GOROD.cn.ua

Ремонтні роботи на Київській: що робиться і хто заважає працювати?

Аварійно-ремонтні роботи по вулиці Київська довелось розпочати наприкінці березня 2020 року через цілий ряд поривів водопроводу, які сталися у короткий проміжок часу.
Так, у 2018 році було ліквідовано три аварійні ситуації. У 2019 році також тричі виконувались аварійно-ремонтні роботи. 2020 рік не став виключенням і також розпочався з аварій на водопроводі по вулиці Київська.
Перший порив у цьому році стався 23 січня навпроти будинку №14А. Чергові пориви водопроводу по вул. Київській навпроти будинку №32 та будинку №13 було зафіксовано відповідно 22 та 23 березня.
Для проведення аварійно-ремонтних робіт на водопровідній мережі комунального підприємства «Чернігівводоканал» звернулося до виконкому Чернігівської міської ради з проханням прийняти рішення про цілодобове перекриття руху автотранспорту на вул. Київській для поетапного проведення аварійно-ремонтних робіт по заміні водопроводу.
Було прийняте рішення виконати не ремонт, а реконструкцію водопроводу, адже латання поривів не дало б гарантованого результату, - повідомляв наприкінці березня цього року сайт «Чернігівводоканалу».

З 24 березня вулиця Київська цілодобово перекрита для реконструкції водопроводу діаметром 500 мм. В той же час, паралельно водопроводу прокладено і каналізаційний колектор, який також потребує заміни.

Як зазначено у Пояснювальній записці до рішення виконкому Чернігівської міської ради:
Ділянка каналізаційного колектору по вулиці Київська від проспекту Миру до вул. Гончої побудована у 1964 році із залізобетонних труб.

В результаті значного терміну експлуатації стан колектору незадовільний. Виконані обстеження показали, що самопливний каналізаційний колектор знаходиться у аварійному стані: склепіння каналізаційного колектору вражене газовою корозією, колодязі та плити перекриття зношені, мають тріщини з глибоким розкриттям арматури. В стоках присутній пісок, що свідчить про деформацію труб та розгерметизацію колектору.
У разі аварії стоки можуть потрапити в річку Стрижень, яка в свою чергу впадає в річку Десна, яка є джерелом водопостачання для населення та підприємств м.Києва.
Аварійні ситуації, які відбулися на вказаній вище ділянці каналізаційного колектору, вимагають термінового проведення аварійних ремонтних робіт.

У другій половині травня розпочалася заміна каналізаційного колектору. Окрім робіт по реконструкції водопроводу діаметром 500 мм по вулиці Київська, тут же проводиться і заміна каналізаційного колектору від перехрестя з проспектом Миру до перехрестя з вулицею Гонча.
Новий колектор прокладається паралельно існуючому на ділянці проїзної частини вулиці Київська між старим колектором та новим водопроводом.

Як повідомили у інформаційній службі КП «Чернігівводоканал», заміна каналізаційного колектору по вулиці Гонча виконуватиметься за власні кошти КП «Чернігівводоканал» і є другим масштабним проектом інвестиційної програми на 2020 рік.
Щодо проведення робіт по реконструкції каналізаційного колектору проектом передбачається реконструкція існуючого самопливного каналізаційного колектору зі сталевих труб Ø500 мм та чавунних Ø400 мм, від існуючого колодязя на перехресті проспекту Миру та вулиці Київська до існуючого колодязя на вулиці Мстиславська, із заміною на двошарові профільовані труби КОРСИС Ø630/535 мм протяжністю 358 м та заміна існуючого трубопроводу із чавунних труб Ø200 мм від підключення дитячого садка до перехрестя вулиці Гонча, на двошарові профільовані труби КОРСИС Ø630/535 мм, Ø500/427 мм, Ø400/343 мм, Ø315/271 мм, протяжністю 197 м (в т. ч. 16 м в дві нитки). В місцях під’єднання, зміни напрямку колектору та на прямих ділянках влаштовуються оглядові колодязі в кількості 15 шт. На перехресті вулиці Київська та вулиці Гонча на трасі існуючих колекторів Ø400 та Ø600 мм, які проходять по вулиці Гонча, влаштовуються оглядові каналізаційні камери в кількості 2 шт. На перспективу, в районі вулиці Гонча передбачається оглядовий колодязь з підключенням до каналізаційної камери двошаровими профільованими трубами КОРСИС Ø500/427мм.

2 квітня 2020 на засіданні виконкому Чернігівської міської ради було прийняте рішення про перерахування додаткового внеску міської ради у статутний капітал комунального підприємства «Чернігівводоканал» у розмірі 7 млн. грн.., як фінансування проведення реконструкції водопроводу Д=500мм по вулиці Київська від перехрестя з проспектом Миру до перехрестя з вулицею Гонча в м. Чернігові.

Вартість робот з реконструкції колектору складає 11 046 065,71 грн. з ПДВ. Виконавцем робіт після проведення процедури закупівлі визначено ТОВ "УТБ-інжиніринг".




Як нині йдуть роботи на Київській, журналіст Gorod.cn.ua поцікавився у головного інженера ТОВ "УТБ-інжиніринг" Ігоря Райхеля:

- Об’єкт по вулиці Київській складний. Складність полягає в тому, що на камеру, яка розташована на перехресті Гончої і Київської працює каналізаційна насосна станція №3. Можливість відключити, чи переключити на інший колектор – немає. Роботи потрібно виконувати під постійно функціонуючим потоком, який йде від насосної станції. Через це оперативно чи швидко виконати тут роботи неможливо. Потрібно частково ділити камеру, робити частинами, з переключеннями. Це все займає певний час. А щоб зробити камеру і щоб її не розмило під потоком агресивного середовища, який є у побутовій каналізації, бетон має вистоятися. А це займає додатковий час.
Колодязям цим вже багато років, вже декілька раз вони відпрацювали свій термін експлуатації. Коли труби розкопали, вони були в жахливому стані. Їх навколо тримав лише грунт, вони почали всюди протікати.

- Чи страждають абоненти від проведення таких робіт?
- Абонентів ми розкинули на тимчасову мережу, розпір іде із кранів, по типу колонок. Виконання робіт передбачено технологією: коли відключаємо водопровід, а потім його включаємо, або новий водопровід водиться в експлуатацію - повинна бути проведена його промивка. Вона проводиться до тих пір, поки вода, яка проходить по трубі, не буде відповідати вимогам нормативу до питної води. Через це і виникають питання у людей, що вони відключені і від тимчасової мережі. Але в цей час ми маємо заживитися від постійної мережі, яка вже вкладена. Поки не пройде промивка – ми заживитися ніяк не можемо. На ці періоди додатково «Водоканал» забезпечує водопостачання шляхом підвезення води. Тому питань, що взагалі усі абоненти сидять без води – такого немає. Наше підприємство намагається по мінімуму усе це робити, щоб зменшити незручності абонентів «Водоканалу».

- Яку техніку, труби застосовуєте? Можливо якісь нові технології?
- Нічого нового - екскаватори, самоскиди, руки і голова. На водопроводі ми застосовуємо паяльний апарат для поліетиленових труб, виконуємо роботи із застосуванням запірної арматури польського виробництва. Каналізаційні труби є частково українського, частково польського виробництва. На них виробник дає 50 років гарантії.

- З якими проблемами стикаєтеся під час роботи?
- Погода нам заважає. Два минулі тижні, поки тривали дощі ми практично стояли на місці. Не можна при таких погодних умовах виконувати земельні роботи. Намагаємося виконувати роботи згідно графіку, але погода завжди вносить свої корективи.
- Також є багато нюансів, які не враховані проектом, вимоги комунальних служб, які дають вказівки, які іноді неможливо виконати на практиці, але вони цього вимагають – і це все потроху заважає нормальній роботі. Так, наприклад, не враховано переходи до зливової каналізації, під газопровід потрібно заказувати матеріали, які не були передбачені проектом. Це все час. Є поставки матеріалів з закордону, але через коронавірус ніхто ці матеріали не виробляє і не постачає. Тому виникають проблеми то з трубами, то з засувками.
Це все важко пояснити чернігівцям, вони не хочуть це розуміти. У них головна проблема – на дві години вимкнули воду і про це потрібно обов’язково сповістити у соціальних мережах і написати, які погані комунальники, що заставили їх сидіти без води.

- Також багато читаю у Фейсбуці, що містяни скаржаться, що не зручно ходити і їздити перекритою вулицею. Але ж хочу нагадати: вулиця перекрита рішенням виконкому ЦІЛОДОБОВО. Навіщо по ній ходити, а тим паче їздити? (до речі, коли наш журналіст робив фото до статті 4 червня – дійсно, за півгодини перебування на перекритій вулиці нарахував 12 автівок (!!!), які проїхали повз заборонений знак на перекриту вулицю). Мені що туди робітників окремо ставити, щоб вони машини не пропускали? Водії, які ігнорують усі знаки проїзжають скандалять з нашими працівниками, деяких навіть у лікарню забрали. А ще приїздить Патрульна поліція, забирає і вичитує наших майстрів, мовляв вони повинні слідкувати за безпекою на будівництві і повинні були зупинити і не пускати усі машини, які проїзжають на перекриту вулицю, чим створюють небезпеку для себе. Чому наші робітники повинні страждати через таких горе-водіїв!?

Рішення про продовження перекриття вулиці Київська по 10 вересня 2020 року було прийнято на виконкомі Чернігівської міської ради 23 квітня 2020 року. Раніше планувалося закінчити ремонт на цій ділянці до 22 червня.

Gorod.cn.ua

Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram.

Теги: Київська, «Чернігівводоканал», ремонт, водопровід, "УТБ-інжиніринг", Райхель