Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » «Я нічого не порушив!» На дорогах області перевіряють автобуси та маршрутки



«Я нічого не порушив!» На дорогах області перевіряють автобуси та маршрутки

«Леденець» (заокруглим поліцейський жезл) вперед — патрульна поліція зупиняє маршрутки і автобуси на виїзді з Чернігова у бік Мени. Це загальноукраїнська операція «Перевізник». Її оголосили після смертельних ДТП з автобусами, що сталися 20 липня у Житомирській, Миколаївській, Хмельницькій та Київській областях.


У коропському автобусі все в порядку

28-річний старший лейтенант Олександр Шкраб та 25-річна лейтенант Інна Пасєка з управління Патрульної поліції області на лінії. Удвох перевіряють транспорт, який здійснює пасажирські перевезення. Маршрутки Чернігів - Сновськ, Чернігів - Городня, Чернігів - Короп оглядають за кілька хвилин. Дивляться документи, кількість пасажирів. Перевіряють, чи відкривається аварійний вихід. Особливих зауважень не знаходять, бажають щасливої дороги і відпускають.

За їх вимогою пригальмовує автобус Чернігів - Ушня, що їде до Менського району. Водій 39-річний Сергій Пономарьов показує касову відомість з кількістю проданих квитків. Патрульні заглядають до салону. А там четверо пасажирів стоять. Серед них шестирічна дитина.

— А я тут до чого? — знизує плечима водій. — Я не раз говорив: «Не продавайте стоячих місць». І начальство про це знає, та їм хоч кажи, хоч ні. Ви підіть, спробуйте їх попросити вийти з автобуса. Вони ж мені очі повидряпують. У березні буде 20 років, як я за кермом. Вже всякого надивився.

— Автобус може знести, — зауважує Інна Пасєка.

— Можна і порожньому їхати, усіляке трапляється, — парирує водій автобуса. — Я ні до чого, то все вокзал.

Пасажири сидять (і стоять) тихенько. Поліцейські оглянули бус і перейшли до складання постанови про порушення. Штраф за понаднормове перевезення пасажирів — 170 гривень.


Водій Сергій Пономарьов. Поліцейські Інна Пасєка і Олександр Шкраб (пише постанову на штраф)

— Хто буде платити, ви чи власник? — запитую у Сергія Пономарьова.

— А я тут до чого? Я нічого не порушив. Автостанція продала, хай розбираються (водій працює від автопарку).

— Дорогою попутників наберете, наверстаєте, — кажу.

— І так вже хвилин двадцять втратив. Перевірено роками: одна хвилина зупинки — втрата п’яти хвилин у дорозі. Я принципово не беру людей на трасі і на переправі у Чернігові.

Дев’ять хвилин — постанова поліцейських на руках у водія. Він їде далі.

— Чому б не перевірити транспорт при виїзді на маршрут, щоб люди не чекали? Пасажири скаржаться, що через перевірки затримка руху буває до 40 хвилин.

— У нас такого немає. Максимум 15, і то, якщо є порушення. Оглянути транспорт, перевірити документи — на все потрібно час. Пасажири з розумінням мають ставитися до перевірки, адже це їхня безпека, — каже Пасєка.

— У Чернігові перевізників перевіряє Патрульна поліція, поза містом, на автошляхах області, — групи швидкого реагування поліції, — пояснює 37-річний Євген Чепа, заступник начальника Управління превентивної діяльності ГУНП, начальник відділу організації групи швидкого реагування. —- Нашою службою перевірено 746 транспортних засобів. Виявлено 158 фактів порушення Правил дорожнього руху. На першому місці — 50 відсотків — перевищення дозволеної кількості пасажирів. 25 відсотків — відхилення від маршрутів. Далі йде перевезення без відповідних документів. І тільки у чотирьох відсотках випадків ми виявили невідповідність заявленому технічному стану. Нетверезих водіїв — жодного.

— Євгене Анатолійовичу, люди скаржаться, що автобуси довго перевіряють. Є документ, що регламентує відведений час?

— До нашого управління письмових скарг не надходило. Перевірка не обмежена часовими рамками. Адже поліцейським потрібно перевірити: шляховий лист, посвідчення водія, талон техогляду, дозвільні документи, кількість пасажирів, чи є у салоні вогнегасник, аптечка, чи у справному стані аварійний вихід. Також візуально оцінити технічний стан транспорту, а саме: чи справні сигнал, стоп, аварійка, чи не розбите скло, яка гума (сезонна чи ні), чи не «лиса», яка товщина протекторів, щоб на одній осі вона була однакова, і т. д.

З групами також працюють співробітники Укртрансбезпеки, які теж перевіряють безпечність перевезень. Окрім цього, долучаються дорожники. Разом з якими ми складаємо акти про стан доріг. І передаємо їх до відділу дорожнього руху Управління патрульної поліції в області.

— Скільки триватиме операція «Перевізник»?

— До особливого розпорядження з Києва. Пасажири завжди мають бути зацікавлені у своїй безпеці. Тому навіть після закінчення операції нехай телефонують на «102», повідомляють про будь-які порушення. Наприклад, автобус чи маршрутка мають технічні несправності, водій під час руху розмовляє по мобільному і т. д.

— По водіях зрозуміло: постанови направлять до суду. А що з дорогами?

— У разі якщо є порушення з боку водія, він має сплатити штраф. Якщо автобус випустили у незадовільному технічному стані — перевізник, Рішення щодо зауваження про якість доріг прийматимуться після вивчення складених нами і дорожниками актів.


• 3 початку року на дорогах області сталося 299 ДТП, в яких 56 людей загинуло і 408 було травмовано. Зафіксовано 13768 порушень Правил порожнього руху.

Валентина Остерська, тижневик «Вісник Ч» №31 (1682), 2 серпня 2018 року

Теги: автобуси, перевірка, поліція, маршрутки, «Вісник Ч», Валентина Остерська

Добавить в:
Армения

Стомат Гарант

ЦентрКомплект