Мобильная версия сайта Главная страница » Новости » Город и регион » На яких автомобілях їздять в облдержадміністрації

Потопали

На яких автомобілях їздять в облдержадміністрації

Ще в радянські часи з'явилося запитання, на яке і до цього часу немає однозначної відповіді: “Автомобіль — це розкіш чи засіб пересування?”. Пройшло більше 25 років, а однозначної відповіді на нього не дали і до цього часу. Більше того, з поширенням автомобілів представницького класу, запитання розширило свої межі. Тепер для когось розкіш взагалі мати автомобіль, а для когось і “Мерседес” - це просто засіб пересування.
Але тема нашої розповіді трохи інша. Що є автомобіль для державних установ? З одного боку він має бути представницьким, адже їздять ними люди, які керують 300-тисячним містом чи майже мільйонною областю. З іншого боку — він має бути бюджетним, адже в наші скрутні часи, коли на Сході війна, а за комуналку приходять 4-значні суми, не дуже приємно бачити, коли чиновники їздять на дорогих авто. І в міській раді, і в обласній, і в обласній державній адміністрації є автомобілі. Тож ми вирішили дізнатися які це авто, як використовуються і поспілкуватися з їх водіями.

Першими відгукнулися на наше прохання розповісти про свої автомобілі в Чернігівській облдержадміністрації, яку очолює Валерій Куліч. Організував нам зустрічі і допоміг зі збором матеріалів прес-секретар очільника адміністрації Андрій Потапенко.

Спочатку ми, як і годиться, зустрілися з Валерієм Кулічем у нього в кабінеті в післяобідній час.



Валерій Петрович готувався до зустрічі і завчасно підготував матеріали про автомобілі, які є на балансі обласної адміністрації та її структурних підрозділів. З цього ми й почали розмову:
- Мені вже роздруківку зробили по тому, які машини є в нас на балансі на сьогоднішній день. - відразу перейшов до справи Валерій Петрович. - В обладміністрації і структурних підрозділах, в департаментах, зараз є 23 автомобілі. Найновіший з них — це “Волга” 2008 року. Все решта — це 1995 рік, 1998, 2002. По пробігу вже всі машини підпадають під списання. Згідно Постанови Уряду придбання нового автотранспорту заборонено. З урахуванням того, що всі видатки обласної адміністрації фінансуються виключно з державного бюджету, у нас на ОДА рахуються тільки дві машини — це “Туарег” (“Фольксваген Туарег”) 2004 року, який закріплений за головою, і “Волга” 2006 року. Я не користуюсь жодною з них. “Туарег” на підстраховці. Лише коли з моєю особистою машиною щось трапляється я можу взяти його для поїздок по місту. За весь час свого перебування на посаді я його лише 2-3 рази використовував. В основному я тільки власними машинами користуюся.

- Самі за кермом? - питаю.
- Коли на роботу чи з роботи їду — сам за кермом, а так, безумовно, з водієм. Причому заправляю автомобіль теж за власний рахунок, тому що ліміт бензину на облдержадміністрацію, в другій за площею області країни, 100 літрів на місяць.

- Це на весь автопарк?
- уточнюю.
- Це на машини ОДА, - на “Волгу і “Туарег”. Департаменти мають кожен свій ліміт, там трохи простіша ситуація. Заступники користуються машинами департаментів. Кожен з них відповідає за відповідний напрямок роботи. Романова — за гуманітарну сферу, у неї машина одного з департаментів, у Сергієнка також автомобілем одного із структурних підрозділів, він ним користується. Тому що іншого варіанту просто немає. Треба виконувати роботу, свої зобов'язання.

Далі Валерій Петрович розповів про те якими автомобілями сам користується і скільки це коштує, працювати головою ОДА і постійно їздити по всій області:

- За минулий рік я на своїй “Тойоті Ленд Крузер” наїздив 60 тисяч кілометрів по області. - майже не роздумуючи підрахував Валерій Петрович. - Це в основному по роботі. Нехай, з них за власними справами я тисяч 10 наїздив. Та й то навряд. Це одна машина. У мене ще інша є, БМВ. Я нею теж користуюсь, на Київ їжджу. Грубо кажучи 50-60 тисяч кілометрів на рік я своїми автомобілями наїжджаю і за власні кошти їх заправляю, ремонтую.

- Крім вас хтось ще користується власними авто? - цікавлюся.
- Сергієнко, я знаю, досить часто власну машину використовує. А інші користуються службовими.

- Яка у вас найдовша поїздка була, найдовший маршрут, за час перебування на посаді.
- Це важко сказати. Коли в Новгород-Сіверський їздили, ми брали декілька районів, в Короп заїжджали. В Талалаївку була поїздка, в Прилуки заїжджали. Заступники зараз постійно їздять, тому що кінець року, йде здача об'єктів і вони дивляться на стан освоєння коштів. Практично кожен день зами - Леонід Сахневич і Сергій Сергієнко десь по районам. Найбільше пересувається, звичайно, Сахневич.

- Леонід Володимирович на якому автомобілі їздить? - знову цікавлюсь.
- На “Шкоді” на якійсь. Дві “Шкоди” у нас є, на одній Сахневич, на іншій Романова їздять. Одна з них 2003 року, а друга 2001 року.

В мережі інтернет час від часу з'являється інформація про те, що державні органи влади орендують автомобілі. Так, за інформацією сайту ДТП.нет, який у свою чергу посилався на портал “Наші гроші” ще в 2014 році Чернігівська ОДА через скорочення видатків відміняла тендер на транспортне обслуговування керівництва на суму 400 тисяч гривень, які планували витратити на оренду трьох легкових автомобілів і одного вантажного. Попередні три роки ці послуги постійно замовлялися і щорічно коштували 180-220 тисяч гривень. Тому цікавлюся яка сьогодні ситуація.

- Зустрічав інформацію про те, що ви минулого чи позаминулого року орендували автомобілі.

Валерій Куліч відповідає різко і впевнено:
- Жодного разу не орендували. Я вважаю що це повний маразм. Якщо держава передбачає виконання певних функцій, вона має забезпечувати можливості для цього. Це добре що у мене є можливість використовувати власний автомобіль, за власний кошт пересуватися. Я принципово не орендую автомобіль, хоча можна було б оформити його оренду. Але, знов таки, я не хочу на такі запитання відповідати. Хоча у мене немає зобов'язання за власні кошти пересуватися по службовим справам. На моєму місці буде інший голова у якого можливо не буде фінансового ресурсу це робити. Тому що одна справа автомобіль, а інша його обслуговування. 60 тисяч кілометрів на рік, витрата як мінімум 10 літрів на кожні 100 кілометрів і помножте на вартість палива. І це не враховуючи ремонтів та інших витрат.
Якщо є функції, то вони повинні виконуватися. Я все життя займався бізнесом і на власному підприємстві такого бардака не допустив би. Щоб у мене такі машини були. Якщо тут більшість департаментів мають “Волги”, то там відповідна і витрата пального. Ви знаєте яка у неї витрата палива? Я б купив якісь невеликі “Рено Логан” чи “Дастер” дизельний, які більш економічні. Але в нас купувати авто чомусь заборонено. Але ж функції треба виконувати? Тобто з одного боку від нас вимагають виконання своєї роботи, а з іншого виходить що тут повинні альтруїсти всі працювати? Чи як?


На цій не дуже приємній ноті ми закінчуємо розмову з Валерієм Петровичем, тим більше, що й так розмовляли більше ніж планувалося. Проблема є, а от можливості її вирішити насправді, поки що, немає.

Ситуація з транспортом в ОДА і справді складна. Почнемо з математики і порахуємо, скільки коштувало лише заправити автомобіль голови ОДА в минулому році. Для того, щоб проїхати вказані Валерієм Кулічем 60 тисяч кілометрів було витрачено близько 6 тон (6 тисяч літрів) палива. При вартості навіть у 20 гривень за літр це 120 тисяч гривень. На один автомобіль. Забігаючи наперед скажу, що якби це був службовий “Фольксваген Туарег” з витратою у 18 літрів, то сума зросла б майже у два рази. Можна порахувати і витрату палива й грошей для “Волги” з її 14 літрами, вона у півтори рази вища.
Серед списку автомобілів, який надав нам Валерій Куліч, найстаріший з тих що використовується — УАЗ-1512 1988 року. Пробіг у нього, згідно документу, один з найменших - 44 691 кілометр. А найменший у іншого УАЗа, 1995 року — 10 457 кілометрів. Один з найстаріших і, мабуть, найунікальніших автомобілів, що є в ОДА — РАФ, який колись випускався в Латвії, і який зараз зустрічається на дорогах вкрай рідко. Щоправда і цей теж не експлуатується. Більшість автівок із значним пройденим кілометражем — 200, 300, 400, а то й усі 500 тисяч кілометрів. “Фольксваген Туарег”, який закріплений за головою ОДА проїхав уже більше 260 тисяч кілометрів, а згадувані ним “Шкоди” - 404 і 318 тисячі.
Загалом з автомобілями ОДА, їх віком і пробігом ви можете познайомитися в табличці нижче:



Наступним нашим співрозмовником став Віктор Григорович Завадський, який працює водієм у Чернігівській облдержадміністрації вже 8 років. Саме він сидить за кермом автівок, закріплених за головою ОДА. Знайомимось і прошу розповісти його про себе, про те, як потрапив на роботу до облдержадміністрації і про роботу водієм тут.



- Віктор Григорович, давно працюєте водієм?
- За кермом з 1974 року, в основному їздив в дальні рейси. - постійно посміхаючись коротко відповідає він.

- Керували автобусом чи вантажівкою? - відразу уточнюю
- Вантажівкою, фурою.

- Чому в ОДА вирішили йти?
- Багато років за кермом, все в кабіні й в кабіні. Прийшов час трохи легшу роботу знайти.

- Як потрапили в облдержадміністрацію? По конкурсу чи по знайомству?
- Конкурс був, по конкурсу й пройшов. Тоді головою ОДА ще Микола Лаврик був. Поступово переходимо до автомобілів, якими керує Віктор Григорович.

- Розкажіть про автомобіль, яким їздите.
- За мною закріплений “Фольксваген Туарег”. Машина 2004 року. До нас потрапив не новим, з Києва. Тоді, здається, Юлія Тимошенко їх роздавала по обладміністраціям. Вже старенький, наполовину їздить, ненадійний. Ним лише по місту і в близькі райони можна їхати. Витрата палива дуже велика — 18 літрів на 100 км. Це якщо справний, а якщо ні — то всі 20 а то й більше.

- Бензиновий? - перепитую.
- Так, бензиновий. Як машина він доки новий був — то може й гарний, але зараз себе не виправдовує. Ну і ліміт 100 літрів на місяць. Куди на ньому з таким лімітом їздити? Один раз на місяць в Київ чи якийсь далекий район проїхати і все.

- Хто ним частіше всього користується? Кого найчастіше возите?
- Першого заступика, Сахневича. Ну, і губернатора, Куліча. Задлежить від того куди їхати.


- Ви за кермом “Туарега” з 2007 року. Хто ним найчастіше користувався?
- У нас була ще одна машина, “Ленд Крузер” Хоменка. Туарег був і тоді як запасний варіант.

- Це “Ленд Крузер” був особисто Хоменка?
- Я навіть не скажу, чи його, чи може в оренді був. На ньому інший водій їздив. Я спочатку був на розгоні в черговій частині, а коли мене посадили губернатора возить, то відтоді “Туарег” за мною весь час закріплений.

- На розгоні це як? - перепитую
- Ще при Лаврику тут було більше машин, була чергова частина, був автомобіль цілодобовий, який розвозив додому працівників і були закріплені за головою і за заступниками машини. От у цій черговій частині і працював.

- Розкажіть про свої поїздки. Яка була найцікавіша чи найдовша?
- По області великих поїздок немає. Талалаївка чи Семенівка — найбільш далекі.

- А щось цікаве траплялося?
- Та начебто ні, все будні. Таких гострих, щоб запам'яталися, і не згадаю. І поломок не траплялося, навіть колеса ніде, наче б то не пробивав. Тьфу-тьфу. Якби ми на швидкостях їздили — то може щось би і було. А так ми знаємо свій маршрут, відстань до міста куди їдемо і виїжджаємо завчасно. І намагаємося не порушувати правил.

Торкнувшись питання порушення правил, відразу цікавлюсь відносинами з патрульною поліцією і колишніми ДАІвцями
- Вас не зупиняли?
- Раніше, кажуть, якось на номера дивилися кого зупиняти, а кого ні. Зараз ніхто не дивиться, якщо порушиш — відразу зупиняють. - говорить Віктор Григорвич

- Так а вас коли-небудь зупиняли? - знову перепитую
- Я не порушував. - посміхаючись відповідає водій. - Було колись на початку, коли тільки починав працювати, то зупиняли за перевищення швидкості в населеному пункті. Один раз зупинили, попередили. З того часу не порушував.

- А взагалі штрафи були за час роботи водієм?
- Були. - чесно зізнається Віктор Григорович. - Особливо коли на фурі працював. І на своїй машині коли їздив штрафували. Порушував. Не злісний порушник, але правила порушував. Зараз вже ні.

- А який у вас власний автомобіль? - питаю
- “Ланос”.

- Це на ньому вас штрафували?
- На "Ланосі" ні. Була в мене “Дев'ятка”, на ній зупиняли. Шкоднічали то і зупиняли.

- Шкоднічали — це як? - знову уточнюю.
- Перевищення швидкості. На Київ як їдеш, траса наче б то гарна, можна й розігнатися. Ну, тут і зупиняли.

Розмовляючи про штрафи, я згадав про свого товариша, у якого три штрафи і всі на Вертіївському посту ДАІ. Віктор Григорович відразу згадав і про свій перший штраф, який отримав теж на цьому посту:
- У мене перший штраф запам'ятався. У Вертіївці на знак “Стоп” не зупинився. Сучасної траси Київ-Москва ще не було, лежала “бетонка”. Я їхав з боку Ніжина, я родом з того краю, з Монастирища, і зупинився на знак “Стоп”, але проїхав лінію. І все, штраф! Це зараз правила допускають можливість минути лінію зупинки, а тоді все було суворіше. Я тоді скільки не вмовляв працівників ДАІ все було безрезультатно. Це ще в рублях було, але все одно неприємно.
Знову повертаємось до теперішньої роботи і до іншого службового автомобіля, “Волги”.

- У Волги інший водій? - цікавлюсь.
- Ні. Я один і на “Волгу” і на “Туарег”.

- А у “Волги” яка витрата палива?
- Літрів 14. Вона інжекторна, то в 13-14 вкладається.

- Частіше зараз яке авто їздить, Волга чи Туарег?
- Волгою рідко виїжджаємо. В основному по місту. І коли Туарег зайнятий. А так вона на приколі стоїть, як запасна.

Ще одне питання виникає у Андрія Потапенка, який нас супроводжував:

- А з мигалками ви ніколи не їздили?
- З того часу як вийшов указ взагалі не їздимо. Мигалки познімали. Раніше теж не часто їздили, лише коли хтось приїжджав з Києві і ми були у супроводі. А тоді вийшов указ і їх взагалі прибрали, зараз на складі лежать. Тепер і супроводу немає, ніхто його не замовляє.

Вже закінчивши розмову про роботу і збираючись прощатися, зачепили в розмові нинішній автомобіль Валерія Куліча, “Ленд Ровер”, який стоїть тут же, у дворі адміністрації. Андрій Потапенко звертає увагу на те, що автомобіль поверх фарби поклеєний захисною плівкою, що підтверджує Віктор Григорович.



Разом чоловіки роблять висновок, що голова адміністрації дуже бережно ставиться до транспорту, адже і попередня його автівка теж була поклеєна плівкою. А зважаючи на постійні поїздки по не завжди гарних дорогах, такий захист дуже потрібен. Підтвердження чому ми помічаємо на лобовому склі автівки — там невелике пошкодження, очевидно від гравію. Водій, Віктор Григорович відразу згадує, що воно зовсім нове. Їхали від Гончарівського погано асфальтованою трасою, нікого начебто не було. А тоді перед “Ленд Ровером” з'явився “Жигуль” – з-під його коліс і вискочив маленький камінчик, який потрапив у скло. Відразу прикидаємо скільки коштуватиме його замінити — точно/ може дорожче ніж коштує той “Жигуль”.
Ось такі вони автомобільні нещастя.

Автомобільний парк Чернігівської облдержадміністрації вже давно потребує оновлення. Найновіші автомобілі купувалися ще 2007-2008 року. Всі автівки підпадають під списання, деякі вже зовсім не експлуатуються. Крім того витрати на паливо, запчастини і обслуговування таких старих авто в рази перевищують ті, які були б у нових автомобілів. Але на сьогодні іншого виходу, як використовувати те що є у держслужбовців немає. Хіба що їздити власними, але це теж не кожен може собі дозволити.
Так і виходить, що для працівників обласної держадміністрації службовий автомобіль та ще й такий, щоб був постійно на ходу і на заправку якого вистачило б коштів, мабуть все ж розкіш. Хоча мав би бути службовим засобом пересування.

Олександр Малаш

Теги: облдержадміністрація, водій, Куліч, Завадський, Потапенко, Малаш

Добавить в:
Армения

Стомат Гарант

ЦентрКомплект