий кодекс, який відмінив транспортний збір. Транспортний збір слугував джерелом надходжень з якого латали міські дороги.
З першого погляду все зрозуміло: нема коштів для роботи підприємства, отже треба шукати шляхи аби не заганяти у борги підприємство. Не зважаючи на це, в кулуарах заговорили про інтерес закулісних гравців. А підприємству, що оптимізується пророкують долю Ремонто-будівельної дільниці.
Чим же займалися і як раніше працювали ці два підприємства, що нині мають спільне майбутнє?
КП«Чернігівське міське шляхове управління» виконує роботи по ремонту та утриманню автошляхів та об'єктів благоустрою м. Чернігова. Прямою спеціалізацією підприємства були:
- будівництво, капітальний і поточний ремонт доріг і тротуарів, об'єктів благоустрою міста;
- утримання мостів, зливової каналізації, дренажної системи й підземних переходів;
- виконання послуг зі святкового оформлення міста та інші види діяльності.
У 2010 році це підприємство виконало робіт на майже 9,5 мільйонів гривень. За 9 місяців 2009 року підприємство спрацювало прибутково. Прибуток склав 7,3 мільйонів чистий прибуток 6,01 мільйонів. у порівнянні з 2008 роком прибуток збільшився майже на 2 мільйони гривень – звітував у 2009 році начальник підприємства Микола Стадник. За його ж словами у 2009 році КП «Чернігівське міське шляхове управління» і «Комунальне шляхобудівне підприємство» на ремонти доріг отримали 5,5 мільйонів бюджетних гривень.
Тобто навіть у кризові часи підприємство показувало непогані показники.
Про підприємство, яким керує Олександр Тимошенко відомо трошки менше. У відкритих джерелах не надто багато фінансових показників Комунального шляхо-будівельного підприємства. Відомо, що 2007 рік підприємство закінчило із збитками 67 тисяч гривень. Втім це не стало перепоною для отримання підприємством шостого місця в бізнес-рейтингу і народження сертифікатом та відзнакою «Комунальне підприємство року». А самого керівника було нагороджено сертифікатом Національного бізнес-рейтингу «Державний керівник року – Професіонал галузі» і орденом "Статус-нагорода «Професіонал галузі».
Яким чином в докризові роки підприємство могло працювати у збиток, може розказати незалежний аудит. І такий аудит був проведений спеціалістами КРУ.
Аудитори приділили увагу роботі двох дорожніх підприємств. Тоді ж вони оприлюднили свої висновки:
КП«Чернігівське міське шляхове управління» розрахунково втратило доходів на суму 4,8 мільйонів гривень через те, що не проводило ремонтних робіт на 416 вулицях міста, оскільки ці вулиці на його балансі не перебували. З 9 мостів, що рахувалися на балансі, підприємство провело ремонт тільки трьох, недоотримавши, таким чином, доходу на 1,4 мільйони. Ставши переможцем тендерів, що проводило чернігівське управління ЖКГ на виконання робіт з поточного ремонту доріг на 10 мільйонів, 50% цих робіт КП передало субпідрядним організація. Тобто, 4,7 мільйони гривень заробили приватні структури.
Управлінські рішення, що приймалися керівництвом Комунального шляхо-будівельного підприємства, у багатьох випадках не можна назвати ефективними. 3,6 мільйони гривень підприємство витратило на поточні ремонти асфальтових доріг і тротуарів. Інакше кажучи, перевело на латання вибоїн. Між тим, спрямувавши ці кошти на капітальний ремонт, шляховики могли б улаштувати 42 тисячм/2 асфальтового покриття вулиць, а міжремонтні терміни в такому разі були б у 3 – 10 разів довшими. Крім того, майже 10 мільйонів підприємство розрахунково втратило через недотримання міжремонтних строків проведення капремонту асфальтового покриття вулиць міста, які не ремонтувалися вже понад 10 років, йдеться в звіті КРУ.
А ще державні аудитори дослідили, що згадані комунальні підприємства нехтували Законом “Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти”. Без проведення тендерів вони придбали асфальтобену, бітуму, щебеню та паливно-мастильних матеріалів на 8 мільйонів гривень.
Варто нагадати, що керівник Комунального шляхо-будівельного підприємства Олександр Тимошенко балотувався на місцевих виборах. Його виборча кампанія, як кандидата-мажоритарника виглядала прихованою підтримкою міського голови Олександра Соколова.
Під час останньої сесії міської ради, на якій приймалося рішення про подальшу долю підприємств, депутати отримали «роздатку» з переконливими фактами про необхідність об'єднання підприємств. Так в доповідній записці «Про реорганізацію комунальних підприємств» значилося, якби підприємства реорганізували в 2010 році, то замість збитків 275 тисяч можна було б отримати прибуток в розмірі 276.
Ця ж довідна записка стверджує, що в результаті реорганізації буде скорочено 10 осіб 8 з яких – пенсіонери. Тобто за рахунок скорочення 10 осіб влада хоче зменшити збитки підприємства.
Доповідна записка стверджує, що для без збиткової роботи обох підприємств необхідно 11,4 мільйони гривень без ПДВ. А у бюджеті передбачено витрати розміром 4,6 мільйони без ПДВ. Яким чином буде досягнута беззбитковість не зазначається.
Володимир Андрейченко
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.