Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » Зима 2017 року була складною для чернігівських доріг



Зима 2017 року була складною для чернігівських доріг

«Ремонт автомобільних доріг області у 2017 році» - тема сьогоднішньої доповіді Володимира Гуземи, начальника Служби автомобільних доріг у Чернігівській області.



Всі ми знаємо, що стан доріг по всій нашій державі залишає бажати кращого. В Україні приблизно 50 000 км доріг, які потребують ремонту і за даними Мінінфраструктури для цього потрібна космічна сума (від 500 млрд. до 1 трлн. гривень) і щонайменше 10 років.

Все ж, починати з чогось треба і чернігівські автомобілісти зрадіють, дізнавшись, що ремонт доріг області цього року буде.

Що нас очікує у 2017 році із настанням тепла і початком сезону «великих ремонтів»?

На зустрічі з журналістами Володимир Гузема повідомив: «Наша обласна сімка доріг, це приблизно 7 700 км., з них: близько 3 000 – це дороги державного значення і більше 4 000 – дороги місцевого значення. Не буду лукавити, на даний момент нам виділено з державного бюджету – 145 млн. гривень (на експлуатаційне утримання), 43 млн. на поточний ремонт, а також 78 млн. – кредитні кошти (також на поточний ремонт). Багато це чи мало? У нас є цифри, які розрахував наш профільний інститут, згідно яких мінімальна вартість експлуатаційного утримання доріг (ямковий ремонт, зимове утримання, освітлення, безпека руху) по нашій області становить від 1 млрд. до 2 млрд. 800 млн. гривень на рік.
Є у дорожників такий термін «міжремонтні строки», тобто кожна дорога повинна пройти оновлення покриття кожні 5 років і кожні 10 років – капітальний ремонт.



За останній час дуже змінились вагові показники транспорту, який користується нашими дорогами (якщо раніше був розрахунок не більше 5 т. на вісь, то зараз ви і самі прекрасно бачите, які автопотяги ми бачимо на наших дорогах). Якщо не робити капітальний ремонт, то ми будемо бачити ту ситуацію, яку ми (на жаль) бачим по дорогам Кривий Ріг-Миколаїв, Кривий Ріг-Кіровоград. Не будемо скривати, у нас теж є такі приклади. За розрахунками нашого інституту, на поточний капітальний ремонт наша область потребує біля 12 млрд. грн. (в цю суму також входить будівництво під’їздів до насалених пунктів, у нас ще 35 населених пунктів, на жаль, ще не мають під’їздів до них). Але навіть якщо уявити, що цю суму нам дали, то, звісно, ми не зможемо її освоїти: є певний ринок будівельних підприємств в області, які фізично не змогли б освоїти ці кошти.

Дякуючи нашому Кабінету Міністрів, який зачепив цю тему і в минулому році (вперше за 5 років) Чернігівська область і вся Україна побачила такий вид ремонту як поточний ремонт, ця традиція перейшла і на 2017 рік.
Зараз ремонтуються дороги М01 (під’їзд до м. Чернігів), у цьому році планується виділення коштів на дорогу Р67 (дорога від Количівки на Пирятин).

На даний момент у нас є кошти (поки що) тільки на 1 об’єкт: 37 млн. – на під’їзд до Чернігова. Чекаємо ми на постанову Кабінету Міністрів про виділення кредитних коштів. Ця постанова передбачає співфінансування з обласного бюджету 10%. Чекаємо постанову Кабінету Міністрів і запускаємо також ці роботи. Виділено коштів 500 тисяч, для повного закінчення комплексу робіт необхідно ще 550 млн. гривень. Можу вас завірити, дорожники зможуть ці гроші освоїти при одній умові: якщо ці гроші надійдуть у червні (максимум в липні). Будівництво має сезонний характер, ви знаєте моє ставлення до цього: краще не виконати, ніж виконати неякісно. Дуже сподіваємося, що ці гроші зможуть надійти вчасно і ми зможемо освоїть їх.
Близько 3 900 км. наших доріг вражено ямковістю. Ми б із великим задоволенням відмовились би від ямкового ремонту, але на даний момент ми можемо провести на 3 900 км. доріг ямкового ремонту або 25 км. поточного. Якщо ми маємо старий кафтан, а грошей на новий немає, то ми вимушені його латати».

Статистика говорить:
Станом на 13. 04. 2017 рік в області ліквідовано 1,1 тис. км/60,8 тис. м2 ямковості. Залишок ямковості – 2, 78 тис. км/270,3 тис. м2. Плани з ліквідації ямковості на 11 автодорогах державного значення до 01. 06. 2017 року.
«Зима в цьому році була дуже тяжка для дорожників. До великих руйнацій доріг також призводить їх перевантаження. Було проведено так зване «закриття доріг» – введено обмеження по вазі (не більше 12 т. транспортний засіб і не більше 8 т. на вісь).

Щодо наших розрахунків, то ми б хотіли ще додатково бачити біля 240 млн. гривень на експлуатаційне утримання, це дасть можливість і зробити в повній мірі ямковий ремонт і мати можливість зробити певні заходи по безпеці руху. Але на даний час цих грошей немає, Кабмін говорить про те, що буде виділятись ще певна сума на експлуатаційне утримання», - повідомив Володимир Гузема.

В рамках спілкування з громадськістю, пан Володимир розповів про «Митний експеримент» і про те, що й Чернігівська область долучиться до нього.
«Митний експеримент», запроваджений Урядом країни у вересні 2015 року, дозволив протягом 2015-2016 років, отримати місцевим бюджетам додаткових 2,8 млрд гривень для ремонту дорожньої інфраструктури. З них, майже 1,5 млрд. гривень вже було спрямовано на ремонтно-будівельні роботи. Експеримент спершу було запроваджено у 4 областях країни – Волинській, Одеській, Львівській, Чернівецькій, а в 2016 році – ще й у місті Києві.
Щодо загального стану чернігівських доріг, то на тлі всієї країни вони, мабуть, виглядають не так вже й плачевно, хоча б у топ 10 найгірших доріг України вони не потрапили: https://ukr.media/ukrain/241338/.

Gorod.cn.ua

Теги: Гузема, дороги

Добавить в:
Армения

Стомат Гарант

ЦентрКомплект